(GLEDAMO) Ena revolucija za drugo

Gibljive slike
, posodobljeno: 7. 10. 2025, 9:21

Paul Thomas Anderson je z nabritim akcijskim trilerjem Ena bitka za drugo ustvaril svoj najbolj humoren in istočasno družbeno zelo aktualen film, ki s satirično ostjo globoko zareže v belske suprematistične ZDA in njeno zdajšnjo fašistično politiko priseljevanja.

USA. Leonardo DiCaprio and Paul Thomas Anderson filming a scene from (C)Warner Bros. new movie: One Battle After Another (2025). Plot: When their evil enemy resurfaces after 16 years, a group of ex-revolutionaries reunites to rescue one of their own's daughter.,Image: 1040199715, License: Rights-managed, Restrictions: Supplied by Landmark Media. Editorial Only. Landmark Media is not the copyright owner of these Film or TV stills but provides a service only for recognised Media outlets., ***HANDOUT image or SOCIAL MEDIA IMAGE or FILMSTILL for EDITORIAL USE ONLY! * Please note: Fees charged by Profimedia are for the Profimedia's services only, and do not, nor are they intended to, convey to the user any ownership of Copyright or License in the material. Profimedia does not claim any ownership including but not limited to Copyright or License in the attached material. By publishing this material you (the user) expressly agree to indemnify and to hold Profimedia and its directors, shareholders and employees harmless from any loss, claims, damages, demands, expenses (including legal fees), or any causes of action or allegation against Profimedia arising out of or connected in any way with publication of the material. Profimedia does not claim any copyright or license in the attached materials. Any downloading fees charged by Profimedia are for Profimedia's services only. * Handling Fee Only ***, Model Release: no, Credit line: Supplied by LMK/Landmark/Profimedia

Leonardo DiCaprio in Paul Thomas Anderson (desno) med snemanjem

Foto: Profimedia

Paul Thomas Anderson, eno od osrednjih imen ameriškega neodvisnega filma, se je kot velik oboževalec postmodernističnega ameriškega pisca Thomasa Pynchona (pred tem je po njegovi literarni predlogi že posnel film Skrivna pregreha/Inherent Vice) dolgo spogledoval z ekranizacijo še enega njegovega romana -Vineland iz leta 1990. Kot je pojasnil v več intervjujih, je s tem delom toliko odlašal, ker ga je skrbelo, da bi zaradi navdušenja nad delom izgubil distanco.

Iz reagonovskega v trumpovski novorek?

Tako se je naposled odločil, da vzame enega od osnovnih ogrodij zgodbe - odnos med očetom in hčerko - in ga iz posthipijeveske, antifašistične perspektive v času ponovne izvolitve Ronalda Reagana v drugi polovici 80. let prejšnjega stoletja prenesel v bolj sodoben čas, čas Ameriškega urada za priseljevanje in carinsko izvrševanje (ICE) na ameriško-mehiški meji.

Tu se tudi z vratolomno režijo v slogu gverilskega filma ta tudi začne, ko se Raketar ali Ghetto Pat (briljantni Leonardo DiCaprio) in njegovo dekle Perfidia Beverly Hills ("magnetična" Teyana Taylor) še z drugimi nekaterimi člani zloglasne ekstremno levičarske revolucionarne skupine The French 75 odpravijo v eno od taborišč ICE, da bi izpustili na prostost Mehičane, ujete na meji. Perfidia si za konec "privošči" še vodjo taborišča, kubrickovskega polkovnika Stevena J. Lockjawa (vrhunski Sean Penn) in si tako rekoč zakoliči svojo (ne)slavno usodo. Kmalu zatem zanosi, na svet priveka Charlene, revolucionarko na spidu pa začne družinsko življenje kmalu dušiti. Zadeve se po spodletelem ropu bančne ustanove močno zaostrijo in revolucije so po sili razmer potisnjene na rob.

Dogajanje se nato preseli 16 let kasneje v Baktan Cross, ki je tako imenovano "svetiščno mesto" (sanctuary city), kjer omejujejo sodelovanje z zveznimi organi pri pregonu priseljencev brez dokumentov, kamor sta se pred "dolgo roko" Lockjawa zatekla nekdanji Raketar, danes Bob Ferguson s hčerko, ki so jo preimenovali v Willo (Chase Infiniti). Dolga leta revolucionarnih podvigov so na Bobu pustila sledi - ta je postal paranoični odvisnik od mehkih drog in alkohola, ki pa mu je vseeno uspelo zgraditi posebno vez s hčerko, za katero bi lahko dejali, da je postala prav vzorna najstnica in tudi karateistka. Zadeve se ponovno zapletejo zaradi Lockjawa, ki si želi uresničiti svoj življenjski sen - postati član skrivnega suprematističnega ameriškega združenja, porogljivo poimenovanega Klub božičnih pustolovcev -, a pri tem se mora odkrižati ene "težave" oziroma več njih.

(GLEDAMO) Ena revolucija za drugo

Leonardo DiCaprio se je za vlogo paranoičnega bivšega gverilca očitno precej navdihoval pri Velikem Lebowskem.

Foto: Warner Bros

Andersonov antifašistični filmski manifest

Tu se začne najbolj zabaven del najnovejšega in tudi najdražjega Andersonovega filma doslej (najmanj 130 milijonov dolarjev), kjer zelo izstopajo DiCaprio, ki se je pri tej vlogi očitno zelo navdihoval pri Velikem Lebowskem, Benicio del Toro, ki je sicer v stranski vlogi in z minimalnimi posegi odlično dopolnil kemijo z DiCapriem, a tu je še veličastni Sean Penn, za katerega se zdi, da je pravkar skočil iz Dr. Strangelova Stanleyja Kubricka (vloga generala Bucka Turgidsona) in v Eni bitki za drugo poskrbi za vrsto najbolj absurdnih črnohumornih trenutkov v filmu.

(GLEDAMO) Ena revolucija za drugo

Sean Penn je z vlogo Stevena J. Lockjawa poskrbel za kar nekaj nepozabnih črnohumornih prizorov v filmu.

Foto: Warner Bros

Paul Thomas Anderson, večinoma znan po zelo resnih in psihološko izpiljenih dramah (denimo Fantomska nit, Tekla bo kri, Gospodar), je s svojim zadnjim filmom pravzaprav zelo presenetil, saj se je prvič resno vrgel v akcijske filmske vode in ustvaril popolno zmes zabave z močnim družbeno-kritičnim momentom in to v času, ko je belski suprematizem v ZDA na velikem pohodu. Ena bitka za drugo je Andersonov antifašistični filmski manifest, ki je vseskozi prisotna tema filma, a rdeča nit celotnega dogajanja je ena sama - ljubeč in razumevajoč odnos med očetom in hčerko -, ki je kot nekakšen osnovni gradnik družbene ozaveščenosti pri posamezniku. Zaključni prizor (kri pač ni voda) je dovolj zgovoren sam zase.