Športna alternativa terencem
Kiin novi urbani križanec xceed združuje najboljše iz vseh možnih svetov in kot tak nagovarja širok krog potencialnih kupcev. V roke smo dobili novo različico tega modela.

Novinec je kombinacija vseh ostalih predstavnikov družine ceed in predstavlja športno alternativo klasičnim terencem. Oblika je privlačno kupejska s pridihom robustnosti, ki razkriva njegov značaj vozila za pustolovščine. Pri Kii so kupcem ponudili izbiro dvanajstih barv karoserije, med katerimi je tudi rumena quantum yellow, ki so jo namenili izključno temu modelu. Ta je kakopak krasila tudi testni avto, a je zanjo potrebno doplačati.
Udoben in prostoren ter primeren za družine
Potniška kabina je osredotočena na voznika, sredinska konzola je rahlo obrnjena proti voznikovemu mestu, položaj sedenja je dovolj visok, da omogoča dober pregled nad cesto, vendar še vedno športno nizek. Prilagodljivost volana po višini in globini in voznikovega sedeža je ključna, da v njem večina voznikov, ne glede na višino, najdejo ustrezen položaj za volanom.
Tehnični podatki
Dimenzije (D/Š/V): 4395 mm, 1826 mm, 1495 mm
Motor: 1,4-litrski turbo bencinski motor s 103 kW (140 KM)
Navor: 242 Nm pri 1500 vrtljajih
Gume: 235/45/R18
Posoda za gorivo: 50 litrov
Cena: 31.899 evrov (s financiranjem 23.299 evrov)
Na vrhu sredinske konzole je prostor našel 10,25-palčni zaslon na dotik z bogato multimedijsko vsebino, pod njim pa so še klasična stikala, ki so premišljeno nameščena, da omogočajo vozniku uporabo brez odmika pogleda s ceste. Notranjost je družinsko dovolj prostorna, udobja ne manjka niti na zadnji klopi. Vozniku in potnikom so na voljo številna odlagalna mesta, med katerimi velja izpostaviti dva predala z drsnim pokrovom na sredinski konzoli. Pogled v prtljažnik razkriva xceedov praktični in uporabni značaj. Osnovnih 426 litrov lahko s preklopom naslona zadnje klopi (v razmerju 40:20:40) še povečamo na skupno 1378 litrov, a ta skriva še nekaj dodatne rezerve pod predelno polico, ki jo po potrebi odstranimo in odlagalni prostor povečamo, ali pa prostor uporabimo kot nekakšen skriti kotiček.
Zmogljiv bencinski motor za dinamične po duši
Med vožnjo xceed še posebej izrazi svojo vsestranskost. V vseh voznih pogojih ostaja športno vodljiv, obenem pa nekoliko mehkejše nastavljeno vzmetenje vseeno zagotavlja suveren nastop na cesti. Testni avto je poganjal 1,4-litrski turbo bencinski štirivaljnik T-GDi z močjo 88kW (140 KM), ki precej brezhibno sodeluje s sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom z dvojno sklopko, vseeno pa bi tu in tam od njega pričakovali morda nekoliko bolj dinamičen odziv.
Pospešek z mesta do stotice traja skoraj deset sekund, njegova najvišja hitrost na papirju znaša 200 km/h, čeprav večine uporabnikov to ne bo pretirano zanimalo. Precej pomembnejša je poraba. Ta se je med našim preskusom v povprečju gibala okrog zmernih sedmih litrov. Za varno in optimalno učinkovito vožnjo dodatno poskrbijo varnostni asistenčni sistemi. Poleg že uveljavljenih so v paket opreme stream dodali še sistem za opozarjanje na vozila v mrtvem kotu, sistem za preprečevanje naleta z zaznavo vozil in pešcev, sistem za ohranjanje vozila na voznem pasu s prilagajanjem oddaljenosti od vozila spredaj in s samodejnim pospeševanjem med prehitevanjem po aktiviranju smerokaza ter s funkcijo trafic jam assist.
Poskus ugajanja vsem se velikokrat ne obnese. Toda xceed je na dobri poti, da postane izjema, ki bo dokazal nasprotno. Mestni križanec z bogato opremo stane v osnovi skoraj 32 tisočakov, različica z ročnim menjalnikom je sicer cenejša za 1800 evrov, a končno ceno si je mogoče precej znižati, če se kupec odloči za nakup vozila prek financiranja. V tem primeru bi takšen avto stal 23 tisoč evrov in nekaj drobiža.