Škoda superb prihodnjo pomlad že na naših cestah
Škoda je predstavila četrto generacijo superba, tako v kombilimuzinski kot karavanski izvedbi, z več elektrifikacije kot kadarkoli prej in predvsem - od passata prevzema štafetno palico.

Če so bili karavani nekdaj sinonim uporabnosti in prostornosti, je pohod križancev dobesedno povozil vse, v kar so tradicionalni avtomobilisti verjeli. Vendar ne pri vseh znamkah, pri Škodi verjamejo, da je za klasične limuzine in karavane še vedno prostor. Tudi pri Škodi so v zadnjem času naredili kar nekaj električnih avtomobilov, še nekaj jih prihaja, med drugim električni ekvivalent octavie in karoqa. A superb ostaja tako kot pred časom predstavljeni novi kodiaq klasičen.
Večji prtljažnik
Nova izdaja velikega Čeha je tehnično sorodna s Volkswagnovim passatom, veliko skupnega pa imata tudi pri karoseriji, saj je velik del zunanjosti, vključno z vrati, streho in vsemi šipami povsem identičen. Avta si delita platformo in Nemec nastaja na istih proizvodnih linijah kot bo tudi superb. A dizajn je vseeno drugačen, tam kjer ga pričakujemo - spredaj in zadaj. Superb ima tipičen Škodin nos z LED matričnimi žarometi, ki ostro zrejo v svet, in prečnimi ostrimi linijami tako na odbijaču kot na maski. Zadek nima po sredini zvezanih luči, so pa precej ozke in se nadaljujejo v vrata prtljažnika, med njimi pa sedi velik napis Škoda. Pod zavihkom je potem še prostor za registrsko tablico, spodnji del odbijača pa je relativno zadržan.
Zahvaljujoč aktivnim rešetkam v maski je upor le 0,23 za kombi in 0,25 za kombilimuzino, ki je passat nima, pri superbu pa prtljažnik pokrivajo masivna peta vrata. Novinec je zrasel skoraj v vse smeri, kombilimuzina je dolga 4,91 metra, 4 centimetre več od predhodnika, kombi meri centimeter manj, za 15 milimetrov je ožji od predhodnika, medosna razdalja pa z 2,84 metra ostaja nespremenjena. Dodatni centimetri pomenijo tudi več prostora, ne samo v potniškem delu, pač pa tudi v prtljažniku.
Kombilimuzina ima s 645 litri 20 litrov več od prejšnje tretje generacije, kombi pa premore kar 690 litrov, 30 več kot prej. S podiranjem zadnjih sedežev superb combi ponudi ravno dno in 1920 litrov prostornine. Več je tudi prostora za glavo, dober centimeter v povprečju. V notranjosti je vse zastavljeno na novo in bolj drzno. Zračenje je postavljeno v dva nivoja, na straneh je “eno nadstropje” višje. Osrednji zaslon štrli iz armaturne plošče in odvisno od opreme meri 10 ali 13 palcev. 10-palčni zaslon z digitalnimi merilniki za voznika je serijski. Kot pri kodiaqu tudi superb nima več klasične prestavne ročice, pač pa majhen vzvod na volanskem obroču, zato je tudi več prostora na sredinski konzoli. Ohranjeni so tudi fizični gumbi, tako na volanu kot pod zaslonom za upravljanje klimatske naprave, so pa smart dials, kjer si lahko sami nastavimo funkcije, ki jih upravljajo. Škoda poudarja, da je celotno oblazinjenje notranjosti narejeno iz recikliranih materialov.
Dizel ostaja
Recept za pogon ostaja enak - superb ostaja na voljo kot priključni hibrid, le da je zdaj tu 1.5 TSI in moč 150 kW (204 KM), baterija pa je s 13 kWh zrasla na 25,7 kWh, kar naj bi bilo dovolj za 100 kilometrov električne vožnje, enkrat več kot pri prejšnji generaciji. Baterijo se da polniti z močjo do 50 kW. Za prenos skrbi 6-stopenjski DSG. Tu je tudi blagi hibrid z 48-voltnim zaganjalnikom, 1.5 e-Tec premore 115 kW (150 KM) in sistem za deaktivacijo valjev, ima pa sedemstopenjski DSG. Tu sta še klasična 2.0 TSI s 150 kW (204 KM) in 195 kW (265 KM) in štirikolesnim pogonom. Na voljo bosta tudi dva 2.0 TDI dizla s 110 kW (150 KM) in 142 kW (193 KM). Tudi najmočnejši dizel ima tako kot bencinar štirikolesni pogon. Ne manjkajo niti praktične simply clever rešitve, med katerimi je zdaj električno razpenjanje roloja v prtljažniku in velik 5,5-litrski odlagalni prostor pod naslonjalom za roko z dvema 12-voltnima vtičnicama. Na zadnji strani sprednjih sedežev so držala za pametne telefone, naslon za roke zadaj pa ima dve držali za pijačo. Superb bo na voljo s tremi nivoji opreme, Essence, Selection in Laurin & Klement. K nam prihaja pomladi, o cenah pa je za zdaj še prezgodaj.