Velikan, za katerega ni ovir
Toyotin velikan je v novi generaciji spet dokazal, da je na terenu eden najbolj učinkovitih hribolazcev in da je obenem tudi odličen potovalni avtomobil.

V novi izdaji je ta drugačen. Najprej z oblikovnega vidika, kjer prevladujejo minimalistične in ostre linije. Na cesti je že na daleč prepoznaven. Kar se tiče dimenzij, je novinec še malenkost večji od predhodnika, a bolj bistven je podatek, da je izdelan na novejši GA-F platformi in da so razvojniki poskrbeli za občutno večjo vzvojno trdnost šasije. Dolg je 4,92 metra, širok 1,98 metra, visok 1,87 metra, razdalja med sprednjo in zadnjo osjo pa meri 2,85 metra, s čimer daje jasen znak, da je v potniškem delu prostora dovolj za pet potnikov in kopico njihove prtljage. Pri Toyoti so vseeno dodali tudi možnost nakupa dodatnih dveh sedežev v tretji vrsti, ki stanejo 1600 evrov.
Prenovljena potniška kabina in velik prtljažnik
Vstop na vozniško mesto odstira popolnoma drugačen pristop k zasnovi. Kot bi sedel v kokpit pilotske kabine. Sprednja šipa je manjšega obsega in nekoliko bolj pokončna, sedež udoben in s pravo dozo bočnega oprijema, volan je prave debeline in odlično sede v roke, medtem ko je sredinski greben bistveno višji in še malenkost širši. Všeč mi je pozicija za volanom. Zasnova tega dela je jasno sledila najaktualnejšim avtomobilskim trendom, kar pomeni, da je land cruiser dobil popolnoma novo instrumentno ploščo, kjer sta v eno celoto integrirana dva prikazovalnika. Tisti za volanom s premerom 31 centimetrov v vlogi merilnikov, kjer so zbrani vsi pomembni potovalni podatki. Med drugim tudi tisti o naklonu vozila.
Tehnični podatki
Motor: 2,8-litrski dizel s 150 kW (204 KM)
Navor: 500 Nm
Pogon: štirikolesni
Menjalnik: 8-stopenjski, samodejni
Obračalni krog: 11,6 m
Dimenzije: 4925 mm x 1855 mm x 1880 mm
Medosna razdalja: 2850 mm
Odmik od tal: 221 mm
Prtljažnik: 742 litrov
Teža: 2130 kg
Najvišja hitrost: 165 km/h
Rezervoar: 80 litrov
Cena: 83.000 evrov (z dodatno opremo 83.550 evrov)
Osrednji zaslon na dotik je sicer enakih dimenzij, a z veliko bolj naprednim infotelematskim sistemom, ki med drugim zna slovensko in se je brezhibno brezžično povezoval z mojim pametnim telefonom z Androidovo tehnologijo. Še za odtenek bolj sem bil navdušen nad dejstvom, da ima ta velikan vgrajen tudi nadpovprečno ozvočenje (deset zvočnikov), kar mi je precej popestrilo tistih nekaj voženj s gostem prometu iz našega glavnega mesta proti Primorski. Upravljanje različnih sistemov je prepuščeno fizičnim gumbom, ki jih ni malo in se je potrebno nanje malce navaditi, še bolj pomembno pa je, da so ohranili klasično prestavno ročico samodejnega menjalnika.
Pod sredinskim naslonom za roke je velik odlagalni prostor, ki ima možnost hlajenja. V teh vročih poletnih dneh pride še kako prav. Prostora na zadnji klopi je dovolj, še več pa ga je v zadnjem tovornem delu. 742 litrov predstavlja osnovo, do katere dostopamo prek elektrificiranih dvižnih vrat (pri predhodniku so bila krilna) ali pa preko stekla, ki se ločeno odpira z gumbom na levi strani.
Štirivaljni dizel zadošča
Bistvo celotne predstave Toyotinega velikana je kakopak pogonski del. Tako učinkovit in zmogljiv je, da land cruiser zleze domala kamorkoli. Takoj sem ga pognal na bližnji hrib, predvsem na tisti del z malce manj urejenim makadamom, kjer niti za trenutek ni zasopihal. Za dobro fotografijo sem z njim splezal skoraj do najvišje točke. 2,8-litrski dizelski štirivaljnik s 150 kilovati in 500 Nm navora moč prek natančnega 8-stopenjskega samodejnega menjalnika ves čas pošilja na vsa štiri kolesa. V klasičnem režimu vožnje to pomeni 40 odstotkov na sprednja kolesa in preostanek na zadnji par koles. Tu je na voljo še reduktor, za tiste res najzahtevnejše razmere na poti, pa zapora sredinskega in zadnjega diferenciala.
Za volanom imam s pomočjo kamer res dober vpogled nad stanjem poti pred menoj. Namreč, na osrednjem zaslonu mi sistem prikazuje sliko kamer pred sprednjim delom podvozja in koles (do hitrosti 12 km/h), uporabne pa so tudi tiste, ki prikazujejo sliko s strani. Na ozkih prehodih in težko prevoznih prehodih je to zlata vredna funkcija. Terenske dogodivščine so nenazadnje močno povezane s posodobljenim izbirnikom multi-terrain, kjer voznik glede na potrebe izbira režim vožnje. Na voljo so programi vožnje po snegu, pesku, blatu, kamenju, izbira teh pa je možna tudi med vožnjo in sicer do hitrosti 30 km/h. Omeniti velja uporabno funkcijo spusta (crawl control), ki deluje kot nekakšen terenski tempomat pri zahtevnih spustih (hitrost od 1 do 15 km/h), kjer se voznik lahko osredotoči izključno na vrtenje volana.
Land cruiser ima v novi generaciji povsem nov elektro-mehanski servoojačevalnik, ki prinaša natančno in lahkotno vrtenje volana, z veliko več povratnimi informacijami, prav tako je sposoben broditi čez reko, katere globina naj ne bi bila višja od 70 centimetrov, za večino uporabnikov pa bosta najbolj uporabna podatka o nosilnosti in zmožnosti vleke prikolice. V primeru slednje je zgornja meja omejitve 3500 kilogramov, v zadnji del avtomobila pa lahko naložimo za 700 kilogramov tovora.
Cena je visoka
Moram priznati, da se na običajni cesti land cruiser prav tako zelo dobro pelje. Mehko in precej bolj mirno kot predhodnik, zato bi se z njim z lahkoto podal na daljšo avanturistično turo. Povprečna poraba na asfaltu je znašala okrog 10 litrov, na terenu še kak liter ali dva več. Z 80-litrsko posodo za gorivo se kar daleč pride. Na koncu pa še na kratko o ceni. Natanko 83 tisočakov stane tak orjak, z začetnim in hkrati bogato založenim paketom executive. Dodatne opreme, z izjemo nekaj drobnarij, tako rekoč ni. Land cruiser ostaja zvest svoji zapuščini, saj ta predstavlja robustnost in zanesljivost, hkrati pa s sodobno tehnologijo in udobjem odpira novo poglavje legendarnega terenca. Gre za vozilo, ki te ne razočara ne na asfaltu ne sredi brezpotij, in ki bo tudi v tej generaciji sinonim za neustavljivo raziskovanje sveta.