Kaos v pomorskem prometu še traja

Istra
, posodobljeno:

Pandemija je povzročila kaos v pomorskem prometu. Razmere se še niso umirile, pravi predsednik Zveze pomorsko prometnih agencij Gracjan Necmeskal.

Na sidrišču v zadnjem času čaka tudi kakšna kontejnerska ladja.
Na sidrišču v zadnjem času čaka tudi kakšna kontejnerska ladja.Tomaž Primožic/FPA

KOPER > Prihodi kontejnerskih ladij v pristanišča so še neredni, daleč od natančno določenega urnika. Tudi v Kopru morajo tudi kontejnerske ladje v zadnjem času kdaj počakati na privez. “V Luki so tudi določili, da po kopnem v pristanišče lahko pridejo kontejnerji največ tri dni pred prihodom ladje, da ne zasedajo prostora na terminalu,” pravi Necmeskal. Ladijske voznine pa ostajajo visoke. “Povpraševanje je še vedno večje od ponudbe, ladjarji še ustanavljajo dodatne ladijske servise med Daljnim vzhodom in Evropo. Vsi predvidevajo, da se razmere v prvih treh letošnjih četrtletjih gotovo ne bodo umirile,” dodaja. Za 40-čeveljski kontejner za Evropo iz Azije je voznina 14.000 dolarjev za kontejner, še lani januarja so bile voznine okoli 3000 dolarjev.

Napad Rusije na Ukrajino povzroča težave slovenskim podjetjem, ki poslujejo z obema državama. V Luki Koper posledic še ne občutijo. “Prek Kopra velike blagovne menjave z Ukrajino in Rusijo sicer ni, tako da ne bo bistvenih posledic na promet. Če pa pride do kriznih situacij še v vzhodni in srednji Evropi, pa bi lahko občutili težave, saj so na teh trgih glavni partnerji poleg Avstrije,” pravi Necmeskal.