(Pod drobnogledom): Pogonska tehnika Honde ZR-V

V iskanju prehoda na bolj trajnostni način mobilnosti prihaja do trka dveh svetov - klasičnega bencinskega in električnega. Lahko pa gresta zelo dobro z roko v roki.

Hondina filozofija za model ZR-V je jasna. To je avto, ki ne jemlje 
pozornosti s pretirano digitalizacijo ali razkazuje mišice. Foto: Artur Švarc
Hondina filozofija za model ZR-V je jasna. To je avto, ki ne jemlje pozornosti s pretirano digitalizacijo ali razkazuje mišice. Foto: Artur Švarc

Kar nekaj proizvajalcev je ob zdaj že klasičnih hibridih našlo formulo, kjer pogonska enota, sestavljena iz obeh filozofij, deluje optimalno, odvisno od voznega režima, okolja in voznikovih potreb. Enkrat bencinski del, drugič električni, ali pa oba. Pri Hondi so to rešitev poimenovali e:HEV. Honda ZR-V je dvoživka, pravzaprav kar troživka. Pogonski sklop je sestavljen iz baterije s kapaciteto 1,05 kWh, nameščene zadaj, ki napaja elektromotor v določenih voznih režimih. Polni se med zaviranjem in neposredno jo polni tudi bencinski motor. Ta je dvolitrski štirivaljnik s 105 kW (143 KM) in 186 Nm navora. Tu za radovedne, ki niso tehnično podkovani, pride prvo pojasnilo. Ta motor poganja kolesa, ali pa jih tudi ne, kot rečeno, odvisno od voznega režima in kar je pri določenih pogojih bolj optimalno. Kaj pa žene, če ne žene neposredno koles? Hja, vrti generator, ki ustvarja električno energijo, ta pa potem ali polni baterijo ali pa napaja elektromotor, ki vrti sprednji kolesni par. Ta zmore 135 kW in 315 Nm navora. V kompaktni konstrukciji je potem še sklopka, ki dvolitrski bencinski motor priklopi neposredno na kolesa.

Preklop v delovanju je neslišen

Kam potuje delo bencinskega motorja, ali neposredno na kolesa ali posredno čez generator in elektriko in elektromotor, je kot rečeno odvisno, kako je sistem, ki so ga Hondini inženirji poimenovali inteligent multi mode drive, programiran. Pri speljevanju in krajši mestni vožnji kolesa vrti elektromotor, ki se napaja iz baterije v načinu EV. Ko je baterija prazna ali ob odločnejši vožnji, se pogon preklopi v hibridni način, kjer bencinski motor služi kot generator, za močnejša pospeševanja pa nekaj elektrike pridoda tudi baterija. Elektronika nadzoruje stopalko in poskrbi, da je pospeševanje kar se da zvezno, brez pretiranih sil na potnike in nenadnim vrtenjem motorja v višje vrtljaje. Pri višjih hitrostih, ki zahtevajo manj pospeševanja, pač pa t. i. križarjenje, sklopka poskrbi, da bencinski motor žene sprednji kolesni par mehansko neposredno, električni del z generatorjem in pogonskim elektromotorjem pa je izklopljen. V teh pogojih je neposredno delo bencinskega motorja bolj učinkovito, kot bi bili visoki vrtljaji elektromotorja. Domiselno in preračunano.

Poraba je v skladu s tovarniškimi podatki

Voznik pri Hondi ZR-V ne rabi skrbeti, v katerem načinu deluje pogon, saj je preklapljanje med enim in drugim načinom povsem “brezšivno” in gladko, torej skorajda neopazno. Kako se obnese v praksi? S Hondo ZR-V smo prepotovali kombinacijo avtoceste, lokalne ceste proti severu države in del kilometrov ulične vožnje. Po 250 prevoženih kilometrih je povprečna poraba znašala 5,8 litra bencina. Avtocesta, kjer bencinski del pogona žene kolesa neposredno, gre nekoliko višje, z umirjeno vožnjo po lokalnih cestah, kjer speljevanja opravi elektrika, pa se lahko spusti v nizkih pet. Tovarna v tehničnih podatkih WLTP cikel porabe meri pri 5,7 litrih, ki so v praksi dejansko dosegljivi. S 57-litrsko posodo za gorivo se lahko z umirjeno nogo (in glavo) doseg približa tisoč kilometrom z enim polnjenjem. Ker Honda ZR-V nima prestavne ročice, je izbira vožnje poenostavljena z gumbom D za vožnjo naprej, gumbom pred njim, ki ga potegnemo nazaj za vzvratno vožnjo, gumbom P za ustavljanje in N za sprostitev koles. Je avto, ki ga voznik enostavno vozi in (se) vozi enostavno.


Najbolj brano