Izobraževanje za prihodnost
Fakulteta za humanistične študije Univerze na Primorskem letos praznuje 25 let delovanja. V četrt stoletja se je iz mlade akademske ustanove razvila v uveljavljen izobraževalni in raziskovalni center - v humanistično jedro primorske univerze in širšega prostora.
Na fakulteti gojimo kritično razmišljanje pri svojem delu, pri naših študentih in v družbi, pri čemer si prizadevamo za dialog z ljudmi in s skupnostmi v širši okolici. Naši profesorji, raziskovalci, asistenti in študenti prihajajo iz vse Slovenije, tržaškega in goriškega zamejstva in drugih držav. Tako z vidika študija kot raziskovanja pokrivamo Slovenijo s poudarkom na Primorski, Istri in na slovensko-italijanskem čezmejnem prostoru, pri čemer ne zanemarjamo evropskih in svetovnih tematik.
Humanistične vede zagovarjajo pozornost do človeka, spodbujajo razmislek o njegovem mestu v svetu, ohranjajo in razvijajo njegovo kulturno človečnost, družbi dajejo širino in odprtost, kritičen in svež pogled na svet, na sedanjost, preteklost in prihodnost. Brez poznavanja in razumevanja sedanjih in preteklih družb in kultur ter lastne preteklosti in sedanjosti bi izgubili svojo identiteto, ne bi prepoznali svojih potencialov in svoje vloge pri oblikovanju temeljev za prihodnost.
Študijske prakse in projektno delo omogočajo našim študentom, da si naberejo praktičnih veščin in da že v teku študija pridejo v stik z možnimi delodajalci.
Študentsko delo na projektih in študijske prakse
Naši raziskovalci veliko delujejo na terenu, v mestih in na podeželju, z ljudmi in za ljudi. Ker raziskovalci tudi poučujemo, posebej negujemo prenos najnovejših raziskovalnih rezultatov v študijski proces. V projektno delo veliko vključujemo tudi študente, ki se tako skozi različne stopnje študija seznanjajo z različnimi raziskovalnimi pristopi in vsebinami, kar jim omogoča, da pridobivajo dragocene izkušnje in izostrijo svoje interese. Ker nismo velika fakulteta, študij poteka v manjših skupinah, z osebnim pristopom do študentov, profesorji so dostopni in študenti niso le številke.
Na številnih študijskih programih imajo študenti možnost opravljanja študijskih praks na ustanovah, ki so potencialne zaposlovalke naših diplomantov. Naša prednost je močna lokalna vpetost, saj sodelujemo z mnogimi ustanovami, šolami, muzeji, občinami, zavodi, mediji in drugimi potencialnimi delodajalci. To nam omogoča, da v raziskovalne projekte, strokovno delo in druge dejavnosti redno vključujemo tudi študente. Študenti tako že med študijem pridobivajo konkretne izkušnje, razvijajo poklicne veščine in spoznavajo morebitne prihodnje delodajalce. Tako se lahko že zgodaj preizkusijo v poklicnem okolju in oblikujejo jasnejše karierne cilje.
Mladi pred izzivi prihodnosti
Današnji gospodarstvo, družba in trg dela predstavljajo velik izziv mladim, njihovim družinam in nenazadnje tudi tistim, katerih poslanstvo je izobraževati mlade generacije. Daleč smo od predvidljivosti zaposlitvenih možnosti v preteklih generacijah ter jasno opredeljenih znanj in veščin, ki so bile za to potrebne. Hkrati imajo mladi vse več informacij, svet je postal še kompleksnejši, možnosti in priložnosti je veliko.
Zaradi tega se nam zdi pravilno, da mladim ponudimo raznovrstne kombinacije študija, ki s svojo fleksibilnostjo prispevajo k uresničevanju raznolikih interesov študentov in jim omogočijo večjo prilagodljivost pri zaposlovanju po zaključenem študiju.
Dvopredmetni študij - več poti, več možnosti
Kot odgovor na sodobno stvarnost smo v preteklih letih prenovili vse naše študijske programe tako, da smo uvedli popolno dvopredmetnost, ki študentom omogoča, da si s kombiniranjem smeri sami oblikujejo študij po svoji meri. Študenti si tako ustvarijo širši poklicni profil in povečajo svoje zaposlitvene možnosti.
Na prvi stopnji lahko izberejo enopredmetne smeri slovenistike, italijanistike, geografije, antropologije, arheologije, kulturne dediščine, zgodovine ter komuniciranja in medijev ali pa jih poljubno kombinirajo v dvopredmetni študij in pridobijo diplomo iz obeh strok. Za kogar zanimajo tuji jeziki in medkulturni dialog, imamo na voljo študijski program, ki kombinira angleščino, slovenščino, italijanščino, francoščino, španščino, ruščino in kitajščino.
Učitelj in profesor - poklic, ki oblikuje prihodnost
V prihodnjem študijskem letu 2025/26 pričnemo z izvajanjem prenovljenih programov tudi na drugi - magistrski stopnji. Glede na svoje zanimanje lahko študenti izberejo enopredmetne, dvopredmetne in pedagoške smeri, ki jim omogočajo širok nabor kariernih poti.
Zlasti pomembno je, da takšna kombinacija omogoča pridobitev pedagoške izobrazbe in pot do poklica učitelja in profesorja na osnovni in srednji šoli - poklica, ki je v zadnjem času znova zelo iskan in dragocen. Družba potrebuje učitelje, ki znajo ne le posredovati znanje, temveč tudi poslušati, spodbujati, razumeti in mladim pomagati rasti - kot posamezniki in kot člani skupnosti. Učitelj naj bo človek, ki zna odpreti prostor za vprašanja, ki zna začutiti raznolikost in nagovoriti učenca kot posameznika. Dober učitelj ni zgolj prenašalec snovi, temveč sogovornik, opora in navdih. V razredu učenci niso le številke - so osebnosti z lastnimi zgodbami, potrebami in potenciali. In prav učitelj ima pogosto ključno vlogo pri tem, ali bo učenec svojo pot našel z zaupanjem vase.
Na naši fakulteti si prav takšnih učiteljev želimo - zavzetih, odprtih in čuječih. Zato jih skozi študij usmerjamo, podpiramo in jim ponujamo znanja ter izkušnje, ki jih bodo potrebovali za odgovorno, ustvarjalno in človeško pedagoško delo.
Študenti na naši fakulteti na drugi stopnji lahko izberejo pedagoške smeri, ki jim prinesejo naziv profesorja slovenščine, italijanščine, geografije in zgodovine, in sicer tako za posamični predmet kot za poljubno kombinacijo po dveh predmetov izmed štirih navedenih. Naši magistranti iz pedagoških smeri bodo lahko poučevali otroke in mladino od desetega leta starosti dalje, kar pomeni tako na osnovnih kot na srednjih šolah.
Strokovne smeri - globina in širina
Poleg novosti pedagoških smeri po novem naši programi tudi na drugi stopnji omogočajo fleksibilnost kombiniranja in posledično večjo prilagodljivost naših bodočih magistrantov pri zaposlovanju. Študenti, ki imajo poudarjen interes do posamezne stroke in se želijo v njej izpopolniti, imajo na voljo enopredmetne smeri slovenistike, italijanistike, geografije, antropologije, arheologije, zgodovine ter komuniciranja in medijev. Kdor bi raje ohranil širši pogled in si zagotovil interdisciplinarno izobrazbo, pa lahko izbere dvopredmetne smeri teh programov v poljubni kombinaciji po lastni izbiri. V programu s področja tujih jezikov na drugi stopnji pa študenti lahko izbirajo med smermi angleščina-francoščina, angleščina-italijanščina in angleščina-slovenščina ter pridobijo naziv magister/magistrica prevajanja.
Študijske prakse in projektno delo omogočajo našim študentom, da si naberejo praktičnih veščin in da že v teku študija pridejo v stik z možnimi delodajalci. Na programu Jezikovno posredovanje in prevajanje pa odpiramo mobilnostno okno, ki bo našim študentom omogočilo, da del študija opravijo na Univerzi Jean Monnet v Franciji. Odkrijte še več na: www.fhs.upr.si