Glasba plemeniti vino
Pred dnevi so se z Japonske vrnili predstavniki Vinakopra in Vinakrasa. Z gostitelji so se dogovorili o zadnjih podrobnostih novega projekta Otohogi, v okviru katerega bo prihodnje leto Vinakoprova rdeča zvrst Capo d'Istria 1072 in Vinakrasova istrska malvazija Le Marie poročno vino izbranih japonskih parov.
Borut Fakin (levo) in Marjan Colja sta na Japonskem predstavila primorski vini, ki bosta dozoreli ob glasbeni spremljavi.
Foto: VinakoperV okviru japonskega projekta Otohogi - Sound celebration vino najprej v Sloveniji, kasneje pa še na Japonskem dozoreva ob spiritualni glasbi japonskega ustvarjalca. Na ta način je po prepričanju nosilcev projekta pripravljeno za spremljavo poročnih obredov izbranih japonskih parov.
Debeli Rtič in Komen
Japonci so za poročno vino izbrali Vinakoprovo rdečo zvrst Capo d'Istria 1072, ki je letos prejelo zlato priznanje v Decanterjevem ocenjevanju, in istrsko malvazijo Le Marie iz kleti Vinakras.
V Vinakopru pravijo, da je bilo njihovo vino izbrano zaradi večplastnosti, izjemne kakovosti in odličnega ujemanja z japonsko kulinariko, v Vinakrasu pa so mnenja, da se njihova malvazija s filozofijo Otohogi sklada zaradi prepoznavne arome, prefinjenega karakterja in kraškega podpisa. Pomemben dejavnik pri izboru naj bi bilo tudi dejstvo, da ima Slovenija po podatkih Eurostata najnižjo stopnjo ločitev v EU, kar se simbolično ujema s projektom.
Capo d'Istria 1072 je zvrst shiraza, merlota, cabernet sauvignona, cabernet franca in refoška. Grozdje je bilo z Debelega Rtiča, ki je bil kot vinogradniška lega prvič omenjen leta 1072. Gre za novo polnitev, ki pa je takoj dosegla mednarodni odmev. Vinakrasova malvazija je z njihovega posestva v Komnu pod cerkvijo Device Marije.
“Vino posluša spiritualno glasbo ob določenih dnevih, vezanih na lunine faze, kar mu po naših opažanjih sprošča aromo in zaokroži energijski podpis. Enak proces prejme tudi po prihodu na Japonsko, kjer glasba pomaga, da se vino po dolgi poti umiri in pripravi na svoj pomembni trenutek,” pojasnjuje Boštjan Zidar, glavni enolog Vinakopra.
Most med kulturama
Borut Fakin, direktor kleti Vinakoper, izpostavlja: “Ob vstopu na tako izbran trg, kot je japonski, spoštujemo njihovo kulturo in simboliko. Ne izvažamo zgolj steklenic, ampak zgodbo narave, tradicije in vrednot, ki oblikujejo istrski značaj.” Dodaja, da so v kleti v projektu takoj prepoznali ravnotežje med tradicijo in inovacijo: “Ideja o obogatitvi vina z glasbo, vibracijo in namenom nam je blizu, saj smo v kleti lani negovali naše glasbeno vino Sara. Japonski koncept energije, obreda in duhovne glasbe pa je nekaj izjemnega zaradi njihovega občutka za detajl in spoštljivega odnosa do simbolike. K sodelovanju smo zato pristopili s popolnim spoštovanjem in iskreno željo ustvariti most med dvema kulturama.” Marjan Colja iz Vinakrasa meni, da je projekt dokaz, da se slovenski vinarji lahko povežejo za skupne nastope.