S povsem novim obrazom in značajem
Pri Hyundaiju so v teh dneh pričeli s prodajo nove generacije njihovega največjega križanca. V novi izdaji je ta oblikovno povsem na novo zasnovan, za pogon pa skrbita dva uveljavljena elektrificirana bencinska motorja. Dizelskega ni več v ponudbi.
Tako kot pri nekaterih drugih modelih so Korejci tudi pri velikem santa feju obrnili popolnoma nov list. Prve fotografije smo prvič ugledali pred dobrim letom, lani smo se z njim za kratek čas tudi v živo srečali, zdaj pa smo velikana še uradno pospremili na slovenske ceste. Prvo premiero zanj so pripravili pred kakšnim tednom na Hyundaijevem dogodku na Vranskem, kjer so zabeležili kar nekaj zanimanja pri kupcih, a pravi preskus za trgovce prihaja šele v prihodnjih mesecih, ko bo treba sklepati prodajne pogodbe. Po besedah vodilnih bo v letošnjem letu iz korejske tovarne v Slovenijo prispelo približno 30 primerkov, še bolj prodajno plodno pa bo zagotovo prihodnje leto. Obetajo si prodajo približno sto vozil. Zanimiv je podatek, da je bilo v več kot dveh desetletjih pri nas prodanih nekaj več kot 2200 santa fejev.
Uporabna potniška kabina
Treba je priznati, da je novinec v živo videti precej drugače kot na tovarniških fotografijah in brez dvoma bo ta na cesti zelo opazen. Z novo škatlasto zasnovo v dolžino meri 4,83 metra, širok je natanko 1,9 metra, visok 1,72 metra, medtem ko dolžina med sprednjo in zadnjo osjo znaša 2,81 metra. Sprednji del so opremili z robustnimi odbijači, novo široko masko, ki se odvisno od paketa opreme nekoliko oblikovno razlikuje, in z LED žarometi v obliki črke H. Na obliko zadka se bo treba še malce navaditi, medtem ko velika elektrificirana prtljažna vrata omogočajo dostop velikega prtljažnega prostora, ki meri od začetnih 711 oziroma največ 2032 litrov. Prostornina tega odvisno od izvedbe in postavitve sedežev rahlo niha.
Santa fe je namreč kupcem na voljo v šest ali sedemsedežni konfiguraciji. Dva dodatna sedeža sta postavljena v tretji vrsti, lahko pa si kupec namesto klasične klopi omisli tudi izvedbo z dvema posamičnima sedežema v drugi vrsti, ki sta obenem tudi elektrificirana. Ker je santa fe primerno velik terenec za različne pustolovščine, se lahko na streho namesti še strešni šotor, a da bi bila namestitev lažja, so Korejci uredili skrito ročico na C-stebričku za lažji dostop do strešnega dela. Voznikovo delovno okolje je prav tako povsem novo. Za vse potovalne informacije in upravljanje sistemov skrbi velik ukrivljen prikazovalnik, z dvema 12,3-palčnima zaslonoma, nov je volan, na prvi pogled zelo uporabno pa je zasnovan širok sredinski greben. Slednji ima urejeno veliko odlagalno mesto za mobilnike, kjer se ti tudi brezžično polnijo, in za plastenke, medtem ko se pod naslonom za roke skriva še en velik uporaben predal. Na sredinskemu delu armaturne plošče so uredili prostor za dodaten 6,6-palčni zaslon za upravljanje klimatske naprave, ohranili so kar nekaj fizičnih gumbov in stikal, obenem pa omogočili, da uporabnik klasični ključ nadomesti z digitalnim, a le če ima ta Samsungove, Applove in Google Pixel pametne telefone.
Samo hibridni pogon
Kot že omenjeno, santa fe v novi izdaji ni več na voljo z dizelskim motorjem. Kupci lahko izbirajo le klasični hibridni pogon z bencinskim 1,6-litrskim štirivaljnikom in dodatno električno pogonsko enoto, ter majhno baterijo. Ta kombinacija razvija 158 kW (215 KM) in 367 Nm navora, medtem ko priključni hibrid razvija 186 kW (253 KM) sistemske moči ter enako količino navora kot hibridna različica, ima pa vgrajeno večjo 13,8 kWh baterijo. Štirikolesni pogon je serijski pri različici PHEV, medtem ko pri klasičnem hibridu kupec lahko izbira možnost dvo- ali štirikolesnega pogona. Od izbire pogona je nenazadnje odvisna tudi cena. Osnovni santa fe pri nas stane tik pod 50 tisočaki, medtem ko je priključni hibrid s štirikolesnim pogonom za skoraj deset tisočakov dražji.