
komentar
Pohodniški in kolesarski turizem, ki sta v Posočju v skokovitem porastu, gresta skupaj z javnim prevozom. Tako je povsod po svetu, razen v dolini zgornje Soče. Tam je iskanje avtobusa podobno iskanju igle v senu.
Javni prevozi so nujni za kroženje turistov in domačinov znotraj Posočja in za prihajanje in odhajanje. Posočje ima v radiusu dveh ur vožnje štiri letališča, prihod v Bovec traja veliko dlje, kot let iz Londona.
“Smo šlampasti in neekološki. Sram me je pred turisti, zato jih kar sam vozim okoli, jih grem iskat na letališče ali vlak,” v imenu mnogih ponudnikov izpostavlja Trentar. Tam javnih prevozov sploh ni, razen dva meseca poleti, ko avtobusi Avriga in Alpetourja povezujejo Bovec in Kranjsko Goro čez prelaz Vršič. V Logu pod Mangrtom pa javnega prevoza že 30 let ni.
V Posočju in tudi na Bovškem se dobro zavedajo, da brez sistematičnega uvajanja dodatnih javnih prevozov koncept trajnostnega zelenega turizma ne bo preživel. Zato zadnja leta vlagajo napore in se povezujejo s ciljem uvajanja novih linij, ki vsaj poleti pridejo še kako prav tudi domačinom. Pri tem ostajajo osamljeni, iz proračunov v celoti plačajo ali pa subvencionirajo prevoze, ki ne morejo biti dobičkonosni. Na Kobariškem poleti in v manjši meri tudi izven sezone kroži avtobus Hop on in hop off, ki je postal prava uspešnica. Poskrbijo tudi za kolesarje. Na Tolminskem so bolj na začetku z mini busom, ki kroži do Tolminskih korit, letos bo vozil tudi v Polog. Na relaciji prek Vršiča število potnikov skokovito rase. Lansko poletje jih je bilo za tretjino več kot predlani. Bovčani so dosegli, da bodo avtobusi Arrive poleti Bovec prek Trbiža povezovali z Ljubljano. Nastala bo atraktivna krožna linija.
V Posočju razumejo koncept trajnostne mobilnosti, država zaostaja. Subvencionira jih skromno in linearno, brez razumevanja, da tam, kjer avtobusov sploh ni, potrebujejo več pomoči.
Preberite še


Koprska naložba za prihodnost

Med porokami, vojnimi grozotami in podajanjem rok
