V Luki pretovor kontejnerjev nad pričakovanji
V Luki Koper se pri pretovoru kontejnerjev veselijo odličnih rezultatov. Že oktobra so pretovorili milijonti kontejner. Lani so ta mejnik dosegli šele novembra.
Oktobra pretovorjeni milijonti kontejner napoveduje dobre končne rezultate tega terminala konec leta.
Vir: Facebook Luka KoperKOPER > Še četrto leto zapored so v Luki presegli mejo milijona pretovorjenih kontejnerskih enot in tako še utrdili položaj vodilnega kontejnerskega terminala v severnem Jadranu. Da bodo rezultati v letošnjem letu nad pričakovanji, je kazalo že pred meseci. Marca so pretovorili takrat rekordnih 110.811 kontejnerskih enot (TEU), odlične novice je prinesel tudi julij s še višjim pretovorom 112.129 TEU.
“Milijonti TEU že v začetku oktobra je rezultat usklajenega delovanja vseh ekip in zaupanja naših poslovnih partnerjev. Dosežek je še toliko pomembnejši v luči zahtevnejših operativnih razmer, povezanih z višjo zasedenostjo terminala in omejitvami na železniškem omrežju. Nadaljujemo z obsežnim investicijskim ciklom, v sklopu katerega je brez dvoma najpomembnejši projekt podaljšanje severnega dela prvega pomola. Na ta način bomo še dodatno utrdili naš položaj vodilnega pristanišča v severnem Jadranu,” je odličen rezultat v oktobru pospremila predsednica uprave Luke Koper Nevenka Kržan. Ta mejnik so lani dosegli novembra, leta 2023 pa šele ob koncu leta.
Prvi kontejner so v Luki Koper pretovorili pred več kot 40 leti, ko je dolžina operativne obale kontejnerskega terminala merila 150 metrov. Danes ta meri skoraj 700 metrov, ob zaključku podaljšanja severnega dela prvega pomola bodo k temu dodali še 326 metrov nove obale.
Niz naložb je še dolg. V Luki bodo v prihodnosti, denimo, dočakali tudi prenovljene hladilnice. Prenova bo potekala v dveh fazah - jeseni in prihodnje poletje, ko skozi terminal potuje manj hitro pokvarljivega blaga. V sklopu prenove bodo število strojnic zmanjšali s šest na tri, te bodo zmogljivejše in okolju prijaznejše. Po vzoru sodobnejših sistemov, kot jih imajo v sosednjih kondicioniranih skladiščih, bodo vpeljali posreden način hlajenja z glikolom in tako zmanjšali potrebno količino amonijaka za osemkrat, popolnoma pa se bodo poslovili od uporabe freonov. • SR