Zmogljiv in uporaben

Zanimivosti
, posodobljeno:

Peugeot 3008 je v svoji drugi generaciji lastnosti, s katerimi je nagovarjal kupce v prvi generaciji, še izpopolnil in ostaja priljubljena izbira razmeroma široke ciljne skupine, hibridni pogon pa je korak v smeri elektrifikacije flote.

Priključno-hibridni 3008 v takšni izvedbi predstavlja vrh ponudbe, 
to pa posledično pomeni tudi višjo ceno. Na ceniku, jasno, 
obstajajo tudi bolj dostopne verzije tega družinskega vozila.
Priključno-hibridni 3008 v takšni izvedbi predstavlja vrh ponudbe, to pa posledično pomeni tudi višjo ceno. Na ceniku, jasno, obstajajo tudi bolj dostopne verzije tega družinskega vozila.

Tritisočosmica je bila arhetipski črni športni terenec in si je nekaj točk pridobila že z estetiko. Črna karoserija z opcijskim paketom black pack in s črnimi kromiranimi detajli ter črnimi platišči deluje dramatično in skrivnostno, za volanom se človek hitro lahko počuti kot pripadnik tajne službe, skoraj kot kakšen francoski James Bond.

Osnovne oblike v drugi generaciji niso drastično spreminjali, njegovo letnico rojstva pa razkriva značilna prednja maska z dnevnimi lučmi v obliki čekanov, ki jo poznamo že od novih modelov 208 in 2008. Notranjost je udobna in prostorna, položaj sedenja je pričakovano visok, kar mi je bilo všeč, zahvaljujoč prilagodljivosti značilno prisekanega volana in voznikovega sedeža pa sem se - kljub svojim skromnim centimetrom in večjim dimenzijam avta - lahko udobno namestila ter imela odličen pregled nad cesto ter vse kontrolnike na dosegu roke brez utesnjenosti. Sredinska konzola je nekoliko višja, med naslonjalom za roko in ročico avtomatskega menjalnika pa najdemo gumb za izbiro načina vožnje.

Na vrhu sredinske konzole je osrednji zaslon na dotik, podatke o vožnji pa spremljamo na digitalni podlagi za volanom. Potniška kabina sicer nima povsem enake zasnove, kot jo poznamo pri manjšem 2008 z zaobljenimi koti, voznikov in sovoznikov prostor delujeta vizualno razdeljena in skoraj kot ločeni enoti, vendar je ergonomija vseeno dobra na obeh sedežih. Pozornost si zasluži še opcijska panoramska streha z električnim odpiranjem in senčnikom, ki ga na enak način odpiramo ali zapiramo. Elektronika se nadaljuje v zadnjem delu, kjer so motorizirana vrata prtljažnika s senzorjem za brezkontaktno odpiranje. Sicer pa je prtljažnik zaradi baterije hibridnega pogona dobrih sto litrov manjši od prtljažnika samo bencinske različice. Njegova osnovna prostornina znaša 395 litrov, s podrtjem zadnjih sedežev pa jo lahko povečamo na 1357 litrov.

Hibridna kombinacija treh motorjev

Za pogon skrbijo trije motorji: 1,6-litrski turbobencinski štirivaljnik in dva elektromotorja, ki sta povezana vsak z eno osjo, kar omogoča štirikolesni pogon, napajata pa se iz 13,2 kWh baterije. Voznik lahko izbira način pogona, ki je lahko kombiniran ali pa izključno električen. S slednjim bomo lahko prevozili približno 50 kilometrov, nato pa se pogon sam preklopi na bencinsko različico. V mojem primeru se je to zgodilo po 48 kilometrih. Pospešek od 0 do 100 km/h znaša pohvalnih 6,1 sekunde, njegova najvišja hitrost pa po podatkih proizvajalca v kombiniranem načinu znaša 240 km/h, v izključno električnem pa 135 km/h. Poraba je precej variabilna, kot pri vseh priključnih hibridih, saj je odvisna od naše pripravljenosti na redno polnjenje baterije in lahko niha praktično od enega do osmih litrov na sto kilometrov. Če dnevno ne prevozimo več kot 30 kilometrov in vsak večer napolnimo baterijo, bo bencin bolj za rezervo in bo poraba na spodnji meji, če pa se vozimo dlje in po možnosti polnimo baterijo le občasno, pa bo seveda slika precej drugačna. V mojem primeru napolnjene baterije in kombinirane vožnje je poraba znašala slabih pet litrov.

Izstopa avto, a tudi cena

V bogatem naboru asistenčnih sistemov posebej izpostavljam opcijski paket night vision z radarjem za zaznavanje objektov pred avtom, ki voznika opozarja na morebitne pešce ali divjad na vozišču in zaznano sliko prenese na digitalni zaslon za volanom. Zadovoljna sem bila tudi s kamero za pomoč pri vzvratni vožnji, ki se mi osebno zdi v avtu večjih dimenzij že kar nepogrešljiva.

Vozne lastnosti so pohvalne. Podvozje je uravnoteženo in nagibanja ni zaznati, tudi neravnine dobro pobira. Lega na cesti je zanesljiva. Z višjim odmikom od tal in možnostjo izbire režima vožnje za različne terene dokazuje, da ni zgolj kozmetični terenec, pač pa tudi funkcionalen. To pa ne pomeni, da je uporaben avto za brezpotja, pač pa s svojo estetiko sodi tudi na prestižne lokacije. Hibridni peugeot 3008 je na voljo v štirih nivojih opreme, od vstopnega allure do najvišjega GT line. Naš je bil drugi najbolje opremljen paket GT, za katerega je v osnovni izvedbi treba odšteti 49.830 evrov, z opcijami, ki jih je imelo naše testno vozilo, med katerimi so bili že omenjeni black pack, night vision, motorizirana vrata, elektronska panoramska streha in druge, pa se cena zanj povzpne na 54.820 evrov, a jo trgovci, v primeru financiranja, s popustom nekoliko znižajo (48.088 evrov). In še bombonček: ker je avto priključni hibrid, je v ceno vključena tudi domača polnilna postaja v vrednosti tisoč evrov.