Novodobna Katrca je prispela tudi v Slovenijo

Zanimivosti
, posodobljeno: 2. 10. 2025, 0:00

Skoraj leto dni po prvi premieri smo danes na slovenske ceste pospremili novega člana Renaultove električne družine. Do konca leta načrtujejo prodajo približno 50 primerkov, prihodnje leto pa je ta načrt še trikrat večji.

Novodobna Katrca je prispela tudi v Slovenijo

Novodobna Katrca je leto po premieri zapeljala tudi na slovenske ceste, z začetno ceno dobrih 29 tisočakov, brez vključene subvencije.

Foto: Peter Pirkovič

Renaultov model 4 je pri nas globoko zakoreninjen z nazivom katrca, ki se je v Sloveniji tudi sestavljala in postala eden najbolj prepoznavnih Renaultov tistega časa. Do leta 1992, ko so prenehali s proizvodnjo, so zabeležili več kot osem milijonov izdelanih primerkov. Danes, po več kot 30 letih premora, je novodobna katrca povsem drugačna. Večja, naprednejša, varnejša in, jasno, tudi dražja. Ko smo na kratko pregledovali zgodovino, ki je bila danes razstavljena v preddverju Centra Rog, smo naleteli tudi na račun iz leta 1981, na katerem je bil znesek 149 tisoč takratnih dinarjev. Renault 4 e-tech electric temelji na koncernski ampa small platformi, kjer so istočasno gradili tudi električno petko, zato je jasno, da si delita veliko tehnike. Tako je katrca pri nas na voljo v s šibkejšo 40 kWh ali 52 kWh baterijo, ki ima po WLPT protokolih za 300 oziroma 400 kilometrov dosega. Na domačih AC polnilnicah bo polnjenje šlo do največ 11 kilovatov, pri hitri DC polnilnicah pa bo večjo baterijo možno polniti z maksimalno močjo 100 kilovatov. Obenem ima renault 4 e-tech vzpostavljen sistem V2L, ki omogoča, da bo energijo iz baterij možno uporabljati tudi za zunanje naprave z močjo do 3,5 kW. Elektromotor v kombinaciji z močnejšo baterijo razvija 110 kilovatov moči in je sposoben vleči do 750 kilogramov težko prikolico, pri manjši bateriji pa je moč omejena na 90 kilovatov. Nivo moči se spreminja denimo tudi pri uporabi različnih voznih profilov. Na primer, v načinu eco elektromotor razvija le 50 kilovatov moči, najvišja hitrost pa je omejena na 110 kilometrov na uro.

Novodobna Katrca je prispela tudi v Slovenijo

V potniškem delu precej spominja na električno Petko, a je v njej več prostora.

Foto: Peter Pirkovič

Funkcionalna notranjost

Z oblikovne plati je novinec obdan s številnimi retro potezami, ki ga dopolnjujejo osvetljena maska, velika platišča, tu je tudi znan strešni profil, na zadku pa je še en praktični retro element - zelo nizko odpirajoča se vrata prtljažnika. Tako kot nekoč je tudi zdaj novodobna katrca narejena za praktično uporabo. Za svojo jo je že takoj ob njenem prihodu posvojila slovenska policija. V dolžino ta meri 4,14 metra, ima 2,62 metra dolgo medosno razdaljo, prtljažni prostor pa je velik začetnih 420 litrov. Tega je seveda možno še nekoliko povečati s podiranjem naslona zadnje klopi, zato v tem primeru uporabnik pridobi skupno nekaj več kot 1400 litrov, dodatno odlagalno mesto pa je urejeno in razdeljeno na dva dela pod predelno polico. Morda še bolj pomemben je podatek, da je v katrco možno natovoriti tudi do 2,2 metra dolg tovor, saj ima ta možnost preklopa naslona tudi sovoznikovega sedeža.

Izdelana v Franciji

Zasnova voznikovega prostora je znana iz petke in jasno ne spominja na nekdanjo katrco. Odvisno od opreme (evolution, techo in iconic) so tu različne barvne kombinacije in oblazinjenja. Avto ima openr link infozabavni vmesnik in novega virtualnega asistenta Reno, ki svoje znanje črpa iz Googla in ga podaja s ChatGPT. Kar se elektronike in asistenc tiče, je v njem inštaliran širok nabor dodatkov, med drugim avtopilot druge stopnje in številne asistence, posebna rešitev pa je gumb “my safety switch”, kjer si uporabnik nastavi, katere sisteme in opozorila z enim pritiskom ugasne. Pri Renaultu so posebej poudarili dejstvo, da se renault 4 e-tech sestavlja v Franciji in da tri četrtine sestavnih delov prihajajo iz industrijskih obratov v radiju 300 kilometrov od tovarne v Maubeugeu, s čimer Francozi poudarjajo nizki ogljični odtis pri izdelavi. Začetna cena električne katrce pri nas znaša 29.190 evrov, ki si jo kupec zniža z državno subvencijo (7200 evrov) in z odločitvijo, da nakup opravi preko financiranja (1000 evrov). V tem primeru končna cena najbolj osnovne verzije katrce s 40 kWh baterijo znaša 20.990 evrov. Cene renaulta 4 z močnejšo 52 kWh baterijo se gibljejo od 32 do 36 tisoč evrov. Obenem so predstavniki zastopnika Renaulta napovedali skorajšnji prihod katrce z N1 homologacijo, obenem pa bi iz Pariza lahko kaj kmalu potrdili še serijsko proizvodnjo za štirikolesno gnano verzijo. Namreč, Renault je pred časom predstavil konceptno različico savane 4x4, ki ima dodaten elektromotor na zadnji osi in višje postavljeno podvozje. •