Ohranja in izboljšuje

Zanimivosti
, posodobljeno:

Hyundaijev tucson je star in dober znanec. Model je na voljo že več kot dve desetletji, njegova pot pa se nadaljuje z zadnjo evolucijo, ki prinaša dobrodošle spremembe pri pogonskem sklopu, še posebej pri električni podpori.

Korejci so tucsonu na pol poti do nove generacije namenili nekaj 
novosti in še bolj poudarili prisotnost elektrifikacije.
Korejci so tucsonu na pol poti do nove generacije namenili nekaj novosti in še bolj poudarili prisotnost elektrifikacije.Jure Urbančič

Zunanjost prenovljenega hyundaijevega tucsona se je zdaj le malenkostno spremenila. Dovolj, da lahko prepoznamo večino posebnosti modela in nekaj novosti, ki ga naredijo privlačnega. Ostale so podrobnosti, kot sta samosvoja sprednja žarometa z zelo zanimivo rešitvijo za dnevne luči. Spremenili so plastične obrobe in stil napisov, dodali so mu novo masko. Kot bi želeli, da prepoznamo evolucijski popravek, brez bojazni, da bi lastniki prejšnjega modela mislili, da imajo doma zastarel avtomobil.

Udobje potniške kabine

Notranjost je prav tako polna podrobnosti, ki so nekoliko spremenjene ali prenovljene. Sedeži so sicer odeti v na videz ekološko različico alkantare, kar sploh ni slabo. Na sovoznikovem sedežu sta stikali, ki smo ju včasih poznali samo pri premijskih izdelkih, ko lahko sedež ustrezno namestite tudi brez neprijetnega sklanjanja ali iz zadnje klopi. Sedenje je udobno, dovolj čvrsto. Kabina je prostorna, odprta, sodobna. Tudi zaradi širokega zaslona z znano, z blagom odeto levo stranjo.

Tehnični:

Motor: 1,6-litrski bencinski 118 kW (158 KM) + elektromotor

Menjalnik: 6-stopenjski, samodejni

Dimenzije: 4520 mm x 1865 mm x 1650 mm

Medosna razdalja: 2680 mm

Prtljažnik: 616 litrov

Teža: 1575 kg

Najvišja hitrost: 186 km/h

Posoda za gorivo: 52 litrov:

Cena: 39.400 € (z dodatno opremo 41.020 €)

Armaturna plošča za zaslonom je postavljena nekoliko nižje, kar pripomore k vtisu prostornosti. Stikala za nadzor mikroklime v avtomobilu so pod ozkimi ventilacijskimi odprtinami. Prijeten volanski obroč ima oznako N-Line in sodi v paket opreme. Namesto logotipa so podobno kot pri drugih modelih, posebej tistih z imenom ioniq, vstavili kar štiri krogce v podolgovato paličico. Odlagalnih prostorov je dovolj, tudi vratni niso premajhni. Avto bo dobro služil družinam na daljših potovanjih. Zaslon pred voznikom in sredinski zaslon sta kakovostna.

Seveda zagotavlja hyundai tucson pričakovano integracijo applovim in androidnim izdelkom. Grafika merilnikov je bolj prilagodljiva in sodobnejša od predhodnega sistema. Podobno velja tudi za večji zaslon na sredini. Upravljanje je hitro in precej bolj intuitivno. Zadnja klop nudi dovolj prostora tako za noge kot za glavo. Naslonjalo si je mogoče še nekoliko prilagoditi, če potujete na izrazito dolgih razdaljah. Potniki zadaj imajo na voljo ne samo svoje odprtine za zračenje, ampak tudi posebno nastavitev temperature. Bočna linija se sicer nekoliko dviga, zato je stranska preglednost malce slabša, ne daje pa vtisa utesnjenosti. Za vzvratno vožnjo tucson vozniku nudi vso potrebno podporo v obliki odlične kamere in prepoznavanja nevarnosti. Prostornina prtljažnika je 577 litrov, deloma je razporejen še pod samo polico.

Bencin in elektrika

Pogonski sklop hibridnega modela je sestavljen iz 1,6-litrskega turbomotorja in elektromotorja. Za zadnjega skrbi 9,8 Ah baterija. Bencinski motor ponuja zdravih 117,6 kW (160 KM) in 265 Nm navora, električni trifazni agregat pa 12,2 kW in 100 Nm. Tu je jasno, kakšna je njegova naloga in zakaj je pravzaprav majhna kapaciteta baterije povsem dovolj. Pospeševanje je sestavljeno iz surove moči štirivaljnika in pomoči elektromotorja. Kratke segmente je mogoče odpeljati povsem brez bencinske pomoči. To sicer pomeni le prvih nekaj metrov. Vsekakor pa hyundai tucson hybrid zmore res mehke prehode med obema načinoma delovanja. Kar posledično dopušča pogosto in neobremenjujoče ugašanje bencinskega agregata ter križarjenje samo s podporo elektrike. Pri priganjanju agregata in potrebi po hitrem “vskoku” bencinarja za večjo moč je agregat precej brenčeč. Način polnjenja baterijskega sklopa je logičen in učinkovit. Hyundaijevi možgani skrbijo za dovolj zaloge v bateriji, če jo potrebujete.

Vožnja je prijetna

Sedemstopenjski DCT menjalnik nadzirate s pomočjo hHyundaijeve obvolanske ročice na desni strani, kar je povsem ergonomično in ustrezno. Njegovo delovanje je uglajeno, a ne tako kot pri nekaterih drugih, premijskih konkurentih. Zdi se, da občasno čutite majhen predah, minimalen sunek. Ali pa so testne zadnjice enostavno preobčutljive? Še beseda ali dve o porabi goriva. Čisto testno povprečje se je gibalo okrog sedmih litrov na sto prevoženih kilometrov. Vozniška izkušnja je pozitivna. N-Line prinaša čvrstejši občutek pri upravljanju avtomobila, še posebej, če izberete športni način delovanja.

Tudi pri hitrejšem napredovanju in izrazitejši izrabi zaloge moči tucsona upravljate zelo zanesljivo. Občutek je dovolj dinamičen, a vsekakor brez superlativov, kjer bi hvalili množico povratnih informacij. Običajen način vožnje je izjemno udoben, dovolj tih tudi na slabših cestah in povsem skladen s potrebami družinskega prevoznega sredstva. Končna ocena hyundaijevega tucsona 1.6 T-GDI HEV s hibridnim pogonom je vezana na neobremenjujočo vozniško izkušnjo, prostornost in dinamično udobje, ki ga ponuja N-Line oprema. Vsaj za tiste, ki želijo nekaj več od avtomobila, predstavlja izbira našega testnega vozila zelo ugodno razmerje med ponujenim ter ceno. Hyundai tucson je v svojem velikostnem razredu tudi zaradi široke palete pogonskih opcij, ki jih nudi, tekmec, na katerega moramo računati.

Potniška kabina je bila deležna številnih novosti in izboljšav, s 
čimer se  uvršča med  idealne družinske avtomobile.
Potniška kabina je bila deležna številnih novosti in izboljšav, s čimer se uvršča med idealne družinske avtomobile.Jure Urbančič