V notranjosti karavan, zunanjost kupejevska
Korejski proizvajalec je z novo in elegantno verzijo novega ceeda poskrbel za nemajhen vihar na avtomobilskem trgu. Preverili smo, kako se v živo obnese nova oblika in uporabnost.

Za impozanten prvi vtis poskrbi že značilna maska, ki spominja na tigrov nos, skupaj s serijskimi led dnevnimi lučmi v obliki kock ledu. Padajoča strešna linija z ničemer ne razkriva prostornosti, ki se skriva v notranjosti. Višina - dobre štiri centimetre nižja od karavanskega ceeda - in majhen odmik od tal mu dajeta značaj športnika, ki sodi na sodobne mestne ulice in avtoceste, kjer z atraktivno podobo učinkovito tekmuje s konkurenčnimi modeli prestižnih znamk.
Dovolj velik prtljažnik in zmogljiv motor
Notranjost, zlasti v prtljažnem delu, je dovolj prostorna, da lahko vzamemo s seboj na potovanje veliko prtljage, brez pomoči dostavne službe lahko prepeljemo domov večji kos pohištva ali pa odsluženo šaro odpeljemo na odpad. Tolikšne prostornosti smo vajeni pri karavanu, toda za ceno videza - karavan je v svoji najelegantnejši izvedbi še vedno robat in okoren avto. Kia proceed se namreč ponaša s 594-litrskim prtljažnikom. Če nam tudi to ni dovolj, lahko preklopimo naslon zadnjih sedežev in s tem povečamo prostor na kar 1545 litrov.
Tehnični podatki
Dimenzije (D/Š/V): 4605 mm, 1800 mm, 1442 mm
Motor: 1,4-litrski turbo bencinski motor z 103 kW (140 KM)
Navor: 242 Nm pri 1500 vrtljajih
Gume: 225/45/R17
Posoda za gorivo: 50 litrov
Cena: 26.790 evrov
Tovor zlahka naložimo, saj se široka vrata prtljažnika odpirajo dovolj visoko. Ni pa namenjen le prevozu velikih kosov, pač pa je zelo uporaben tudi takrat, ko želimo prepeljati večje število drobnarij, ki jih lahko shranimo v predal v dnu prtljažnika, s kljukicami pa lahko pritrdimo nakupovalne vrečke, da se ne raztresejo. Osvetlitev prtljažnika poskrbi, da se kakšen manjši del tovora ne more izgubiti v njem, z rolojem pa vsebino zaščitimo pred radovednimi pogledi.
Tako v mestu kot na avtocesti se je bencinski 1,4-litrski T-GDI motor z močjo 103 kilovatov pošteno izkazal. Poraba goriva kljub dinamični vožnji ni bila pretirana in ni presegla sedmih litrov na sto kilometrov, moč na sprednja kolesa pa prenaša šeststopenjski ročni menjalnik. Prepričali smo se lahko tudi, da je proceed resnično pravi Evropejec, zasnovan izključno za evropske ceste. Na razmeroma majhnem območju se soočimo z najrazličnejšimi cestami in voznimi razmerami - avtocestam z visokimi hitrostmi sledijo ozke lokalne ceste in stisnjena mestna središča.
Uspešno se spopada z vsemi okolji in pri tem sodeluje z voznikom. Z neodvisnim vzmetenjem, ki je prilagojeno njegovi dolgi karoseriji, je dobro vodljiv in omogoča takojšen odziv, udobje in stabilnost pri visokih hitrostih. Podvozje je še pet milimetrov nižje, sprednje in zadnje vzmeti so trše, kar omogoča boljše obvladovanje gibanja karoserije in odzivnost volana, mehkejši prednji in zadnji stabilizatorji pa poskrbijo za boljši stik koles s cesto tudi ob ostrem zavijanju.
Notranjost je udobna, dobrodošli asistenčni sistemi
Enako dober občutek proceed daje vozniku in potnikom še v potniškem delu. Sedeži s črno tkanino, na katerih se sicer sedi dokaj nizko, delujejo športno in elegantno. Za varno in udobno vožnjo poskrbi multimedijski vmesnik s sedempalčnim zaslonom, na katerem upravljamo z navigacijskim sistemom, klimatsko napravo, prostoročnim telefoniranjem in radiem. Pogrešali smo le digitalni radio DAB, ki bi nam omogočal poslušanje priljubljene radijske postaje tudi v odročnih predelih dežele.
Po celodnevnem maratonu bi lahko vožnja domov predstavljala napor in nevarnost, toda z dolgim seznamom asistenčnih sistemov poskrbi za optimalno udobje in varnost tudi takrat, ko okoliščine niso najboljše. Sistem za ohranjanje vozila na voznem pasu je bil v veliko pomoč, ravno tako tudi samodejne dolge luči. Oba sta vključena v serijsko opremo, poleg teh pa najdemo še sistem za preprečevanje naleta, funkcijo prepoznavanja pešcev in sistem za zaznavanje ovir v mrtvem kotu. Takšen proceed stane sicer navitih 26.790 evrov, a to je zgolj redna cena, ki jo trgovci ustrezno prilagodijo. Tudi za nekaj tisočakov navzdol.