Z ladij v Koper skozi novi potniški terminal (FOTO in VIDEO)
Istra
27. 05. 2025, 15.45
, posodobljeno: 28. 05. 2025, 13.26
Dve desetletji po prihodu prve potniške križarke v Koper se s potniškega terminala poslavljajo improvizirani šotori, v katerih so do zdaj sprejemali potnike. Nadomestila jih bo dobrih tisoč kvadratnih metrov velika sodobna stavba novega potniškega terminala, ki bo kmalu sprejela prve goste z ladij.
Odpri galerijo
V Kopru so odprli nov potniški terminal. Foto: Tomaž Primožič/FPA
KOPER
> Manj kot leto dni po pridobitvi gradbenega dovoljenja so v Kopru svečano odprli novo stavbo potniškega terminala. Predsednica uprave Luke Koper Nevenka Kržan, koprski župan Aleš Bržan in ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek so kot sklepno dejanje sodelovanja med pristaniščem, občino in državo prerezali trak in tudi na simbolni ravni dokončali projekt gradnje novega potniškega terminala.
Stavba je zasnovana upoštevajoč načela trajnostne gradnje in z uporabo ekološko neoporečnih materialov, pri čemer prevladuje les. Ta je zaradi izpostavljenosti soli in vlagi zaščiten z izolacijo in prekrit z aluminijastimi ploščami.
Nevenka Kržan,
predsednica uprave Luke Koper
“Ta del mesta je bil še nedolgo tega zaprt s skladišči in praktično nedostopen javnosti. Sedaj se je spremenil v prostor odprtosti, povezovanja in prihodnosti.”
Stavbo je za potrebe Luke Koper za nekaj manj kot tri milijone evrov zgradilo podjetje Makro 5 po načrtih arhitekturnega biroja AA kultura.
Alenka Bratušek,
ministrica za infrastrukturo
“Ključ do uspešnega razvoja območja je dolgoročno in tesno sodelovanje med vsemi deležniki.”
Vez med mestom in pristaniščem
Poleg prostorov za delo policije in drugih služb, s katerimi se ob prihodu srečajo potniki, je objekt zasnovan tako, da se lahko v njem - predvsem na terasi gostinskega lokala s pogledom na pristanišče - zadržujejo tudi domačini in drugi obiskovalci. Poleg tega objekt premore veliko sejno sobo, ki bo na voljo za organizacijo različnih prireditev, predvsem kongresnega ali konferenčnega tipa. Gostinski lokal in konferenčni prostor bosta prve uporabnike sprejela čez dva meseca.
“Z odprtjem terminala bo novo dimenzijo pridobilo celo mesto, njegovi obiskovalci in potniki z ladij,” je dejala predsednica uprave Luke Koper Nevenka Kržan in pojasnila: “Ta del mesta je bil še nedolgo tega zaprt s skladišči in praktično nedostopen javnosti. Sedaj se je spremenil v prostor odprtosti, povezovanja in prihodnosti.”
Koprski župan Aleš Bržan je na to dodal, da bo potniški terminal v praksi za številne obiskovalce prvi stik s Koprom. S tem se je strinjala tudi direktorica Slovenske turistične organizacije Maja Pak in dodala: “Koper postaja še bolj pomembno in konkurenčno pristanišče za križarke in odlična vstopna točka v zeleno in raznoliko Slovenijo.”
Po besedah ministrice za infrastrukturo Alenke Bratušek terminal ni samo nova infrastrukturna pridobitev, ampak tudi pomemben mejnik pri uresničevanju ciljev državne prometne strategije za aktualno desetletje. “Ključ do uspešnega razvoja območja je dolgoročno in tesno sodelovanje med vsemi deležniki,” je še dodala in ponovno poudarila pomen sodelovanja med Luko Koper, občino in državo.
Luka Koper postaja pomembno potniško pristanišče
Potniške ladje – med njimi prednjačijo velike križarke – so v Koper od leta 2005 pripeljale več kot milijon potnikov in članov posadke. V minulem letu je v Kopru na kopno stopilo nekaj več kot 125.000 potnikov in 60.000 članov posadke (75 ladij). Približno toliko jih pričakujejo tudi v letošnji sezoni. Koper je za križarke najpogosteje vmesna postojanka med Benetkami (ali Trstom) ter Splitom (ali Zadrom). Kljub novi infrastrukturni pridobitvi Koper zaenkrat ostaja tranzitno pristanišče in trenutno ni v načrtu, da bi križarke tu pričenjale ali zaključevale svojo pot.
Ocenjena povprečna dnevna poraba na kopnem, ki za potnike s križark znaša med 70 in 120 evri dnevno (člani posadk so manj zapravljivi in v povprečju dnevno zapravijo nekaj manj kot 30 evrov), pomeni, da za storitve na kopnem porabijo približno 15 milijonov evrov letno. Po ugotovitvah evropskega združenja organizatorjev križarjenj je poraba njihovih potnikov najvišja v izhodiščnem pristanišču in predstavlja trikratnik porabe ob posameznem postanku. Skoraj polovico omenjenega zneska porabijo za organizirane oglede in izlete.
Z rastjo števila ladijskih potnikov, ki obiščejo Koper, se tako Luka Koper kot samo mesto vse opazneje umeščata na zemljevid kot pomembna turistična destinacija. S tem se strinja tudi Bržan: “Koper je posebno mesto, ker zna sobivati z dejavnostmi, ki se mnogim zdijo nezdružljive: je eno izmed najpomembnejših pristanišč in hkrati živahno turistično središče.”