Prihajajo vietnamski električarji
Še dober mesec nas loči od prve uradne premiere nove avtomobilske znamke, ki bo pri nas v polni postavi prisotna s štirimi modeli.

Naša država postaja pomembno avtomobilsko tržišče za številne nove azijske znamke, ki se skušajo prebiti v Evropo. Med temi je zanimiva tudi avtomobilska znamka Vinfast, ki izhaja iz Vietnama. Začetki so bili nekoliko počasnejši in precej zahtevni, a zdi se, da so Vietnamci zdaj končno sestavili pravi recept za uspešen nastop na globalni ravni. Namreč, precej hitro širijo svojo trgovsko mrežo po svetu. Prvi mož znamke Vinfast pri nas je Tilen Hojč, ki vzporedno vodi posle, vezane na znamki MG in Maxus. Zato smo iz prve roke želeli izvedeti bistvene podrobnosti v zvezi s to novo avtomobilsko znamko.
Ker gre za butično znamko, bo sprva na voljo le eno prodajno mesto, in sicer v Ljubljani, a podrobnosti o tem, kdo bo trgovec, Hojč za zdaj še ne razkriva. Istočasno bodo avtomobile začeli prodajati v Grčiji (pri trgovcu v Atenah), za sosednjo Hrvaško načrtujejo, da se prodajne aktivnosti začnejo februarja prihodnje leto, za vse ostale države na Balkanu pa so strategije še v pripravi. Dolgoročni cilj je, da bi odprli vsaj eno prodajno-servisno točko v vsaki izmed prestolnic, kasneje pa bi število prodajno-servisnih mest prilagajali razmeram na trgu. Zgornja meja je največ pet trgovcev v posamični državi, napoveduje Hojč.
Dolgoročni cilj je, da bi odprli vsaj eno prodajno-servisno točko v vsaki izmed prestolnic, kasneje pa bi število prodajno-servisnih mest prilagajali razmeram na trgu.
Prodajna paleta pri nas
Kupci v Sloveniji bodo še letos lahko izbirali med dvema modeloma - VF6 in VF8. Zlasti 4,2 metra dolg križanec VF6, ki ima vgrajen 150-kilovatni elektromotor in 59 kWh baterijo (z maksimalnim dosegom 410 kilometrov), bi utegnil biti za kupce najbolj zanimiv. Skupaj z večjim modelom VF8 (2x elektromotor z 260 oziroma 300 kW in 87,7 kWh baterijo - 471 km dosega) si želijo letošnje leto zaključiti z okrog 30 prodanimi primerki.
V prvi polovici prihodnjega leta bodo paleto modelov obogatili še z modelom VF7 (elektromotor 150 ali 260 kW in 75 kWh baterija), v drugi polovici leta pa na ceste prihaja še najmanjši član družine - model VF3. “Leto 2026 želimo v Sloveniji zaključiti s 70 prodanimi vozili, leto 2027 s 100 in leto 2028 s 150 prodanimi vozili. Na Hrvaškem so cilji zaradi nestabilnega sistema subvencij nižji, in sicer 30 v letu 2026, 70 avtomobilov v letu 2027 in okrog 100 v letu 2028. V Grčiji pa želimo leto 2026 zaključiti s 70 prodanimi vozili in kasneje stopnjevati na 120 v letu 2027 ter na 200 prodanih avtomobilov v letu 2028. Za vse preostale države pa je cilj, tudi zaradi slabše razvitosti EV segmenta, dosti nižji,” pove Tilen Hojč, izvršni direktor za znamko Vinfast v regiji Adriatic in Grčiji. Vsak model bo nagovarjal različne skupine ljudi. VF3 bo denimo prepričeval mlajšo populacijo, ki dnevno opravlja krajše vožnje, in tako imenovane “urbane popotnike” ter posameznike, ki se prvič odločajo za nakup električnega vozila. Modela VF6 in VF7 pa se bosta osredotočala zlasti na tehnološko podkovane kupce, družine in tiste, ki iščejo primerno električno službeno vozilo. Cen za naš trg še nimajo definiranih.
Iz Vietnama neposredno v Koper
Avtomobili k nam prihajajo iz vietnamske tovarne v mestu Hai Phong, kjer za nemoten potek proizvodnje skrbi tudi več kot 1400 robotov, s čimer je velik del karoserijske proizvodnje popolnoma avtomatizirane. A to ni edina tovarna znamke Vinfast. Pred nekaj meseci so odprli še eno enoto v Vietnamu (Ha Tinh) in nov tovarniški obrat v Indiji (Tamil Nadu). V Slovenijo avtomobili iz prvo omenjene tovarne prihajajo s pomočjo ladijskega transporta neposredno v Luko Koper, kjer je za potrebe začetne faze prodaje že dostavljen prvi kontingent avtomobilov.
Ker je Tilen Hojč istočasno v vlogi prvega moža znamk MG in Maxus, ga na kratko povprašamo še o trenutnem stanju in kaj se zanje obeta v bližnji prihodnosti. Glede znamke MG nas je zanimalo predvsem, kdaj bo k nam prišel naslednik modela MG4. Trenutno uporabnih informacij, ki bi jih delil z nami, še nima, a zagotovo tega pri nas ne bomo videli pred letom 2026. Trenutni fokus v segmentu električnih vozil je pri MG-ju na njihovem novem modelu MGS5 EV, ki je v letošnjem letu razprodan. Načrtovanih 50 avtomobilov so namreč prodali v zelo kratkem času. Naslednja priložnost bo šele prihodnje leto.
Nekoliko drugače je pri znamki gospodarskih vozil Maxus, ki je še v povojih. Sprva je bil ob lansiranju znamke fokus samo na ponudbi električnih lahkih gospodarskih vozil, a so strategijo nekoliko spremenili in ponudbo razširili še z dizelsko gnano izvedbo velikega dostavnika. In ne samo to. V načrtu za leto 2026 je tudi začetek prodaje Maxusovega poltovornjaka. Hojč meni, da bo ta znamka potrebovala še nekaj časa za prepoznavnost, so pa prvi odzivi kupcev pozitivni, kar jih navdaja z optimizmom.