Poskusil in se opekel z beatlemanijo?
Danny Boyle je nedvomno eden najbolj raznolikih režiserjev ta hip. Med filmskimi kritiki se je z zlatimi črkami zapisal predvsem z narkomansko črno komedijo Trainspotting, postapokaliptičnim 28 dni pozneje in klavstrofobičnim 128 ur, svoj največji uspeh pa je dosegel z idealiziranim Revnim milijonarjem, s katerim je osvojil kar osem oskarjev. Njegov najnovejši film, glasbena romanca Yesterday, spada v ta “pravljični” spekter.

V zadnjih dveh letih je precej opazen trend snemanja glasbenih komedij/dram, v ospredju katerih so britanski evergreen glasbeni izvajalci. Po globalnem hitu Bohemian Rhapsody z izjemnim Ramijem Malekom v vlogi Freddieja Mercuryja je sledil precej manj finančno uspešen Rocketman o življenju Eltona Johna.
Nihče ne pozna Beatlov
Na tem valu želi jahati tudi Danny Boyle z Yesterday, fantazijsko glasbeno romanco, v kateri ima glavno vlogo nerazumljeni glasbenik Jack Malik (Himesh Patel), ki se po prometni nesreči in globalnem električnem mrku zbudi v svet, kjer (skoraj) nihče ne pozna najverjetneje najbolj izvirne, vizionarske in prodorne glasbene zasedbe na svetu The Beatles. Jacka je na njegovi trnovi glasbeni poti vseskozi podpirala dolgoletna prijateljica Elle (Lily James), ki se je tudi preizkusila v vlogi njegove menedžerke, a žal neuspešno. Jack kljub predanemu, trdemu delu ne doseže glasbenega preboja, vse dokler se ne zgodi omenjena nesreča, v kateri utrpi hud udarec v glavo, izgubi dva zoba in ugotovi, da svet ne pozna kultne glasbene zapuščine Beatlov. Tu se začne njegova strma pot navzgor. Prvi, ki v Jacku prepozna glasbenega genija, je Ed Sheeran (sprva je bil za to vlogo mišljen Chris Martin iz zasedbe Coldplay, a je nato zavrnil sodelovanje), ki ga povabi na svojo turnejo kot spremljevalnega glasbenika. Kmalu se začne viralna norija in Jacku se že oglasi menedžerka iz Los Angelesa, ki želi iztegniti svoje lovke do njega.
Pretirana sentimentalnost
Do te točke je Yesterday dokaj gledljiva, sproščena komedija, ki je najboljša v delih, ko želita sodobno občinstvo in glasbena industrija posodobiti besedila in vizualno podobo Beatlesov. Simpatično okoren je tudi Himesh Patel, ki do Yesterday ni imel opaznejših vlog, v filmu pa je odpel vse skladbe. Zanimivo je tudi, da v filmu ne slišimo nobene izvirne verzije skladb Beatlesov, čeprav so producenti za avtorske pravice za uporabo njihove glasbe odšteli kar deset milijonov dolarjev. Največjo težavo Boylove fantazijske eskapade pa predstavlja zadnja tretjina filma, ko se Jack znajde v kariernem (breme laži in pretvarjanja je vse težje) in ljubezenskem precepu. Že od začetka filma je jasno, da je Elle že od nekdaj zagledana v Jacka, ta pa je v njej videl sestro. Po uspehu na tujem, ko se je za nekaj časa oddaljil od nje, je ugotovil, da dejansko goji drugačna čustva do Elle. V tem delu Yesterday zapade v pretirano sentimentalnost in osladnost, ki utegne pri marsikateremu gledalcu sprožiti potrebo po “inzulinu”, Beatles “revival moment” pa žal ostane v ozadju. Scenarij je delo prekaljenega britanskega mačka romantične komedije Richarda Curtisa (Štiri poroke in pogreb, Notting Hill, Dnevnik Bridget Jones), ki je ponudil svoj klasični recept - ljubezen bo naposled zmagala, zanemaril pa je največji potencial tega filma, to je ponuditi nekaj posodobljene Beatles filmske nostalgije.