Pet milijonov evrov za več Argete iz Izole
Iz izolske tovarne Droge Kolinske še vedno vsak dan diši po sveže spraženi kavi, medtem ko je proizvodnja paštete začasno ustavljena. Eno izmed starih linij bo zamenjala nova, ki bo omogočala za 15 odstotkov večjo proizvodnjo. Naložba je vredna približno pet milijonov evrov. Desetkrat več pa bodo vložili v novo tovarno namazov, ki jo bodo gradili v bližini Varaždina.

IZOLA > Naložbe v izolsko tovarno so se v Drogi Kolinski nameravali lotiti že aprila lani, a so jo potem zaradi epidemije preložili na avgust, zatem pa so se odločili še za manjši zamik. Dela so tako stekla sredi februarja, končali naj bi jih v začetku aprila.
V tem času bodo zamenjali eno izmed od obstoječih linij za proizvodnjo paštete. “Zaradi menjave linije se bodo proizvodne zmogljivosti povečale za približno 15 odstotkov. Proizvodna zmogljivost bo tako po novem 13,8 tone paštete na izmeno,” pojasnjujejo v Drogi Kolinski, ki je sicer del hrvaške Atlantic Groupe.
13,8
tone paštete bodo v izolski tovarni po novi naložbi izdelali vsako izmeno
Med nameščanjem nove linije so morali ustavili proizvodnjo, zaposleni v proizvodnji, približno 100 jih je, v tem času koristijo redni letni dopust in presežek ur, ki so si jih nabrali v zadnjih mesecih z delom ob sobotah. Dela bodo predvidoma končana v začetku aprila letos, v tem času pa bo delo na programu kave potekalo nemoteno, prav tako tudi odpreme vseh izdelkov z lokacije v Izoli. “V preteklih mesecih smo pripravili zaloge, ki bodo pokrile potrebe za čas zaustavitve proizvodnje,” pravijo v Drogi Kolinski. V naslednjih štirih letih načrtujejo povečati zmogljivosti tudi v njihovi tovarni v Hadžićih v Bosni in Hercegovini.
50 milijonov za novo tovarno pri Varaždinu
Končno pa so v Atlantic Grupi izbrali tudi lokacijo za novo, tretjo tovarno namazov pod blagovno znamko Argeta. Zgradili jo bodo v bližini Varaždina, namaze naj bi začeli proizvajati 15 mesecev po pridobitvi gradbenega dovoljenja. Predvidenih je približno 150 novih delovnih mest.
Delikatesni namazi so eden ključnih izdelkov Atlantica in predstavljajo 15,9 odstotka letne prodaje skupine. Povpraševanje po njih raste, kar terja gradnjo dodatnih proizvodnih zmogljivosti. Mesna pašteta Argeta je po tržnih raziskavah številka ena na trgih v Sloveniji, Avstriji, Švici, Hrvaški, BiH, Severni Makedoniji in na Kosovem, trendi so podobni tudi na ostalih trgih.
Epidemija je v zadnjem letu vplivala tudi na navade potrošnikov, ljudje so prebili veliko časa doma. To je vplivalo tudi na prodajo namazov oziroma paštet in kave iz Droge Kolinske. Povpraševanje po delikatesnih namazih, kot so paštete Argeta, je lani okrepilo prodajo v tem segmentu za 15,1 odstotka. Tudi pri kavi Barcaffè se je obrestovalo dolgoletno vlaganje v blagovno znamko, kakovost izdelkov in usmerjenost na porabnika, saj so Slovenci v izolaciji popili veliko več te kave. Narasla je tudi prodaja kave za konzumacijo na poti (coffee to go). Zaradi zaprtja gostinskih obratov pa je padla prodaja Barcaffè espresso.