Toyotin SUV teče že šesti krog
Toyota predstavlja svojo šesto generacijo modela RAV4, ki bo na evropske trge prispela v začetku prihodnjega leta.
Od predstavitve leta 1993 je bilo po vsem svetu prodanih 15 milijonov primerkov modela RAV4, od tega 2,5 milijona v Evropi, kar pomeni, da je drugi najbolje prodajani Toyotin model za corollo. Cilj novega modela je nadgraditi ta uspeh z robustnejšo zasnovo in naprednimi tehnologijami.
Vozilo je videti bolj robustno, z večjimi zadnjimi in stranskimi okni, kar naj bi izboljšalo vidljivost okoli vozila. Toyotina nova programska platforma arene bo nadzirala informacijsko-zabavno opremo in sisteme ADAS, s čimer se bo približala popolnoma softversko definiranemu avtomobilu. Na slovenskem trgu bo novi RAV4 predvidoma na voljo izključno kot priključni hibrid v dveh različicah. Model 270h z 268 KM (197 kW) in pogonom na sprednji kolesi pospeši od 0 do 100 km/h v 7,3 sekunde. Zmogljivejši 300h s štirikolesnim pogonom AWD-i zagotavlja 304 KM (224 kW) moči ter doseže hitrost od 0 do 100 km/h v samo 5,8 sekunde. 300h se ponaša tudi z impresivno vlečno zmogljivostjo do dve toni. Toyota navaja nižje težišče in skoraj 10-odstotno večjo torzijsko togost, kar izboljšuje vozno dinamiko. Elektromotor, ki je nameščen spredaj, je bil deležen številnih izboljšav, zaradi česar ima tudi 16 kW več moči, tako da dosega 150 kilovatov, z boljšim hlajenjem pa so optimizirali tudi sistem toplotnega upravljanja pogonskega sklopa.
Vozilo je videti bolj robustno, z večjimi zadnjimi in stranskimi okni, kar naj bi izboljšalo vidljivost okoli vozila.
Na voljo tudi v športni GR izvedbi
Novi RAV4 ima baterijo s kapaciteto 22,68 kWh, ki v osnovni različici omogoča električni doseg do sto kilometrov (WLTP). Podpira hitro polnjenje z enosmernim tokom z močjo do 50 kW, ki omogoča polnjenje od 10 do 80 odstotkov v samo 30 minutah. Polnjenje z izmeničnim tokom je mogoče z močjo do 11 kW, kar omogoča napolnitev baterije v treh urah.
Navigacijski sistem in geofencing tehnologija (ustvarja virtualno območje okoli določene lokacije s pomočjo GPS, Wi-Fi, mobilnih podatkov ali Bluetootha) inteligentno upravljajo porabo energije in optimizirajo med bencinskim in električnim načinom glede na dejavnike, kot so denimo območja omejenih emisij. Toyota bo novim lastnikom RAV4 ponudila tudi tečaj uporabe PHEV, ki jim bo pomagal kar najbolje izkoristiti izkušnje s priključnim hibridom. Za tiste, ki si želijo bolj športnega značaja, bo na voljo različica GR sport z blazinicami za kolena na sredinskem kanalu, aluminijastimi stopalkami, rdečimi poudarki, edinstveno masko hladilnika GR racing in športnimi sedeži. Vizualno GR sport izstopa s spojlerji in črnimi 20-palčnimi platišči iz lahke litine, ki jih dopolnjujeta bolj športna nastavitev vzmetenja in krmiljenja.