Škoda Superb: V novi generaciji ohranjajo tudi limuzino

Jeseni bo na slovenske ceste zapeljal limuzinski superb nove četrte generacije, ki bo še naprej v večji meri prepričeval poslovne uporabnike.

 Osnovna cena zanj je postavljena pri 34.327 evrih in narašča 
skladno z željami kupca po opremi. Od karavanske izvedbe je ta za 
debelega tisočaka cenejši. Foto: Peter Pirkovič
Osnovna cena zanj je postavljena pri 34.327 evrih in narašča skladno z željami kupca po opremi. Od karavanske izvedbe je ta za debelega tisočaka cenejši. Foto: Peter Pirkovič

Pred dobrim mesecem smo na slovenske ceste pospremili superba nove generacije v karavanski izvedbi combi, ki tudi v prihodnje ostaja najbolj priljubljena karoserijska izvedba med kupci v Evropi. A ne glede na zelo dominantne prodajne številke so pri Škodi trdno odločeni, da je prostor tudi za limuzinsko verzijo (VW passat te možnosti nima več). Na tem kontinentu največ kupcev zanj najdejo v Turčiji, na Poljskem in seveda na domačih tleh na Češkem, kjer jih na cesti dejansko opazim zelo veliko. Namreč, pri Škodi so nam na kratko omogočili, da prve kilometre z njihovo največjo limuzino prevozim na češkem podeželju.

Bencinski in dizelski

Najprej izberem različico z najzmogljivejšim turbo bencinskim motorjem s 195 kW (265 KM), v kombinaciji s 7-stopenjskim samodejnim DSG menjalnikom, ki moč prenaša na vsa štiri kolesa. Ta velja za paradnega konja ponudbe, ki bo pri nas za kupce na voljo šele ob koncu leta. Tudi za izvedbo combi. 4,91 metra dolga limuzina svežega videza, ki je za centimeter daljša od karavana, zna pokazati svoj nekoliko bolj divji karakter, a je pred tem potrebno izbrati športni način vožnje. Kljub zajetnim dimenzijam in teži (1721 kg) se s pomočjo sistema za elektronsko uravnavanje podvozja (DCC+) na cesti suvereno obnaša, medtem ko poraba naraste na krepkih osem litrov. Bolj ali manj pričakovano.

Daleč najbolj učinkovit za uporabnika se izkaže dizelsko gnani superb, ki ima pod sprednjim pokrovom dvolitrski štirivaljnik s 110 kilovati, ki je prav tako povezan s samodejnim DSG menjalnikom. Na okrog 120 kilometrov dolgi poti, ki je bila mešanica avtoceste in klasične regionalne ceste, sem dosegal dokaj nizko porabo goriva (5,5 litra), pri tem pa mi računalnik izpisuje podatek, da s polno 66-litrsko posodo za gorivo lahko prevozim vsaj 1050 kilometrov. No, to je tisti ključen podatek, ki utegne zanimati uporabnika superba, v vlogi službenega ali družinskega avtomobila.

Poleg omenjenih dveh motorjev bo limuzinski superb za kupce na voljo še z elektrificiranim 1,5-litrskim bencinskim motorjem s 110 kilovati, pa z dvolitrskim TSI motorjem s 150 kilovati moči, spregledati ne gre niti 143 kilovatnega dizla s štirikolesnim pogonom in priključnega hibrida. Pri slednjem gre za kombinacijo bencinskega 1.5 TSI štirivaljnika in elektromotorja, ki razvijata sistemsko moč 150 kW (204 KM), baterija pa ima kapaciteto 25,7 kWh, kar naj bi zadostovalo za 100 kilometrov električne vožnje.

Nekoliko manjši, a še vedno velik prtljažnik

Čeprav o superbu nove generacije vemo tako rekoč vse, velja nekatere stvari vendarle še enkrat izpostaviti. Posebnost limuzine je v njeni zelo dobri aerodinamiki, saj koeficient zračnega upora znaša 0,23, kar posredno blagodejno vpliva na nižjo porabo goriva. Prtljažnik je s 645 litri sicer za odtenek manjši od prtljažnika v različici combi, a hkrati dovolj velik za večino vsakdanjih potreb, do katerega dostopamo preko elektrificiranih vrat. Dodatno je ta lahko opremljen še z mrežo za pritrjevanje stvari, da se te med vožnjo ne premikajo, z uporabnim nosilcem za torbe ali pa z gumijastim koritom, ki prostor v zadnjem delu varuje pred umazanijo.

Potniška kabina ohranja prostorsko razkošje, ki je najbolj izrazito na zadnji klopi, kjer je prostora za noge zares ogromno. A tudi za volanom je počutje zelo dobro. Nova zasnova armaturne plošče prinaša popolno digitalizacijo upravljanja, ki je zelo dobro podprta z glasovnim upravljanjem. Tako sem denimo v iskanju nastavitev pozicije prikazovalnika podatkov na sprednjo šipo povprašal kar asistentko Lauro, ki mi je v trenutku ponudila pravo rešitev, čeprav pogovor z njo še vedno poteka v angleškem jeziku. Omeniti velja še to, da so na sredinski konzoli namestili še tri pametne vrtljive gumbe, ki omogočajo, da preko njih upravljamo s temperaturo v kabini, aktiviramo ogrevanje ali zračenje sedežev, izbiramo jakost zračenja, glasnost na radijskemu sprejemniku, izbiramo vozni profil ali pa povečujemo zemljevid na navigaciji. Kot že omenjeno, za limuzinskega superba slovenski Škodini trgovci že zbirajo naročila, prve primerke pa bodo kupcem predali jeseni.


Najbolj brano