Registracija novih vozil: sprememba na vrhu priljubljenosti

Leto 2024 je za nami, zato lahko na kratko pregledamo statistične podatke za nove avtomobile in lahka gospodarska vozila. Za trgovce je bilo prodajno uspešno leto, čeprav vsi prodani avtomobili niso končali na naših cestah.

Pred 26 leti, ko smo sredi leta uvedli zdajšnji DDV, je bilo registriranih 78.486 vozil, kar še vedno predstavlja 
slovenski prodajni rekord, zelo blizu pa smo bili v letu 2018, ko je bilo registriranih nekaj več kot 71.000 vozil.
Pred 26 leti, ko smo sredi leta uvedli zdajšnji DDV, je bilo registriranih 78.486 vozil, kar še vedno predstavlja slovenski prodajni rekord, zelo blizu pa smo bili v letu 2018, ko je bilo registriranih nekaj več kot 71.000 vozil. 

Kakorkoli, v letu 2024 je bilo v statistiki zabeleženih 53.018 novo registriranih vozil, kar je dobrih osem odstotkov več kot v letu poprej. Od tega jih 8582 pripada razredu lahkih gospodarskih vozil. Med brskanjem po podatkih smo ugotovili tudi to, da se po slovenskih cestah vozi 1,23 milijona avtomobilov.

Lansko leto se je po nekaj letih na vrhu lestvice najbolj priljubljenih zgodila sprememba, saj je octavio spodnesel nekdanji dolgoletni kralj slovenskih src Renault clio. Slednji je zabeležil kar 2299 registracij, v prvi deseterici pa mu sledijo Škoda octavia (1723 registracij), Renault captur (1604 registracij), Peugeot 2008 (1235 registracij), Škoda kodiaq (1231 registracij), Dacia duster (1173 registracij), Škoda kamiq (1156 registracij), Volkswagen t-cross 1038 registracij), tiguan (998 registracij) ter Hyundai tucson (997 registracij). Najbolje prodajani evropski avtomobil, Dacia sandero, je pri nas šele na 17. mestu (810 registracij). Zanimivo je tudi to, da med prvo peterico ni nobenega Volkswagna, pa čeprav so ti med znamkami trdno zasidrani na prvem mestu. V 2024 so zabeležili skupno 7924 registracij. V prvi peterici najuspešnejših so še Renault s 5910 registracijami, Škoda (5538 registracij), Toyota (3403 registracij) in Peugeot (2947 registracij).

Elektrika v upadu, krepijo še najdražji

Počasi, a opazno se krepijo predstavniki kitajskih avtomobilskih znamk. Svoj pečat so v statistiki registracij pustile tri znamke. 719 registracij novih vozil so zabeležili pri MG-ju, 402 vozili pripadajo znamki Geely in 185 pa Forthingu. Glede na napovedi bi se letos utegnil zgoditi opazen dvig zanimanja za ta vozila, saj na naš trg prihaja še nekaj zanimivih znamk (med drugim BYD), čeprav na drugi strani čakamo na dokončni razplet glede carin med EU in Kitajsko. Zanimanje za nove električne avtomobile je lani precej upadlo. Za več kot četrtino v primerjavi z letom 2023. Zeleni prehod ne poteka po načrtih, to je dejstvo, kupci pa največ strahov vidijo v nizkem dosegu in prilagajanju vožnje, slabi polnilni infrastrukturi in nenazadnje ceni. Skupno je bilo registriranih 3142 električarjev. Največ so jih uspeli registrirati pri Tesli - 853 registriranih vozil. Kupci so se največkrat odločali za model 3 (446 registracij) in model Y (390 registracij).

Kar se tiče ostalih znamk, je Tesli blizu le Cupra born s 304 registracijami. Za zmagovalno trojico velja izpostaviti še MG4 electric in VW ID.3 (vsak s 138 registracijami), pa ID.7 (137 registracij) in Hyundai kono (123 registracij). V razredu najdražjih in najhitrejših so glavno vlogo prevzeli BMW-ji in Porscheji. Natanko 100 registracij pripada BMW-jevim modelom M. Najštevilčnejši so bili M3 (49 registracij), pa M4 in M2 (vsak po 23 registracij), medtem ko se je za M5 odločilo pet kupcev. Porschejev z oznako 911 je bilo 49 (kar 11 primerkov jih ima oznako GT3), deset je bilo Fordov Mustangov, zabeleženih je tudi 6 Audijev RS6, pa Ferrari SF90 Spider, Brabus Rocket 1000 in dva električna Rolls-Royce Spectra.


Najbolj brano