Dijaki SEPŠ s podjetji, ki proizvajajo torbice, kavbojke, zdrave napitke ...

Istra
, posodobljeno:

Na praznični novoletni tržnici, ki jo je organizirala Srednja ekonomsko-poslovna šola Koper, se je predstavilo skupno 17 dijaških in učnih podjetji. Nadejajo si tudi udeležbe na evropskem tekmovanju v Grčiji.

Na praznični novoletni tržnici se je predstavilo 17 dijaških in učnih 
podjetij.
Na praznični novoletni tržnici se je predstavilo 17 dijaških in učnih podjetij.Jan Bednarik

KOPER > “Mladi imajo zelo dobre ideje in moram izraziti izjemno zadovoljstvo, da se lahko naši dijaki predstavijo s svojimi učnimi podjetji in v okviru katerih razvijajo podjetništvo, inovativnost in poslovno komuniciranje,” je ob otvoritvi praznične novoletne tržnice dijaških in učnih podjetji dejala ravnateljica Srednje ekonomsko-poslovne šole Koper, Breda Švara.

Na novoletni tržnici so se predstavili dijaki tretjega letnika Ekonomske gimnazije z dijaškimi podjetji ter dijaki tretjega letnika programa Ekonomski tehnik z učnimi podjetji. Osnovna razlika je po besedah mentorice in profesorice Veronike Grmek Vilhar v obliki podjetja. Prvi ustanovijo delniško družbo, drugi pa podjetje z omejeno odgovornostjo.

17

dijaških in učnih podjetij se je predstavilo na letošnji praznični novoletni tržnici

“Ob tem pa upoštevamo vsa pravila poslovanja. Od statuta podjetja, do tega, da generiramo podjetniško idejo, zberemo sredstva, izdamo delnice in poiščemo delničarje, poskrbimo za marketing, finančni vidik poslovanja ter na koncu leta podjetje tudi likvidiramo,” je proces nastajanja podjetja opisala Grmek Vilhar. Dodala je še, da dijaki sodelujejo tudi z drugimi učnimi podjetji v Sloveniji in tujini: “Vsako leto je v Celju organiziran mednarodni sejem učnih podjetij, na katerem sodelujejo tudi naša učna podjetja. Dijaki ponujajo in predstavijo svoje izdelke, pripravijo stojnico za prodajo, se udeležijo poslovnih sestankov ter sklepajo prodajne pogodbe.”

Melisa, Tija, Taj, Lara in Adel so ustanovili ReJeaned, d.o.o, preko katerega želijo prodajati torbice in različne izdelke iz recikliranih kavbojk in drugih materialov iz lokalnih virov. “Sodelujemo tudi s Centrom dejavnosti za starejše občane in podpiramo trajnostni razvoj in krožno gospodarstvo, saj uporabljamo lokalne vire in kavbojke ter jim dajemo nova življenja. Do ideje smo prišli zato, ker se zanimamo za modo in modno industrijo ter za recikliranje,” so povedali lastniki ReJeaneda.

Dijaki programa Ekonomska gimnazija bodo svojo poslovno idejo predstavili najprej na šolskem tekmovanju ter nato na regionalnem tekmovanju. Najboljše ideje se bodo uvrstile na državno tekmovanje, kjer se podjetja ocenjuje po različnih kriterijih.

Največji poudarek pa je na povezovanju z drugimi deležniki, je na koncu poudarila mentorica dijakov in kot primer izpostavila dijaško podjetje Smutko, d.d., ki se je za razvoj svojih zdravih napitkov povezalo z Zdravstveno fakulteto v Izoli. “Poskusili smo rešiti problem nezdrave prehrane in nezdravih prigrizkov med poukom. Linija Genijalko nam poveča zmožnost koncentracije, linija Športko pa ima veliko beljakovin in naj bi ga zaužili po nekih športnih aktivnostih. Naš cilj je, da bi ju prodajali v avtomatih v okolicah šol in športnih dvoran,” je povedal Rudi Škerlič, ki je v Smutku zadolžen za marketing.

V dijaškem podjetju Smutko, d.d., so si zamislili linijo zdravih napitkov.
V dijaškem podjetju Smutko, d.d., so si zamislili linijo zdravih napitkov. Jan Bednarik