Pristaniška ulica: to poletje z valjem še “na mehko”, potem pa res strožje

Istra
, posodobljeno:

Potopni valj na Pristaniški ulici, ki ob vikendih omejuje promet, bo deloval predvidoma še ta mesec. Čeprav so v koprski občini za to poletje napovedovali strožji režim, se zanj naposled (še) niso odločili. Sta pa zato pomembno vlogo odigrala vsaj informatorja, ki sta voznike usmerjala drugam. Tuji vozniki so razumeli, da nadaljevanje poti pač ni mogoče, zlasti domačini pa so vztrajno silili naprej.

Tujci so razumeli sporočila informatorjev, domačini so jih pogosto preslišali.
Tujci so razumeli sporočila informatorjev, domačini so jih pogosto preslišali. Tomaž Primožic/FPA

KOPER > Koprska občinska uprava je v začetku poletja javnost obvestila, da bo letos režim na Pristaniški ulici strožji in bo prehod dovoljen samo vozilom stanovalcev mestnega jedra z dovolilnicami in intervencijskim vozilom.

Letos brez prepoznave registrskih oznak

Potopni valj naj bi namreč deloval na podlagi avtomatske prepoznave registrskih oznak motornih vozil, kar pomeni, da bi lahko pot nadaljevala le vozila, katerih registrske oznake bi bile vnesene v informacijski sistem.

Tadej Novak

informator na Pristaniški ulici

“Vozniki iz tujine so razumevajoči, nekateri povejo, da je podoben režim tudi v njihovih mestih in sploh ne komplicirajo. Na krožišču obrnejo in gredo drugam.”

Te napovedi se niso uresničile in valj se je in se še vedno spusti vsakemu, ki samozavestno poskusi, “če bo šlo”. Edina razlika je ta, da sta bila to poletje pri krožišču ob vhodu v Pristaniško ulico prisotna dijaka, ki sta voznike usmerjala in jima vztrajno pojasnjevala, da prehod pač ni mogoč, kar jasno sporoča tudi prometna signalizacija. Bila sta bolj ali manj uspešna. Večina voznikov je razumela omejitev, nekateri pa se za njuna pojasnila in prošnjo, naj uberejo drugo pot, niso zmenili.

Tujci razumevajoči, nekateri Slovenci jezni

Dijak Tadej Novak pravi, da s tujci ni težav, medtem ko se nekateri domačini oziroma vozniki iz drugih slovenskih mest kar razjezijo, ko jim pojasnijo, da vožnja po Pristaniški ulici ni dovoljena. “Vozniki iz tujine so razumevajoči, nekateri povejo, da je podoben režim tudi v njihovih mestih in sploh ne komplicirajo. Na krožišču obrnejo in gredo drugam,” pravi. Dodaja, da hotelskim gostom, ki imajo rezervirano nastanitev v bližnjem mestnem hotelu Grand, vselej dovolijo naprej, da odložijo prtljago, nato pa hotelski uslužbenci njihova vozila preparkirajo na parkirišče.

Jadran Čalija

predsednik sveta KS Koper-Center

“Ukrep je bil sprejet z dobrim namenom, a imam nekaj pomislekov. Potopni valj še ne igra vloge, ki smo si jo zamislili. Naj se novost zasidra v zavest ljudi in bomo videli, kako bo.”

Ugodili prošnjam domačinov in podjetnikov

Kako to, da so se v občini premislili in so bili tudi letošnjo sezono tako prizanesljivi? Pravijo, da so sicer vzpostavili sistem prepoznavanja registrskih tablic, vendar so se na podlagi številnih prošenj občanov in uporabnikov poslovnih prostorov, ki dostop do tega dela mestnega jedra potrebujejo tudi ob poletnih koncih tedna, odločili, da omejitve prometa letošnje poletje še ne bodo zaostrili.

“Ker namen omejitve prometa na Pristaniški ulici ni preprečevanje nujnih voženj, temveč preusmeritev tranzita, smo ocenili, da ta cilj letos lahko dosežemo tudi z boljšim informiranjem. Zato smo ob vstopu na ulico zagotovili navzočnost informatorja, ki je voznike opozarjal na ostale dostope do mestnega jedra in možnosti parkiranja ob njem,” utemeljujejo drugačno odločitev od sprva predvidene.

70

odstotkov manj tranzitnega prometa so lani zabeležili na zaprtem delu Pristaniške ulice

V krajevni skupnosti so za zdaj skeptični

Kljub temu menijo, da so občani in drugi obiskovalci mesta spremembo režima zelo dobro sprejeli. Lanska statistika je postregla s podatkom, da se je tranzitni promet po zaprtem delu Pristaniške ulice zmanjšal za 70 odstotkov. Letošnje še nimajo na mizi, a bodo številke najverjetneje podobne.

So v krajevni skupnosti Koper Center enakega mnenja? Predsednik sveta krajevne skupnosti Jadran Čalija je nekoliko skeptičen. “Ukrep je bil sprejet z dobrim namenom, a imam nekaj pomislekov. Po tistem, kar vidim, potopni valj še ne igra vloge, ki smo si jo zamislili. Avti vseh možnih registracij vozijo mimo. Ne bom preveč nestrpen, pustimo času čas. Naj se novost zasidra v zavest ljudi in bomo videli, kako bo,” pravi.

Kljub temu pa v občini ne odstopajo od napovedi, da bo prihodnje leto drugače, torej strožje. V občini pričakujejo, da se bodo do takrat stanovalci z več vozili ter uporabniki poslovnih prostorov na napovedno omejitev bolje pripravili, saj se bo obdobje mehkega prehoda na nov režim nepreklicno zaključilo. “Na Pristaniški ulici je še vedno preveč voznikov, ki zlorabljajo uvidevnost občine,” ugotavljajo.

Navigacija povzroča veliko težav

Na terenu smo opazili, da so imeli zlasti tuji vozniki kar nekaj težav, ko jim je informator pojasnil, da ne bodo mogli nadaljevati vožnje po Pristaniški ulici, kajti navigacijska naprava jim je pri iskanju garažne hiše Belvedere kot edini dostop predlagala samo to pot.

“Saj razumem, da ne morem mimo in tudi ne bom šel, vendar ne vem, kaj naj vtipkam v navigacijo, da bom vseeno prišel do garaže,” je bil nemočen madžarski turist. Tudi če je vtipkal Kopališko nabrežje brez natančne številke, mu je navigacija ponudila pot zgolj po Pristaniški ulici in ne z druge strani, mimo Luke Koper, od koder cesta prav tako vodi do vstopa v garažo. Dijak Tadej Novak pravi, da je bilo takih primerov res veliko in voznikom se je trudil pojasniti, kako po drugi poti priti do garaže.

V občini se te problematike zavedajo. “Prav zato bomo v prihodnjih dneh začeli z video snemanji kategoriziranih občinskih cest na območju koprske občine. Gre za projekt, ki bo omogočil postopek za spremembo predlaganih poti večjih ponudnikov navigacijskih storitev,” napovedujejo.

Potopni valj na Pristaniški ulici se bo najverjetneje konec meseca začasno poslovil, aktivirali ga bodo po potrebi. Najbrž bo na površje spet prišel v času novoletnih prireditev, ko ulice zopet preplavi veliko obiskovalcev.

To poletje sta ob vstopu v Pristaniško ulico informatorja voznike 
opozarjala na druge  dostope do mestnega jedra in možnosti 
parkiranja ob njem.
To poletje sta ob vstopu v Pristaniško ulico informatorja voznike opozarjala na druge dostope do mestnega jedra in možnosti parkiranja ob njem. Tomaž Primožic/FPA
Prihodnjo sezono bo potopni valj deloval na podlagi avtomatske prepoznave registrskih oznak vozil.
Prihodnjo sezono bo potopni valj deloval na podlagi avtomatske prepoznave registrskih oznak vozil. Tomaž Primožic/FPA
Tadej Novak
Tadej Novak Tomaž Primožic/FPA
Jadran Čalija
Jadran ČalijaIlona Dolenc