Na 6. Obalnih kadrovskih izzivih tudi o motivaciji in zadrževanju kadrov
Včeraj je Fakulteta za Management Univerze na Primorskem gostila šesto konferenco Obalni kadrovski izzivi, ki jo organizirata Ljudska univerza Koper in Zveza svobodnih sindikatov Slovenije (ZSSS), v ospredju pa so bile aktualne teme - motivacija, iskanje in zadrževanje kadrov.
KOPER > “Kot kadrovski strokovnjaki in vodstveni delavci si lahko pomagamo na različne načine. Danes smo podrobneje pogledali motivacijo zaposlenih in njeno vlogo pri uspešnejšem kadrovanju. Tudi tokrat se je izkazalo, da so tovrstna srečanja za lokalne kadrovike izjemno dragocena, saj zanje pomenijo priložnost za izmenjavo dobrih praks, bogatih izkušenj in vedno dobrodošlega znanja,” je povedala Petra Verbič Prodan, organizatorka dogodka z Ljudske univerze Koper.
Zbrane sta na začetku pozdravili dekanja Fakultete za management Tatjana Horvat in direktorica Ljudske univerze Koper Tina Rožac. Sledili so prispevki Tomaža Stritarja, Sandre Korenika Marsetič, Vesne Miloševič Zupančič, Aleša Ovna in Žige Lebna.
“Največja globalna raziskava delovne sile Gallup je pokazala, da je bilo leta 2024 kar 72 odstotkov Slovencev nezavzetih pri delu. Naloga nas kot nacije je, da to spremenimo na bolje,” je opozoril Tomaž Stritar, strokovnjak za vodenje in zavzetost zaposlenih.
Podobnega mnenja je bila Sandra Korenika Marsetič, energijska terapevtka: “Zaposleni niso strošek - so največji kapital 21. stoletja, prava moč podjetja pa je v ljudeh, ki čutijo smisel svojega dela. Ko podjetje pokaže svoj 'zakaj, zaposleni najdejo svoj 'zato' in v viziji podjetja prepoznajo svoje poslanstvo. Podjetja, ki vlagajo v kulturo smisla in vzajemnih odnosov, ustvarjajo okolje, kjer zaposleni ne želijo le ostati, ampak prispevati, ustvarjati razliko, pustiti pečat in soustvarjati skupno prihodnost.”
Danes je sicer težje najti tudi kakovostne mlade kandidate za redno zaposlitev, saj so generacije mladih manjše. “Današnji mladi od delodajalcev pričakujejo hitro napredovanje, varno zaposlitev, dobre odnose, prilagajanje dela zasebnemu življenju ter možnost dodatnega izobraževanja, pomembna pa jim je tudi prilagodljivost, možnost hibridnega dela in sprotna povratna informacija,” pa je med drugimi izpostavila strokovna direktorica e-Študentskega Servisa Vesna M. Zupančič.
Ob zaključku srečanja je Irena Jaklič Valenti (ZSSS) tako tudi opozorila na razkorak med pričakovanji različnih generacij in objektivne pogoje, s katerimi je delo kadrovskih služb oteženo in jih ovira pri doseganju cilja, to je motivacije zaposlenih - enega ključnih gradnikov za doseganje vizije in posledično ciljev podjetja.