Prenovljeni malček s hibridnim pogonom
Preizkusili smo najnovejšo generacijo Toyotinega modela yaris. Bo upravičil naslov avtomobila leta? Že s serijskim varnostnim paketom je na presneto dobri poti.

Yaris ob zadnji prenovi kaže agresivnejšo obliko, začinjeno z ostrimi potezami, ki seveda ne skrivajo japonskega porekla. S tem so si dobršen del pogače kupcev že odrezali. A večinoma nihče ne more iz svoje kože. Deluje dinamično in precej všečno. Še bolj z ekskluzivno kombinacijo temne barve strehe in rdeče pločevine. Zadek je sploh najbolj posrečen del.
Nekatere rešitve so nenavadne
Notranjost je bila v testni različici, iz povsem zgornjega dela cenika, črna. Črna armaturna plošča, sedeži in strop. Ni slabo. Oblikovanje se nasploh sklada z zunanjostjo, nima pa prizvoka ultra modernosti. Kako? Merilniki niso na enem zaslonu, oblikovanje in možnosti prilagajanja trenutnim željam uporabnika so omejene. Če to moti pri vsakdanji uporabi? Saj veste, da ne. Ampak tovarne so ta izziv sprejele in ga ponujajo, uporabniki se s tem ponašajo in testniki to potem težko spregledamo.
Tehnični podatki
Dimenzije (D/Š/V): 3940 mm, 1745 mm, 1500 mm
Motor: 1,5-litrski bencinski + elektromotor, skupno 85 kW (115 KM)
Navor: 120 Nm
Gume: 205/45/R17
Posoda za gorivo: 36 litrov
Cena: 17.650 evrov (z dodatno opremo 23.240 evrov)
Nekatere rešitve so nenavadne, kot, denimo, sožitje zaslona na dotik z navadnimi gumbi na straneh. Zaslon in upravljanje sta nekoliko počasna, ne zahtevata pa veliko dodatnega dotikanja ali ponovitev gibov. Nekaj elementov plastike je odlične kakovosti, potem se spet vrnejo na nenavadno sredinsko konzolo, pa odličen volan in neobičajno naslonjalo za roko (vrata in sredinsko) in spet odlično prestavno ročico. Prostorsko je yaris spredaj povsem na ravni ostalih tekmecev, zadaj velikim sopotnikom malo ponagaja višina vstopa (rob tretjega stebrička) in le najvišjim višina stropa.
Med povprečnimi elementi je še velikost prtljažnika. Govorimo sicer o hibridu, ki je tehnično zahtevnejši, a yaris se vseeno skoraj dotika štirih metrov dolžine. Res je tudi, da je primerljivo majhen volumen prtljažnika uporabno razdeljen. Moti stopnica za nalaganje, če želite uporabiti še dvojno dno in seveda, potem rob zložene zadnje klopi ni v isti višini.
Bencin in elektrika
Yarisov pogonski sklop je sestavljen iz trivaljnega agregata in elektromotorja s skupno močjo 85 kW. Od tega ima bencinski trivaljnik 68 kW, a največja moč obeh pogonskih delov ni sočasna. Zato izračun skupne moči ni ravno matematika za prvi razred. Prenos moči tradicionalno opravlja brezstopenjski menjalnik. Ta ima vedno zadnjo besedo, omogoča seveda postavljanje z EV električnim načinom, a ne v vseh primerih, ko bi voznik na vsak način to želel. Nič hudega, ker sistem zares dobro deluje in prepoznava okoliščine, kjer je elektrika bolj primerna. To so etape vožnje, kjer ne potrebujete veliko moči, kjer se yaris hybrid premika relativno počasi. Zmore več električne vožnje kot kdajkoli doslej.
Všeč nam je, da takrat agregat takoj ne poskoči do najvišjih vrtljajev in ne rjove kot ranjen lev. Kar je bilo nekdaj nekaj vsakdanjega. To lahko podoživite le pri res grobem pospeševanju ali na avtocesti, kjer so hitrosti precej višje. Nasploh je hibridni yaris ob sposobnem vozniku zelo uglajen stroj. Tu se dotaknemo edine zmote, v katero nas vodi agresivno oblikovanje in dinamika. Pogonski sklop je navkljub primerljivo veliki skupni moči, vse prej kot športen. Njegov namen je udobno prevažanje, zagotavljanje dovolj moči in navora v vseh trenutkih in jasno, varčevanje z gorivom. Povprečna poraba z, denimo, 70 odstotki mestne vožnje vas pripelje do petih litrov na sto prevoženih kilometrov. Pri res varčnih se lahko dotaknete tudi štirih litrov, kar je zelo pohvalno. Še eno posebnost prinaša nova menjalniška pamet v programu B - zna bolje zavirati. S tem razbremenimo zavore pri dolgih spustih.
Postal je avto leta
Hibridno gnani yaris daje ves čas vtis zelo dodelanega avtomobila. Vodljivost je zgledna, pravih športnih ambicij, kljub videzu, nima. Zavore se zdijo manj robate in bolj posrečeno usklajene s hibridnim pogonom kot pri konkurenci. Toyota ima nenazadnje res dolgoletne izkušnje. Pri končni oceni ne moremo mimo zajetnega skupka varnostne opreme, ki je pri novem yarisu na voljo serijsko pri vseh modelih. Že zaradi te poteze si Toyota zasluži stisk roke in pohvalo. Avto leta je še najmanj, kar mu privoščimo. Z dinamično zunanjostjo nas prepričuje, da gre za športen avtomobil. Vendar imajo pri hiši tudi model s črkama GR.
Cena je poglavje zase, seveda ne zaradi dejstva, da ni nizka. Bolj zaradi tega, ker v primerjavi s kakšno zvenečo konkurenco, sploh ni tako visoka. Vsaj za pravega, zelo uporabnega hibrida ne.