Gradnja težko pričakovane serminske vpadnice se zamika za štiri mesece, prihodnje poletje v slovenski Istri brez vinjete
Istra
02. 04. 2025, 18.49
, posodobljeno: 03. 04. 2025, 08.31
Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek si je skupaj s predsednikom uprave Darsa Andrejem Ribičem in koprskim županom Alešem Bržanom ogledala delovišče serminske vpadnice. Med gradnjo serminske in širitvijo bertoške bo vožnja po hitri cesti do Kopra začasno omogočena brez vinjete. Na terenu so ministrico pričakali jezni krajani, razočarani, ker njihovih pomislekov ob gradnji te vpadnice nihče ni upošteval.
Foto: Tomaz Primozic/FPA
SERMIN
> Gradnja težko pričakovane serminske vpadnice v Kopru, ki bo povezala razcep Sermin na stiku primorske avtoceste in obalne hitre ceste ter območje Luke Koper, se bo zaradi vgradnje kablovoda zamaknila za dobre štiri mesece, je na današnjem ogledu gradbišča serminske vpadnice razkrila ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek.
Državno podjetje Eles namreč gradi 110-kilovoltni kablovod, ki bo napajal Luko Koper. Bratuškova je ob tem izpostavila, da nadaljnjih podaljševanj in podražitev ne pričakujejo. Gradbena dela na serminski vpadnici, ki so se začela lansko poletje, naj bi zaključili do konca leta 2026, je napovedal predsednik uprave Darsa Andrej Ribič. Vpadnico bodo nekaj mesecev gradili hkrati s širitvijo bertoške vpadnice, katere gradnja naj bi stekla v začetku prihodnjega leta.
9,36
milijona evrov je vrednost projekta z davkom
1,4 kilometra bo dolžina dvopasovne vpadnica
Zamiki tudi pri načrtovanju hitre ceste Koper-Dragonja
Župan Mestne občine Koper Aleš Bržan se veseli, da bosta oba gradbena projekta po dokončanju razbremenila lokalni promet. Hkrati pa opozarja, da bodo poletne prometne zagate v slovenski Istri rešene le s tranzitno cesto proti Hrvaški, torej s hitro cesto med Koprom in Dragonjo.
A tudi pri tem projektu prihaja do zapletov. “Traso hitre ceste usklajujemo z lokalno skupnostjo, zadeve pa se nekoliko zamikajo, saj je treba pridobiti nova soglasja,” je pojasnila Bratušek in dodala, da na ministrstvu za infrastrukturo aktivno sodelujejo pri pripravi državnega prostorskega načrta. Izrazila je upanje, da bo tudi ta dokončan do konca leta 2026. Na Darsu sicer kot bolj verjeten datum omenjajo konec leta 2027.
Alenka Bratušek
ministrica za infrastrukturo
“Lahko razumem, da si ljudje želijo ukinitev vinjete, nikakor pa ne morem razumeti poslancev, ki so s takšnimi idejami pripravljeni ogroziti finančno stabilnost Darsa.”
Med gradnjo vpadnic brez vinjete, a ukinitev še ni na mizi
Na današnjem delovnem sestanku na Mestni Občini Koper so se istrski župani z ministrico in predsednikom uprave Darsa dogovorili, da bodo v času sočasne gradnje obeh vpadnic uvedli začasno razvinjetenje obalne hitre ceste (hitre ceste H5) med mejnim prehodom Škofije in Koprom. Po besedah Ribiča naj bi začasna ukinitev vinjetnega sistema za hitro cesto stopila v veljavo prihodnje poletje.
Ministrica je ob tem poudarila, da za trajno ukinitev vinjete na tem odseku hitre ceste, kot jo predlagajo nekateri primorski poslanci, ni zakonske podlage. “Lahko razumem, da si ljudje to želijo, nikakor pa ne morem razumeti poslancev, ki so s takšnimi idejami pripravljeni ogroziti finančno stabilnost Darsa,” je sklenila. Pristavila je še, da “finančna stabilnost Darsa pomeni, da bomo lahko gradili tretjo razvojno os, cesto Koper-Dragonja in še vrsto drugih projektov.” Bržan je sicer dogovor ocenil kot korak naprej in dodal, da bo lahko Dars zaradi začasnega dovoljenja za vožnjo brez vinjete lažje ugotovil, kakšen bi bil dohodkovni izpad za podjetje, še posebej v času poletne sezone, če bi vinjeto trajno ukinili.
Matjaž Kozlovič
Predsednik KS Bertoki
“Sermin bo odrezan od preostalega dela Krajevne skupnosti Bertoki, kar bo vplivalo na pešpoti, kolesarske poti in varno pot v šolo.”
Do njive le s helikopterjem
Ministrico in njene spremljevalce je danes pričakala skupina krajanov s transparenti, ki jih gradnja nove vpadnice navdaja s strahom. Krajanka Gracijela Veljkovič je opozorila, da po novi vpadnici ne bodo smeli voziti s kolesi, skuterji, traktorji in niti hoditi peš. “Avtobus otroke odloži na drugi strani ceste, po izgradnji vpadnice pa je ne bodo mogli več prečkati. Krajani bomo dobesedno odrezani. Zato smo se danes zbrali, da jasno povemo, da to ni rešitev za nas,” je posvarila.
Tudi predsednik KS Bertoki Matjaž Kozlovič se strinja , da bo “Sermin odrezan od preostalega dela Krajevne skupnosti Bertoki, kar bo vplivalo na pešpoti, kolesarske poti in varno pot v šolo.” “V krajevni skupnosti se s to problematiko in prošnjami krajanov ukvarjamo že vrsto let. Že v fazi projektiranja vpadnice smo na ministrstvo, Dars in občino poslali več deset dopisov s pobudo za skupni usklajevalni sestanek, da bi pravočasno našli rešitve. A žal v zadnjih petih letih na naše dopise ni bilo nobenega odziva,” je opozoril. Lokalni kmetovalec Miran Sotlar se je pritožil, da po izgradnji vpadnice ne bo mogel dostopati do svojih zemljišč. “Ko bo nastala kolona tovornjakov, ceste ne bo mogoče prečkati - ne z avtom, ne peš, saj bo to prepovedano, niti s traktorjem. Očitno bom moral kupiti helikopter,” je duhovito pripomnil.
Hitrejši dostop do Luke Koper
Celotna vrednost naložbe v izgradnjo serminske vpadnice znaša 9,36 milijona evrov z davkom, s projektno dokumentacijo in arheološkimi raziskavami pa je skupna investicijska vrednost 13,7 milijonov evrov, navajajo v Luki Koper. Za Luko nova prometnica pomeni hitrejši dostop tovornih vozil do Luke in izvoz do avtocestnega omrežja, ki bo izboljšala pretočnost prometa in razbremenila promet v bližini mesta.