Luka ob polletju za tretjino zvišala čisti dobiček
Luka je ob polletju poslovala zelo uspešno. Čisti prihodki od prodaje so dosegli 187,7 milijona evrov, kar je 15 odstotkov več od lanskega polletja. Čisti dobiček se je povzel na 43,5 milijona evrov, kar je za 33 odstotkov več kot v enakem obdobju lani. Še letos se bodo lotili treh pomembnih naložb.
KOPER > V prvih šestih mesecih letošnjega leta je Luka Koper uspešno izkoristila priložnosti, ki jih je prineslo zahtevno globalno okolje. To obdobje so zaznamovale preusmeritve ladijskih poti iz Azije, negotovosti zaradi geopolitičnih napetosti ter spremenjene razmere v svetovni trgovini, ki so prinesle številne izzive, a hkrati priložnost za rast. V skupini Luka Koper so tako v prvem polletju povečali pretovor pri skoraj vseh blagovnih skupinah; skupni ladijski pretovor je dosegel 11,4 milijona ton, kar je za odstotek več kot v enakem obdobju lani.
Pretovorili več kontejnerjev in vozil
Najbolj izstopa kar 14-odstotna rast na kontejnerskem terminalu, kjer so pretovorili 623.731 kontejnerskih enot TEU. K temu so pripomogli novi posli, povezani z opremljanjem novih proizvodnih obratov na zalednih trgih, visoka zasedenost večine evropskih pristanišč in prestrukturiranje ladijskih servisov, ki povezujejo Daljni vzhod in severnojadranska pristanišča.
43,5
milijona evrov je ob polletju znašal čisti dobiček
Novi posli, predvsem zaradi uvoza vozil različnih kitajskih proizvajalcev ter izvoza v Evropi proizvedenih avtomobilov, namenjenih sredozemskim trgom, so prispevali k desetodstotni rasti na terminalu za avtomobile. Pretovorili so 452.049 vozil.
Na generalnih tovorih je količina pretovora ostala na ravni leta 2024, nekoliko več je bilo izvoza lesa, medtem ko se je pri sipkih in razsutih tovorih pretovor zmanjšal za 8 odstotkov, predvsem na račun manjših količin železove rude.
Višji prihodki in čisti dobiček
Rast pretovora je pozitivno vplivala na čiste prihodke od prodaje skupine, ki so v prvem polletju dosegli 187,7 milijona evrov. To je za 15 odstotkov več kot lani in enajst odstotkov nad načrtovanim. Višji je bil tudi poslovni izid iz poslovanja (EBIT), ki je z 52,8 milijona evrov za 41 odstotkov presegel lanskoletnega, za 69 odstotkov pa načrtovanega.
Vse to se je odseva v rasti čistega poslovnega izida. Ta je v prvem polletju znašal 43,5 milijona evrov, kar je za 33 odstotkov več kot lani in za 66 odstotkov oziroma 17,3 milijona evrov višji od načrtovanega.
V prvem polletju leta 2025 je Luka kot skupina za naložbe namenili 54 milijonov evrov, kar je 161 odstotkov več v primerjavi z enakim obdobjem lani. Trenutno se nadaljuje gradnja v veliki meri avtomatiziranega večnamenskega skladišča za jeklene kolute, dodatnega 12. veza na II. pomolu in premik skladiščnih blokov na kontejnerskem terminalu.
Januarja so se lotili prvih aktivnosti projekta podaljšanja severnega dela prvega pomola. Sredi julija je projekt prešel v gradbeno fazo. Gre za največji in hkrati najzahtevnejši projekt v zgodovini pristanišča, ki bo pomembno okrepil zmogljivosti kontejnerskega terminala. Dela bodo končali do konca leta 2027.
Še letos v tri projekte
V Luki so zadovoljni, da jim je uspelo zagnati vse načrtovane projekte in da ti sledijo začrtanim časovnicam. “To je signal našim poslovnim partnerjem, da sprejeti strateški poslovni načrt uresničujemo in da lahko v prihodnje računajo na nas,” je potek naložb komentirala predsednica uprave Nevenka Kržan. Zagotovila je, da med gradbenimi posegi zelo skrbijo, da so vplivi na okolje čim manjši in da so ti vplivi na bližnjo okolico pristanišča čim manj občutni.
Napovedala je, da se bodo še letos lotili treh pomembnih projektov. Začeli bodo graditi dodatne odprte površine za skladiščenje avtomobilov in pokrito garažno hišo, v kateri bodo prostora za skoraj 12.000 vozil. Poleg tega bodo zagnali projekte za infrastrukturo, ki bo omogočala priklop ladij na električno energijo neposredno z obale.