Čakajoč na parkirno mesto
V začetku aprila so v Piranu začeli strožje izvajati star prometni odlok, saj je na decembrskem referendumu večina občanov glasovala proti novemu odloku. Po dobrih dveh mesecih so odzivi na spremembe različni. Medtem ko so nekateri zadovoljni, da imajo na Fornačah zagotovljeno parkirno mesto, drugi nanj v mestnem jedru čakajo tudi po več ur.

PIRAN > V starem mestnem jedru je danes manj avtomobilov kot pred meseci, večinoma so parkirani na označenih parkirnih mestih in ne vsevprek. Čez dan skorajda ni opaziti nepravilno parkiranega avtomobila, saj redarji niso več tako popustljivi s kaznimi. Nekoliko drugače je sicer zvečer, ko redarji spijo. Čeprav je Punta zaprta, imajo Pirančani pogosteje srečo in (kljub velikemu turističnemu obisku med vikendom) dobijo prosto parkirno mesto v mestnem jedru, zagotovo pa ga najdejo na parkirišču na Fornačah. Pogledi ljudi na spremembe so različni. Nekateri se ne strinjajo z manjšim številom parkirnih mest, drugim se zdi, da je mesto sedaj bolj urejeno.
Čakajo tudi po več ur
“Prometne razmere v mestu so vsekakor izboljšane, vendar mislim, da je v Piranu še vedno preveč avtomobilov,” pravi Abduli Iljas, ki ima ob obračališču pri Treh papigah dva lokala. “Avtomobili me motijo zlasti tukaj, saj moji gostje jedo tako rekoč na parkirišču med izpušnimi plini,” dodaja.
Na omenjenem obračališču je vsak dan opaziti ljudi, ki tudi po več ur v avtomobilih čakajo na prosto parkirno mesto, samo zato, da bi parkirali bliže domu. “To redno počne kakih deset ljudi. Nekateri več ur sedijo v avtomobilih, drugi pustijo telefonsko številko in gredo domov. Ljudje, ki bi radi samo odložili stvari, pa se nimajo kje ustaviti,” dodaja Iljas.
Manjši kaos
Piranski župan Tomaž Gantar meni, da je prometni kaos zaradi sprememb manjši, vendar dodaja, da s prometnimi razmerami še ni povsem zadovoljen. “Bolj bi bil zadovoljen, če bi veljal nov odlok, ker bi v večji meri reševal težave,” pravi Gantar. Kljub temu je prepričan, da pomeni ostrejše izvajanje starega odloka predvsem manj težav za stanovalce Pirana, saj imajo zagotovljenih dovolj parkirnih mest na Fornačah. Po njegovem mnenju se je kakovost življenja v mestnem jedru izboljšala: “Sprehajanje po Piranu je lažje, saj smo pešpoti označili s količki in tam onemogočili parkiranje. Obremenitev mesta s prometom je manjša, saj obiskovalci ne morejo vstopati vanj. Vseeno pa nam jih ni treba odganjati, ker lahko parkirajo v garažni hiši.” Prepričan je, da bo tudi v poletni sezoni dovolj parkirnih mest za vse, saj parkirišča v mestnem jedru in na zunanjem parkirišču na Fornačah zadostujejo za domačine, 850 parkirnih mest v garažni hiši pa bo zadostovalo za obiskovalce.
Po Gantarjevih besedah se je v zadnjih dveh mesecih zaradi poostrenega nadzora redarjev zmanjšalo tudi število kršiteljev, ki svoje avtomobile parkirajo na neoznačenih mestih. “V prvem mesecu se je število kazni povečalo za več kot 50 odstotkov. Sedaj pa beležimo upad kršitev tudi do 60 odstotkov v primerjavi z enakim obdobjem lani,” poudarja Gantar.
Ljudje trpijo
Nasprotnega mnenja glede kakovosti življenja v Piranu je Davorin Petaros iz Civilne iniciative za dostojno življenje v mestu Piran (CI). “Opažam veliko trpljenje domačinov. Življenje v Piranu je postalo muka, zato vse več ljudi razmišlja o tem, da bi se izselili iz mesta,” pravi Petaros. Po njegovih besedah je težava v županu, ki ukrepe izvaja brez posvetovanja s krajani. “Probleme rešuje po koščkih, namesto da bi se jih lotil v celoti. Med ukrepi, ki se jih loteva, so tudi nekateri naši predlogi, vendar tega ne priznava,” pravi Petaros, ki kljub temu, da župan upošteva tudi predloge CI, ni zadovoljen. Prepričan je, da bi moral Gantar bolje sodelovati s CI, saj so že trikrat zbrali podpise občanov in zmagali na referendumu, kar po njegovem mnenju predstavlja glas ljudstva.
NUŠA PEVC