Izola: Turisti parkirajo na mesta stanovalcev, ti pa naj se znajdejo
H koncu gre še ena poletna sezona, ko so se prenekateri prebivalci Izole s turisti in drugimi obiskovalci mesta “cufali” za prosto parkirno mesto. Najbolj zaželena so bila seveda tista bliže mestu in brezplačna, pri čemer so velikokrat najkrajšo potegnili domačini. Taka primera sta Ulica oktobrske revolucije in Kraška ulica. V slednji si stanovalci pomagajo po svoje - ne samo poleti.
IZOLA > Zabojniki za smeti, plastični in leseni zabojčki, zidaki, strešniki, kamni. To je le nekaj predmetov, s katerimi si prebivalci Kraške ulice rezervirajo parkirno mesto pred svojimi domovi ali v njihovi bližini. Na ta način si želijo zagotoviti, da bodo ob vrnitvi iz službe ali opravkov imeli kjer parkirati. V nasprotnem parkirna mesta zasedejo vozila turistov, obiskovalcev, zaposlenih v mestu in na obrobju ali pa Izolanov iz od mesta oddaljenih delov občine.
“Še najbolj me motijo turisti, ki v ulici parkirajo teden, dva ali še dlje in avta sploh ne premaknejo. Denimo turisti, ki so nastanjeni pri sestrah uršulinkah. Nekateri avtomobile celo pokrijejo s ponjavo in jih tako zapakirane pustijo ves čas dopusta,” se huduje prebivalec Kraške ulice, ki ne želi biti imenovan (ime hranimo v uredništvu).
Celostna prometna strategija mora biti izdelana prihodnje leto. Pokazala bo območja, primerna za ureditev parkirišč, in ustrezno mobilno povezavo do centra.
Na začetku ulice je sicer s prometno signalizacijo parkiranje in ustavljanje v dolžini 180 metrov dovoljeno samo za stanovalce. “Toda že po registrskih številkah vozil je jasno, da tam parkirajo tudi drugi, prav tako domačini poznamo avtomobile sosedov in vemo, da tista vozila niso njihova,” pravi sogovornik.
Občina si prizadeva, da bi garažno hišo, ki bi bila namenjena predvsem domačinom, umestili na vhod v mesto - na širše območje ladjedelnice.
Poleti je pritisk na brezplačna parkirna mesta največji, prebivalci s konca ulice, kjer jih je nekaj več, pa imajo - tudi med letom - opraviti še s študenti, starši, ki pripeljejo mlade nogometaše na stadion in ostanejo tam tudi več ur, avtodomi ter tovornimi vozili dostave, gradbincev in drugih, ki ne želijo parkirati na plačljivih parkiriščih.
Podobno je tudi v Ulici oktobrske revolucije, vzdolž katere so prav tako zarisani boksi za brezplačno parkiranje. Tako kot Kraška je ulica (spodnji del) blizu mestnega jedra in zato priročna za turiste in vse, ki imajo v njem službo ali opravke. V samem mestnem jedru pa poleg voznikov, ki parkirajo, kjer ne bi smeli, zgago delajo tisti najemodajalci, ki svoje dovolilnice posodijo turistom, kar ni dovoljeno, sami pa poiščejo parkirno mesto nekje drugje.
Občina: Turist je stanovalec
Presenečenje za našega sogovornika in njegove sosede iz Kraške ulice prihaja iz izolske občinske uprave. “Če nekdo stanuje v določeni ulici, pa tudi če samo začasno (kot turist), je v tem času stanovalec,” trdijo. Torej je po njihovi razlagi upravičen do parkiranja na mestih za stanovalce, kot to dovoljuje prometna signalizacija. Sicer pa, so pojasnili, “posebnih dovolilnic za turiste ni”.
Stanovalci, pravijo v občinski upravi, “bi si morali zagotavljati parkirne površine na svojih funkcionalnih zemljiščih oziroma gradbenih parcelah”. In še, “če so stanovalci obenem lastniki funkcionalnih zemljišč, na katerih parkirajo svoja vozila, si lahko ta zemljišča – ob upoštevanju ustreznih soglasij in morebitnih dostopov do sosednjih stavb – ogradijo”.
Stanovalci starega mestnega jedra pa lahko pridobijo dovolilnice za parkiranje in lahko parkirajo na območjih s posebnim parkirnim režimom. To so območje starega mestnega jedra, Ulica Prekomorskih brigad, Volaričeva in Gorkijeva ulica ter Plenčičeva ulica, Brkinska ulica in Ulica svobode v delu od Neimenovane ulice v podaljšku Ulice oktobrske revolucije do Cankarjevega drevoreda ter območje večstanovanjskih objektov v Drevoredu 1. maja številka 6 in 8. Za vsako stanovanjsko enoto lahko pridobijo eno dovolilnico. Poleg tega imajo prebivalci starega mestnega jedra pravico še do nakupa enega abonmaja po nižji ceni za parkiranje na javnih plačljivih parkiriščih.
Župan napoveduje spremembe
Problematika parkiranja v mestnem jedru je zagotovo znana tudi županu Milanu Bogatiču, saj tam živi. “Spremenili bomo Pravilnik o dovolilnicah za promet na območju s posebnim prometnim režimom in abonmajih. S spremembami tako odloka o ureditvi cestnega prometa v Občini Izola kot s sprejemom novega pravilnika bomo natančneje določili, kdo bo v bodoče lahko imetnik dovolilnice za parkiranje v starem mestnem jedru, dovolilnice za dostavo za fizične osebe, dovolilnice za dostavo za pravne osebe, določili bomo abonmaje za Izolane, abonmaje za ostale in abonmaje za goste. In za vse to je predlagano, da bo v elektronski obliki, kar bo onemogočalo zlorabe, ki so najbolj očitne v poletni sezoni,” napoveduje. Vendar, dodaja, “takšnega režima ne moremo vpeljati v celotnem mestu”.
Sicer pa bo, tako župan, problematiko rešitve prometa za občino v celoti zajela celostna prometna strategija, ki mora biti sprejeta najkasneje prihodnje leto. Pokazala bo območja, primerna za ureditev parkirišč, in ustrezno mobilno povezavo do centra.
Že desetletja vsakokratno vodstvo občine ugotavlja, da bi v Izoli potrebovali garažno hišo. Tudi Bogatič je lani za naš časnik dejal, da “je izgradnja garažne hiše temeljni pogoj za rešitev umeščanja mirujočega prometa”. Garažne hiše še ni in je, kot kaže, še lep čas ne bo. So pa tokrat iz občinske uprave na to temo sporočili: “Občina si prizadeva, da bi garažno hišo, ki bi bila namenjena predvsem domačinom, umestili na sam vhod v mesto - na širše območje ladjedelnice. Za to bo potrebno izdelati ustrezne prostorske podlage, predvsem pa bo šlo za zajeten finančni zalogaj.”