Obrača se nov list
Kmalu na ceste pripelje tretja generacija Nissan leafa, ki je v resnici popolnoma nov - od najmanjšega vijaka do zadnjega kabla.

Od svojih predhodnikov se razlikuje v številnih pogledih. Ni več klasičen petvratni kombilimuzinski model, temveč zdaj spada med križance s kupejevsko padajočo strešno linijo - opis, ki bo za marsikoga sporen, a ustreza današnjim trendom. Navdih za osnovno obliko in zunanji videz je Nissan očitno črpal iz konceptnega vozila chill-out iz leta 2021. Sprednji del krasijo žarometi, povezani z LED svetlobnim trakom, ob straneh pa izstopajo navpične segmentirane LED enote, ki so vizualno povezane s črnim plastičnim trakom. Strešna linija se elegantno prelije v zadnje steklo, to pa nadaljuje vizualno igro v črno plastično masko, v katero so vgrajene zadnje luči. Te so postavljene nižje in sestavljene iz navpičnih ter vodoravnih elementov, ki po obliki spominjajo na segmente LED osvetlitve na sprednjem delu vozila. Med zadnjima lučema je z velikimi črkami izpisano ime modela - kot je pri električnih avtomobilih danes skoraj že pravilo. Med zanimivostmi v oblikovanju velja omeniti tudi kljuke vrat: prednje so potopljene v karoserijo, zadnje pa so umeščene v C-stebriček.
V Slovenijo prihaja prihodnje leto
Tako kot nova micra je tudi leaf zasnovan na platformi, ki si jo deli z Renaultom - to je platforma ampR medium. Medosna razdalja znaša 2,69 metra, kar je pet milimetrov manj kot pri električnem meganu, čeprav ga za 15 centimetrov prekaša v skupni dolžini (4,35 metra). Kljub manjšim zunanjim meram v primerjavi s predhodnikom pa je novi leaf prostornejši, saj denimo prtljažnik zdaj sprejme 437 litrov, kar je 37 litrov več kot prej.
Prvi primerki nove generacije bodo s proizvodnega traku v Sunderlandu v Angliji zapeljali še letos, zato tega pri nas pričakujemo šele v prvi polovici prihodnjega leta.
Na voljo sta dva pogonska sklopa. Osnovna različica ima baterijo s kapaciteto 52 kWh ter elektromotor z močjo 130 kW in 345 Nm navora, zmogljivejša verzija pa je opremljena s 75 kWh baterijo (doseg 602 km) in elektromotorjem z močjo 160 kW. Polnjenje je prav tako hitrejše, saj na DC polnilnici polnjenje doseže moč do največ 150 kilovatov, medtem ko je pri osnovni različici najvišja moč 105 kW. Ne glede na izbrano različico je najvišja hitrost elektronsko omejena na 160 km/h. Notranjost novega Nissana leafa ni povzeta po nobenem Renaultovem modelu, prav tako ne deli armaturne plošče z večjim Nissanom ariyo. Kljub temu ima voznikov delovni prostor povezan digitalni zaslon, ki združuje digitalne merilnike in zaslon infozabavnega sistema v enotno oblikovano ploščo. Prvi primerki nove generacije bodo s proizvodnega traku v Sunderlandu v Angliji zapeljali še letos, zato tega pri nas pričakujemo šele v prvi polovici prihodnjega leta.