Začenja se naslednja faza širitve južnega dela prvega pomola: pilote bodo zabijali samo med tednom

Istra
, posodobljeno:

V koprskem pristanišču bodo kmalu zagnali stroje za izvedbo gradbenih del za podaljšanje severnega dela prvega pomola. Gradbena dela bodo izvajali do konca leta 2027, ključna aktivnost v začetni fazi pa je vgradnja kar 1750 pilotov. S podaljšanjem bodo pridobili nove priveze, dodatne skladiščne površine in povečali zmogljivost kontejnerskega pretovora.

Začenja se naslednja faza širitve južnega dela prvega pomola: pilote bodo zabijali samo med tednom

KOPER > Projekt pomeni pomemben razvojni korak za Luko Koper, saj bo po zaključku gradbenih del z namestitvijo novih obalnih dvigal in ureditvijo obstoječih skladiščnih površin letna zmogljivost pretovora kontejnerjev povečana na kar 1,8 milijona TEU.

Gre za strateško naložbo, s katero Luka Koper utrjuje svoj položaj največjega kontejnerskega pristanišča v Severnem Jadranu. Vrednost izvedbe javnega naročila znaša 152,9 milijona evrov brez DDV.

Gradbena dela bodo potekala izključno ob delavnikih, med 7. in 18. uro. Ob sobotah, nedeljah in praznikih del ne bo. Pilotiranje bo potekalo skladno z okoljevarstvenim soglasjem in dodatnimi ukrepi, s katerimi želijo zmanjšati vplive na okolje in okoliške prebivalce.

Obsežna gradnja s poudarkom na zmanjšanju vplivov

V sklopu projekta bodo zgradili 326 metrov nove obale z dvema dodatnima privezoma, pridobili pa bodo tudi sedem hektarov novih manipulativnih in skladiščnih površin. Dno ob obali sta izvajalca, podjetji Kolektor Koling ter CGP, v več mesecih že poglobila do 16 metrov, kar omogoča začetek vgradnje pilotov. Ti so dolgi med 60 in 70 metrov in imajo premer do enega metra. V koprsko pristanišče je že prispelo 250 jeklenih pilotov, skupaj v dveh pošiljkah, ki tehtajo 5500 ton. Ob koncu junija pa je prispelo še plovilo z zabijalno garnituro.

Pilotiranje bodo izvajali do decembra 2026. Vsak mesec bodo vgradili do 100 pilotov, pri čemer bo postopek potekal v dveh fazah. V prvi fazi bodo piloti z vibracijsko tehniko potisnjeni do približno 80 odstotkov globine, v drugi fazi pa zabiti do končne pozicije. S tem pristopom želijo zmanjšati hrup in vibracije.

“V Luki Koper si pri vseh infrastrukturnih projektih prizadevamo za odgovorno, premišljeno in trajnostno izvedbo. Vsako investicijo skrbno načrtujemo in jo usklajujemo z vsemi ključnimi deležniki - od lokalne skupnosti do pristojnih institucij. Pri gradnji severnega dela prvega pomola, ki predstavlja pomemben korak v razvoju pristaniške infrastrukture, posvečamo še posebno pozornost zmanjševanju vplivov na okolje in zagotavljanju kakovosti bivanja v širši okolici,” je poudarila predsednica uprave Nevenka Kržan.

Dela bo spremljal obsežen monitoring

Gradbena dela bodo potekala izključno ob delavnikih, med 7. in 18. uro. Ob sobotah, nedeljah in praznikih del ne bo. Pilotiranje bo potekalo skladno z okoljevarstvenim soglasjem in dodatnimi ukrepi, s katerimi želijo zmanjšati vplive na okolje in okoliške prebivalce.

Poleg že uveljavljenega monitoringa prašnih delcev in hrupa bo Luka Koper v okviru podaljšanja prvega pomola dodatno spremljala tudi hrup z gradbišča, vibracije in motnost morske vode. Namen tovrstnega nadzora je hitro zaznavanje morebitnih odstopanj od dovoljenih vrednosti in sprotno ukrepanje.

Predizdelani betonski elementi za večjo učinkovitost gradnje

Ko bodo piloti vgrajeni, bodo na njihove vrhove nameščene armiranobetonske montažne kape, ki služijo kot zaščita v območju plimovanja. Na njih bodo nato nameščeni prednapeti vzdolžni nosilci in prečniki, vse pa bo dodatno zaščiteno s katodno zaščito pred korozijo.

Podobno kot pri gradnji južnega dela prvega pomola, bo tudi tukaj istočasno potekala izdelava tlačne betonske plošče debeline 70 centimetrov, ki bo zaščitena s hidroizolacijo, zgornjo plast pa bo predstavljala še 30-centimetrska betonska plošča. V pristanišču pojasnjujejo, da je del teh gradbenih elementov izdelan vnaprej v industrijskih obratih, kar bo omogočilo večjo natančnost, hitrejšo montažo in manj vplivov na okolico.

Pomemben mejnik za logistično prihodnost pristanišča

V Luki Koper so prepričani, da z razširitvijo in posodobitvijo prvega pomola podjetje “odgovarja na vse večje zahteve logistične verige in krepi svojo konkurenčnost.” Pravijo, da je naložba v podaljšanje prvega pomola tudi izraz pripravljenosti pristanišča na prihodnost - tako z vidika zmogljivosti kot tudi trajnostnega upravljanja prostora.

Predsednica uprave Luke je ob tem poudarila, da trajnostno upravljanje prostora pomeni tudi manj motenj za okoliške prebivalce: “Cilj je, da vsako fazo projekta izpeljemo na način, da bodo vplivi za bližnje prebivalce čim manj občutni.”

Koprsko pristanišče s to naložbo ne le širi obalo, temveč utrjuje svoj strateški pomen v regiji kot sodobno, okolju prijazno in globalno konkurenčno logistično vozlišče.

Začenja se naslednja faza širitve južnega dela prvega pomola: pilote bodo zabijali samo med tednom
Luka bo pridobila 326 metrov  obale, dva priveza in sedem hektarov skladiščnih in manipulativnih površin.
Luka bo pridobila 326 metrov obale, dva priveza in sedem hektarov skladiščnih in manipulativnih površin.