Sladoled kot simbol veselja, ustvarjalnosti in dediščine

Istra
, posodobljeno: 26. 09. 2025, 18:25

Pri razvoju kulinaričnega turizma vse pomembnejše postaja tesno sodelovanje med institucijami, podjetji in drugimi deležniki. Primer dobre prakse je izvirni sladoled Š'torta, ki poklon lokalni tradiciji solinarstva in oljkarstva širi tudi izven domačih meja.

Sladoled kot simbol veselja, ustvarjalnosti in dediščine

Sladoled Š'torta se je zapisal na Evropsko sladoledno cesto.

Foto: Rra Rod

• Direktor Regijske razvojne agencije ROD Ajdovščina Bogdan Česnik je ob tem izrazil ponos, da Slovenija s tem vstopa v mrežo Evropske sladoledne ceste in dodal: “Na festivalu Okusi Vipavske smo letos s partnerji prvič pripravili razstavo, delavnice in tekmovanje Trajnostne kepice. Veseli me, da je zmagovalec tega tekmovanja - sladoled Š'torta iz Kavarne Cappuccino - danes deležen podpore domače in širše skupnosti. Prepričan sem, da projekt GELATOn the ROAD ni le praznik okusov, temveč tudi dokaz, da lahko s sodelovanjem med gospodarstvom, turizmom, lokalno skupnostjo in kulinariko gradimo evropske zgodbe. Sladoled kot simbol veselja, ustvarjalnosti in dediščine nas povezuje.”

Kremast sladoled z zlatimi kapljicami oljčnega olja

Po glasovanju obiskovalcev in strokovne komisije je zmaga pripadla prav sladoledu Š'torta, ki je nastal na podlagi tortice Š'torta, piranske sladice in prodajne uspešnice, ki jo je zasnoval z Michelinovim priznanjem nagrajeni chef Kristian Zule iz Stare gostilne Piran v sodelovanju s slaščičarko Magdaleno Skočir, ki je torto tudi “prevedla” v sladoledno obliko in pri tem želela ohraniti izvirne arome. Sladoled Š'torta je navdušil z zgodbo, videzom, teksturo in uravnoteženostjo okusov lokalnih sestavin, sestavljajo pa ga mlečna osnova s kremnim maskarponejem in oljkami, preliv iz karamele s piransko soljo in hrustek iz bele čokolade, bogatijo pa ga še zlate kaplijce oljčnega olja sorte štorta. “To ni bilo enostavno, ker so sestavine za sladoled vseeno drugačne kot za torto. Ključni izziv je bil doseči kremno teksturo, v kateri se ne bi oblikovali kristali. Potrebnih je bilo kar nekaj poskusov, preden nam je uspelo,« je razložila Magdalena Skočir in dodala: “Tudi na finalu v Italiji bo konkurenca močna, a seveda gremo po čim višjo uvrstitev.”

Sodelovanje prinaša nove priložnosti

Za ekipo koprskega Cappuccina se z udeležbo na tekmovanju Evropske sladoledne ceste, ki povezuje evropske regije skozi kulinariko, trajnost in obrtniški sladoled, odpirajo nove priložnosti. Finalno tekmovanje, ki bo konec novembra v kraju Longarone v Dolomitiih, je potrditev, da gre razvoj njihove slaščičarske ponudbe v pravo smer, pomeni pa tudi priložnost, da zgradijo prepoznavnost svojih lokalov ter avtentične sladice Š'torta. “Vesel sem, da zgodba naše Š'torte dobiva novo poglavje. Njen uspeh je ob dobri osnovni ideji plod dobrega sodelovanja ekip naših lokalov v verigi Cappuccino, lokalnih dobaviteljev, inštitucij ter lokalne skupnosti, s katero zgledno sodelujemo. Priložnost, ki nam jo je ponudila Regijska razvojna agencija ROD Ajdovščina, je izredno dragocena, saj tako skupaj inoviramo, krepimo ponudbo in ustvarjamo dodano vrednost za domače in tuje goste,« je povedal Tomaž Milič, lastnik kavarn pod blagovno znamko Cappuccino. • BG