Test ford kuga: z novo podobo in atraktivno ceno

Resda ima samo en (bencinski) motor in osnovni nivo opreme z nekaj dodatki, a je na preskusu dokazala, da ponuja vse tisto, kar si racionalen kupec danes v osnovi želi od avtomobila.

Ford kuga v novi podobi prinaša številne novosti in nadgradnje, 
hkrati pa  ostaja cenovno zanimiv športni terenec. Foto: Marko HanĹľeliÄŤ
Ford kuga v novi podobi prinaša številne novosti in nadgradnje, hkrati pa ostaja cenovno zanimiv športni terenec. Foto: Marko HanĹľeliÄŤ

Nedavna prenova je generaciji, ki je na trgu že dobrih pet let, prinesla nekaj prepotrebne svežine, pa čeprav so spremembe zunanjosti z izjemo nove maske, svetlobnega traku in premeščenega logotipa na nosu, pravzaprav minimalne. Pri fordu so se tokrat očitno oklenili teze o tem, da ni potrebe po nadlegovanju kokoši, ki nese zlata jajca, primerek, ki smo ga tokrat gostili na testu, pa je bil toliko bolj zanimiv, saj je imel v nasprotju z večino testnih avtomobilov opremo, ki si jo dejansko v okvirih resničnega sveta “privoščijo” kupci tega priljubljenega SUV-a. Govorimo o opremi titanium, ki so ji dodali paket asistenčnih sistemov in zimski paket z ogrevanjem sprednjega stekla, sedežev in volanskega obroča.

Urejena potniška kabina

Bolj kot navzven se je prenova dotaknila notranjosti, ki je bogatejša za najnovejšo iteracijo infozabavnega sistema SYNC 4, ki je postal bolj pregleden in prečiščen, izboljšave pa so doletele tudi nekatere asistenčne sisteme. V praksi se to najbolj pozna na aktivnem regulatorju hitrosti, ki se med vožnjo izkaže kot sposoben pomočnik, saj dobro “predvideva” sosledje dogajanj na voznih pasovih in je temu primerno uglajen pri pospeševanju in obziren pri zaviranju do spredaj vozečih vozil.

Tehnični:

Motor: 1,5-litrski bencinski štirivaljnik s 137 kW (186 KM)

Menjalnik: 8-stopenjski, samodejni

Dimenzije: 4604 x 1882 x 1675 mm

Medosna razdalja: 2710 mm

Odmik od tal: 160 mm

Prtljažnik: 556 - 1534 litrov

Teža: 1686 kg

Najvišja hitrost: 200 km/h

Posoda za gorivo: 54 litrov

Cena osnovnega: 29.870 € (z dodatno opremo 33.190 €)

Na drugi strani bi se lahko prenova v večji meri dotaknila materialov v notranjosti, ki so na mestih še vedno v veliki meri iz neugledne trde plastike, ne bi pa škodilo, če bi dodali še fizične gumbe za nastavitve zračenja in klimatizacije. Je pa zato sedenje za volanom prijetno, saj sedeži ponujajo dovolj stranske opore, hkrati pa tudi na daljših poteh omogočajo dobro oporo v ledvenem delu. Prostor v drugi sedežni vrsti je premosorazmeren s položajem vzdolžno pomičnih sedežev, a ga je tudi v skrajnem položaju le-teh dovolj za kolena potnikov. Prtljažni prostor s 556 litri sicer ni med največjimi v segmentu, a mu v prid štejemo nizek rob, tako da kovčkov ni treba dvigovati pretirano visoko.

Povezan z avtomatiko

Bencinski 1,5-litrski trivaljni ecoboost motor s 137 kW (186 KM) v fordu kugi ponuja solidne zmogljivosti, kljub temu pa bi zanj težko trdili, da ima športne gene. V testnem primerku je bil povezan z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, ki si v običajnem voznem načinu pri nenadni potrebi po moči in navoru vzame nekaj malega dodatnega časa, medtem ko športni način izboljša omenjeno odzivnost, a hkrati zaradi siljenja v višje vrtljaje poveča porabo goriva. Kot smo pri fordih že vajeni, menjalnik ne omogoča ročnega načina prestavljanja, ki je, v tem primeru, resnici na ljubo, tudi funkcija, brez katere se da živeti. Kot bi se dalo tudi brez položaja L na izbirniku prestav, ki motor lepo vzpodbudi v višje vrtljaje, a bistvenega plusa za reševanje iz brezpotnih zagat vseeno ne prinaša.

Povprečna poraba goriva je na testu znašala 7,3 litra na sto prevoženih kilometrov. Ford kuga se, kar velja že pregovorno, ponaša z dobro uravnoteženim podvozjem, ki ponuja dober kompromis med udobjem in vodljivostjo na cesti.

Povprečna poraba goriva je na testu znašala 7,3 litra na sto prevoženih kilometrov. Ford kuga se, kar velja že pregovorno, ponaša z dobro uravnoteženim podvozjem, ki ponuja dober kompromis med udobjem in vodljivostjo na cesti. Kljub temu, da ne gre za izrazito športno nastavitev, kuga v zavojih deluje zanesljivo in predvidljivo. Med dinamično vožnjo se sicer lahko pojavi nekaj podkrmarjenja, a v normalnih okvirih ni občutiti izgube smerne stabilnosti in nadzora.

Na splošno Kuga nudi prijetno in dinamično vozno izkušnjo, kar se od avtomobila z modrim ovalom na nosu tudi do neke mere pričakuje. Kuga v takšni konfiguraciji opreme predstavlja racionalno izbiro z uravnoteženim razmerjem med ceno in opremljenostjo. To še posebej velja za vozniško izkušnjo in funkcionalnost. Ford seveda ponuja tudi paket ST-Line, ki kugo tudi vizualno predstavi v bolj športni luči, ali pa tudi paket ST-Line X, kjer je na prvem mestu udobje, a se zdi titanium daleč najbolj racionalna izbira, še posebej, če mu dodamo paket asistenčnih sistemov, kot ga je imel testni primerek. Kuga v tej različici ponuja zelo posrečeno kombinacijo opreme, kar je v trenutnih razmerah na trgu prej izjema kot pravilo. Tisti, ki še niso pripravljeni na takšno ali drugačno elektrifikacijo, imajo v kugi še vedno zanimivo možnost, ki za normalen denar ponuja relativno veliko avtomobila.


Najbolj brano