Učinkovit bivalnik na štirih kolesih
Multivan se je spet spremenil v pravi bivalnik, kot to počne zadnjih 37 let. A v najnovejši generaciji je ta postal še nekoliko bolj praktičen za uporabo kot do zdaj.

Dvižna streha, kjer se ustvari ležišče za dva, in raztegljiva tenda sta pomemben sestavni del nove californie, ki je zdaj zrasla na multivanovi tehnični osnovi.
Foto: Peter PirkovičVolkswagnova california se od klasične verzije razlikuje po tem, da ima dvižno streho, kjer je v slabih 15 sekundah pripravljeno ležišče za dve osebi z nosilnostjo do 200 kilogramov (205 x 114 cm), dostop do tega dela pa je omogočen preko velike odprtine nad sprednjima sedežema, ki sta vrtljiva. Strešni šotor je sestavljen iz večslojnega, dihajočega materiala z ojačanimi zadrgami in tesnili, material pa je odporen na dež in veter, vendar velja omeniti, da ni posebej toplotno izoliran.
Kako je s spanjem v hladnejšem času, nismo mogli preveriti. Streha prinaša dodatek k višini 65 milimetrov, kar ne vpliva na višinske omejitve vožnje v parkirnih garažah. S širino klasičnega avtomobila in z dolžino 5,17 metra brez težav zapeljemo tudi v ožje mestne ulice. Skratka, načrti izletov zaradi dimenzij ne predstavljajo težav. Pa vendar je na daljših poteh najboljša izbira parkirišče za avtodome, kjer imamo možnost priklopa na električno omrežje, lahko si natočimo vodo ali pa izlijemo odpadno vodo. Različica “beach” velja za vrh ponudbe pri modelu california. Ta med drugim prinaša tudi drugačen koncept bivalnega dela. Namreč, v notranjosti je postavljena majhna, zelo priročna kuhinja s kuhalnikom na plin in s tekočo vodo, kjer je na voljo 29-litrska posoda, v okviru te pa je še veliko priročnih predalov za odlaganje in razmeroma velik kompresorski hladilnik. Klasičnega WC-ja ni, ima pa california na voljo zunanji priklop za vodo, da se v toplejših dneh lahko na hitro osvežimo kar pred vozilom. Ker kuhinjski sestav zavzame kar nekaj prostora, je california opremljena le z dvema sedežema v zadnjem delu. Možno ju je lahkotno prestavljati naprej in nazaj po tirnicah ali pa ju preprosto odstranimo. S potegom zanke na sredini se njun naslon postavi v vodoravni položaj, kar predstavlja nekakšno predpripravo za ležišče, nato pa preko njiju raztegnemo še zložljivo ležišče za dve osebi. Ta v dolžino meri skoraj dva metra, v širino pa 110 centimetrov.
Dizel je prava izbira
Novost, ki jo californii pravzaprav prinaša multivan, je, da ima ta na obeh straneh stranska drsna vrata s sistemom mehkega zapiranja, kar olajša vstopanje v bivalni del. Za lažje preverjanje podatkov o nivoju sveže ali odpadne vode, stanju baterije, delovanju električnega sistema, je na desnem C stebričku nameščen še manjši informacijski zaslon, ki deluje na dotik, informacije na njem pa niso prevedene v slovenski jezik. California ima za potrebe dopustovanja nameščeno še zunanjo tendo na desni strani, kjer je s ključavnico integrirana tudi palica za ročno navijanje tende. Če slednje dalj časa ne uporabljamo, jo je možno v celoti odstraniti, saj je velikokrat tarča tatov. Da bi bilo uživanje v senci še za odtenek bolj prijetno, so v prtljažnih vratih razvojniki uredili še prostor za dva zložljiva stola, kar se kaže v tem, da so prtljažna vrata konkretno težja za odpiranje. Volkswagnov bivalnik ima sicer več pogonskih kombinacij, a roko na srce, daleč najbolj učinkovit je dvolitrski dizelski štirivaljnik s 110 kilovati moči. V kombinaciji s sedemstopenjskim DSG menjalnikom in z 80-litrsko posodo za gorivo lahko prevozi tisoč kilometrov, ne da bi se ustavil na bencinskem servisu. Povprečna poraba je znašala okrog 8 litrov. Počitniški velikan je težak skoraj dve toni in pol, čeprav tega na volanu ne občutim. Zelo hitro dosega visoke hitrosti in se med ovinki precej suvereno odreže. Pravi užitek je potovati z njim. Ko sem pregledoval različne tehnične podatke, mi je v oči padel podatek o nosilnosti, ki znaša le nekaj več kot 400 kilogramov. Če upoštevamo štiri potnike, njihovo prtljago in še kak počitniški rekvizit, smo lahko hitro čez dovoljeno mejo skupne nosilnosti.
Najdražja izvedba
Edina zares slaba plat californie je cena. Nekaj več kot 91 tisoč evrov je vreden testni avto z vso dodatno opremo. Seznam je zares dolg, med dodatki pa denimo najdem sicer odlične LED žaromete, elektrohidravlično dvižno streho, ogrevan volan, 17-palčna platišča, tendo na desni strani in še bi lahko naštevali. California je odličen kompromis potovalnega in bivalnega avtomobila, s katerim se lahko pripeljemo domala kamorkoli brez večjih omejitev. Za moj okus bi verjetno izbral bolj osnovno in v osnovi vsaj 15 tisoč evrov cenejšo izvedbo “beach”, kjer so namesto kuhinjskega dela sedeži. •