Priljubljeni veliki križanec v novi izdaji

Da gre pri kupcih za izjemno priljubljen model, zgovorno kažejo že lanske prodajne številke. Zanj se je pri nas odločilo 956 kupcev in ti so povečini izbirali bencinsko gnano verzijo. Pred nekaj tedni je na ceste zapeljala še nova generacija tega velikana, ki bo prodajno statistiko le še okrepila.

Kodiaq je na voljo z bencinskim, dizelskim in priključno-hibridnim 
pogonom. Začetna cena znaša dobrih 35 tisočakov. Foto: Peter Pirkovič
Kodiaq je na voljo z bencinskim, dizelskim in priključno-hibridnim pogonom. Začetna cena znaša dobrih 35 tisočakov. Foto: Peter Pirkovič

Tudi sam sem bil presenečen nad dejstvom, ko so nam odgovorni pri slovenski izpostavi Škode pokazali podatke, ki kažejo, da je kodiaq pravzaprav v samem vrhu po prodaji v modelni strukturi češkega proizvajalca. Takoj za octavio in kamiqom, ki sta lani denimo prepričala skoraj 1694 in 1013 slovenskih kupcev. Zanimiv je tudi podatek, da je tudi delež fizičnih kupcev izjemno visok. Prihod nove generacije križanca z možnostjo 7 sedežev obeta še višje prodajne apetite, zato bi utegnili letošnje leto zaključiti z več kot tisoč prodanimi primerki. Podatki iz lanskega leta kažejo še en zanimiv trend pri kupcih. Kar 53 odstotkov teh se je odločalo za bencinske motorje, več kot 90 odstotkov za samodejni menjalnik, za štirikolesni pogon 46 odstotkov, v zadnjem obdobju pa so zaznali visoko priljubljenost različic sportline in RS.

Znano delovno okolje

4,75-metrskega športno-terenskega velikana smo zapeljali na kratek testni krog. Iz Ljubljane do Krvavca in nazaj. V roke tokrat dobim kodiaqa z 1,5-litrskim motorjem in s samodejnim menjalnikom. Zelo tiho in uglajeno se pelje, a vzpenjanje na več kot 1500 metrov visok končni cilj prinaša tudi temu primerno porabo - 9,8 litra. To je bil sicer le kratek krog, za bolj podrobne ugotovitve se bo potrebno z njim družiti nekoliko dlje.

Nova generacija ne prinaša korenite oblikovne spremembe zunanjosti. Zdi se mi, da so oblikovalci vse skupaj le dobro izpilili in k celotnemu paketu dodali le še nekaj novih barv in platišč. Kar se tiče notranjosti, je ta skoraj na las podobna superbovi. Le nekateri oblikovni detajli ju ločijo med seboj. Eden takšnih je denimo vrhnji predal pred sovoznikovim sedežem, ki ga superb nima. Zasnova armaturne plošče je znana, na sredinski konzoli je postavljen 10- oziroma večji 13-palčni zaslon, pod njim pa so mesto našli trije tako imenovani pametni vrtljivi gumbi, ki omogočajo, da prek njih upravljamo s temperaturo v kabini, aktiviramo ogrevanje ali zračenje sedežev, izbiramo jakost zračenja, glasnost na radijskemu sprejemniku, izbiramo vozni profil ali pa povečujemo zemljevid na navigaciji. Omeniti velja, da je pri manjšemu zaslonu navigacijski sistem že predhodno vgrajen, a je tega možno aktivirati in uporabljati le z nakupom preko spleta. Ne gre za naročnino, ampak enkratni znesek - 390 evrov.

Nad prostornostjo in udobjem potniške kabine se ne bo nihče pritoževal. To Čehi zelo dobro obvladajo. Prtljažnik zdaj meri kar 910 litrov, 75 več od predhodnika, s prelaganjem sedežev pa se ga da povečati vse do 2105 litrov. Pri 7-sedežni verziji, ko sta tista dva v tretji sedežni vrsti v uporabi, je v zadnjem delu prostora seveda precej manj, le 340 litrov, a 80 več kot prej, dodatnih dveh sedežev pa ni možno dokupiti pri priključno-hibridni verziji. V tem primeru prtljažnik zaradi baterij meri 745 litrov.

Motorna paleta je bolj ali manj znana

Revolucije ni na vidiku, prav tako ne napovedane električne verzije. Elektrifikacija z blago-hibridno tehnologijo je dosegla 1,5-litrski TSI s 110 kilovati moči, dodatno pa bo v kratkem na voljo še različica z oznako 1.5 TSI iV, kjer sistemska moč znaša 150 kW (204 KM), s pogonskim sklopom pa je povezan še šeststopenjski DSG in baterija s kapaciteto 25,7 kWh, ki naj bi omogočala za več kot 100 kilometrov električnega dosega. Poleg teh so na voljo še bencinski dvolitrski TSI s 150 kilovati in dva dvolitrska dizla s 110 kW (150 KM) in 142 kW (193 KM).

Slednji je serijsko opremljen s štirikolesnim pogonom, medtem ko ob koncu leta v cenike uvrstijo še navitega kodiaqa RS z dvolitrskim TSI motorjem s 195 kilovati moči. Tako kot superba so tudi kodiaqa zelo bogato opremili s številnimi novimi varnostnimi asistencami in ostalimi uporabnimi pripomočki, daljši je seznam simply clever rešitev, kjer me najbolj navduši suho čistilo za osrednji zaslon, hkrati pa so zanj oblikovali tudi novo strukturo paketov oprem. Cena osnovnega bencinskega kodiaqa znaša 35.832 evrov, medtem ko je dizelski kodiaq za 2826 evrov dražji.


Najbolj brano