Peta generacija iz Novega mesta

Zanimivosti
, posodobljeno:

Na slovenske ceste je v teh dneh zapeljala nova izdaja slovenskega prvaka prodajnih lestvic, ki bo prihodnje leto praznoval častitljivo 30. obletnico. Že po prvih kilometrih je postalo jasno, da ima Renault s cliom orodje, s katerim lahko obdrži primat na slovenskih in evropskih cestah.

Clio ostaja trdno zasidran na vrhu prodajne lestvice, k čemur  je v 
vseh letih pripomoglo tudi dejstvo, da ga  izdelujejo v Novem 
mestu.
Clio ostaja trdno zasidran na vrhu prodajne lestvice, k čemur je v vseh letih pripomoglo tudi dejstvo, da ga izdelujejo v Novem mestu. Urša Prosenjak

Pri novem cliu je Renaultova ideja (r)evolucije še posebej izrazita. Ob snovanju pete generacije legendarnega modela so upoštevali mnenja kupcev in tako zunanjost avtomobila le še nadgrajevali (evolucija), v notranjosti pa najdemo tudi revolucionarne novosti.

V primerjavi s predhodnikom je notranjost novega modela precej bolj osredotočena na voznika, kar sicer poznamo iz premijskih razredov vozil. Potniška kabina je prostornejša in udobnejša, sredinska konzola je pomaknjena bolj k vozniku. Spremembe so opazne tudi pri volanu, je večji in omogoča boljšo preglednost. Eden izmed adutov je tudi infozabavni sistem - prvi v svojem razredu je namreč ponudil kupcem zaslon na dotik, po sedmih letih pa je doživel občutno preobrazbo.

Zaslon je preglednejši in ima boljši kontrast, njegova odlika pa je enostavna uporaba. Renaultov cilj je bil ponuditi vozniku multimedijski sistem, ki ga bo v treh korakih pripeljal skozi meni do želene funkcije. Uporabnikom sta na voljo dve velikosti zaslona: 9,3 in sedempalčna različica. Kljub digitalizaciji sredinske konzole in dovršenosti zaslona na dotik pa je Renault na željo kupcev pri novem cliu ohranil tudi klasične gumbe, tako vrtljive, kot tudi tako imenovane klavirske tipke. Tako lahko, denimo, uravnavamo temperaturo v potniški kabini z zasukom gumba in pritiskom na tipko.

Clio 5 se ponaša tudi z večjim prtljažnim prostorom. S 391 litri prostornine je prtljažnik največji v segmentu, širša oblika nakladalnega prostora pa postavlja nove standarde na tem področju.

Seveda pri Renaultu niso pozabili na varnost. Clio pete generacije ima vgrajen napredni sistem za zaviranje v sili, ki prepozna pešce in kolesarje, radarja pod zadnjimi lučmi pa poskrbita za varnejšo menjavo pasov, saj voznika opozorita na vozila, ki so v mrtvem kotu. V Sloveniji bo clio na voljo s tremi bencinskimi in dvema dizelskima motorjema ter s petimi paketi opreme. Za osnovno različico, paket opreme life z bencinskim motorjem SCe 75 bo potrebno odšteti 10.990 evrov, najprestižnejši model, initiale Paris z zmogljivim TCe 130 EDC bencinskim motorjem pa bo stal skoraj dvakrat toliko.