Prvi kilometri novega subaru foresterja

Japonski proizvajalec je konec lanskega leta k svojim trgovcem po Sloveniji poslal prve primerke nove generacije foresterja. Začetna cena tega znaša dobrih 35 tisoč evrov.

Japonski križanec ima za seboj bogato zgodovino in zelo lojalne 
ter nekoliko starejše kupce. Foto: Peter Pirkovič
Japonski križanec ima za seboj bogato zgodovino in zelo lojalne ter nekoliko starejše kupce. Foto: Peter Pirkovič

Šesta generacija, ki smo jo na kratko spoznavali pri naših zahodnih sosedih, je postavljena na znano subarujevo globalno platformo iz pretekle generacije, zato lahko zapišemo, da gre v primeru nove izdaje bolj za evolucijo. Skratka, ne izumljajo nič radikalnega, pač pa stavijo na preverjen recept in to subarujevi kupci očitno cenijo. Forester v svoji šesti izdaji v dolžino meri 4,67 metra (+ 30 mm), širok je 1,83 metra (15 mm), visok pa 1,73 metra. Medosna razdalja z dolžino 2,67 metra ostaja enaka. Z uporabo novih materialov in novih tehnologij pri razvoju so japonski razvojniki uspeli nekoliko znižati težo (med 29 in 40 kilogrami - odvisno od izvedbe), poskrbeli so za večjo trdnost karoserije in optimizirali krmiljenje. Kot se za novi model spodobi, je bil ta deležen tudi nove, sveže zunanje podobe. Na prvi pogled je všečen in dokaj robusten sprednji del z novo obliko tankih LED žarometov. Obenem ne gre spregledati širokih bokov in zadnjih luči, ki so spete z dekorativnim trakom.

Udobna in prostorna potniška kabina

Prvi kilometri za volanom foresterja so prijetni. Vožnja je mirna in tiha, kar kaže na to, da so inženirji občutno izboljšali zvočno izolacijo. Izbrali so številne kakovostne materiale, vgradili so nove sedeže z izdatnejšo bočno oporo in mehkobo v sedalnem delu, uredili so številna odlagalna mesta, ohranili veliko število fizičnih gumbov in uporabnikom pametnih telefonov omogočili, da te polnijo brez uporabe kablovja. Infozabavni vmesnik, ki je sicer popolnoma enak tistemu iz manjšega modela crosstrek, ima na voljo sistema android auto in apple car play, celotna izmenjava informacij pa poteka preko 11,6-palčnega pokončnega zaslona, kjer voznik med manevriranjem na mestu ali med terensko vožnjo lahko spremlja sliko v živo z različnih zornih kotov.

Forester je varnostno na visoki ravni, kar potrjuje tudi nedavna objava mojstrov EuroNCAP, kjer so mu podelili pet varnostnih zvezdic.

Slovenski jezik v infozabavni vmesnik še ni integriran, samo upravljanje sistemov pa poteka lahkotno in hitro, le grafiko bi lahko malenkost prilagodili trendom. Da so pri subaruju zelo radi zavezani tradiciji, kaže tudi to, da so merilniki še vedno analogni. Na zadnji klopi je dovolj prostora za odrasle potnike, še več pa ga forester ponudi v zadnjem delu, kjer se volumen lahko poveča na maksimalnih 1731 litrov, ko je naslon zadnje klopi podrt (60:40). Elektrificirana prtljažna vrata, ki se odpirajo z zamahom stopala pod odbijač, omogočajo dostop do zajetnega prostora, s široko nakladalno odprtino (1250 mm) in skoraj metrom dolžine za prevoz različnih kosov tovora oziroma športne opreme. Slednje lahko s pomočjo zank na različne načine tudi pritrdimo. Subaru v okviru dodatne opreme ponuja možnost, da foresterjev prtljažnik spremenimo v nekakšno zasilno ležišče ali pa si uporabnik s pomočjo dodatkov uredi nova odlagalna mesta.

Le hibridni pogon

Subarujevi inženirji so foresterju namenili znan elektrificiran pogon iz crosstreka z oznako e-boxer. Gre za kombinacijo 100-kilovatnega dvolitrskega bencinskega bokserskega motorja s CVT menjalnikom, 12,3-kilovatnega elektromotorja in majhne litij-ionske baterije (118 vatov) nameščene v zadnjem delu avtomobila. Dinamike pri njem ne gre pričakovati, to je dejstvo, je pa zato ta precej bolj suveren izven asfaltnih površin, saj terenske vozne lastnosti dopolnjuje 22-centimetrski odmik karoserije od tal in simetrični štirikolesni pogon z možnostjo izbire treh načinov vožnje (običajni, sneg in umazanija ter globok sneg ali blato) glede na podlago (X-Mode). Izbiro programov se upravlja preko osrednjega zaslona. Preskusili smo makadam in globoko blato v kombinaciji s spustom. V primeru slednjega je potrebno le čvrsto držati volan, saj za vse ostalo poskrbi pomočnik za nadzorovan spust.

Da so pri subaruju zelo radi zavezani tradiciji, kaže tudi to, da so merilniki še vedno analogni.

S popustom do zanimive cene

Posodobljena je tudi varnostna plat. Ta ima zdaj vgrajenih do devet varnostnih blazin (dve novi za primer bočnega trčenja), hkrati pa zna opozarjati in preprečevati morebitna trčenja z avtomobili ali pešci, ki bi se pri zavijanju v križišču znašli na cesti. Uredili so mu tudi to, da zna prepoznavati prometne znake, da pri vožnji v ovinek izdatno osvetljuje neosvetljeni del ceste in da spremlja aktivnosti voznika ter mu predlaga krajši odmor. To je samo nekaj izpostavljenih novosti, medtem ko je celoten seznam varnostnih sistemov in asistenc precej obsežen. Da je forester varnostno na visoki ravni, potrjuje tudi nedavna objava mojstrov EuroNCAP, kjer so mu podelili pet varnostnih zvezdic. Trgovci v Mariboru, Kranju in na Vrhniki že sprejemajo naročila za novega foresterja, katerega začetna cena je postavljena pri 41.500 evrov. Dodatno lahko kupci izbirajo še pakete opreme style (43.700€), 4DV (48.200€) in premium (49.200€), pri vseh izvedbah pa ti do konca marca ponujajo popust v višini šest tisoč evrov. To pomeni, da najcenejši forester stane 35.500 evrov.

Vožnja je mirna in tiha, kar kaže na to, da so inženirji občutno izboljšali zvočno izolacijo.


Najbolj brano