Novo v Sloveniji: alfin junior na bencin ali elektriko
Junior v prodajne salone Alfinih trgovcev iz tovarne na Poljskem prihaja z elektrificiranim bencinskim in popolnoma električnim pogonom. V drzni veloce obleki bo na voljo samo v kombinaciji z električnim motorjem.
Če ga dimenzijsko primerjamo z nekaterimi koncernskimi brati,
hitro ugotovimo, da je nekoliko daljši od Avengerja in obenem
krajši, širši ter nižji od Peugeota 2008. Foto: Peter Pirkovič
Pri Alfi Romeu so začeli s prodajo novega križanca B segmenta, ki je izdelan na znani Stellantisovi platformi in si pogonsko tehniko deli z nekaterimi koncernskimi tekmeci. Povsem samosvoj, in kot se za Alfo Romeo spodobi, je le zunanji videz. Na prvi pogled je dizajn nadvse všečen in dovolj drzen, da se boste za njim ozrli, svojo vlogo pri tem pa igrajo še platišča (od 17 do 20 palcev) in izbor šestih zunanjih barv. Precej unikatna oblika prinaša tudi tako imenovani scudetto ščit, ki je na voljo v več oblikah. Legend ima tradicionalni napis Alfa Romeo, medtem ko ima progresso polno znamko z elementi logotipa. Postavitev registrske tablice je po dolgih letih spet nazaj na sredini. V dolžino junior meri 4,17 metra, širok je 1,78 metra in visok 1,5 metra, medtem ko je razdalja med sprednjo in zadnjo osjo dolga 2,55 metra. V zadnjem delu ima 400-litrski prtljažnik, ki ga je možno nekoliko preurejati s predelno polico. Sedežna klop v drugi vrsti na prvi pogled ponuja dovolj prostora za dva odrasla potnika, a le ob predpostavki, da voznik in sovoznik ne pretiravata z odmerjanjem svojega prostora.
Najbolj atraktivna je športna verzija
Imel sem priložnost na kratko sesti za volan električnega juniorja veloce, ki ima vgrajene odlične Sabeltove športne sedeže v kombinaciji usnja in alkantare z izdatno ledveno oporo. Kupci sicer lahko izbirajo tri izvedbe notranjosti - icona, spiga in corsa. Med seboj se razlikujejo po uporabi različnih vrst materialov. Ne glede na to ima junior zasnovan visok greben med sedežema, kjer ima mesto gumb za zagon motorja in prepoznaven selektor prestav, nekoliko višje je postavljena vrstica s fizičnimi gumbi za klimatsko napravo in 10,1-palčni osrednji zaslon na dotik z novo grafiko in znano programsko opremo. Še en 10,25 digitalni prikazovalnik ima svoje mesto za volanom. Čeprav je bil junior lansko leto ob prvi svetovni premieri najprej predstavljen kot električni avtomobil, tej izvedbi pri nas ne bodo namenjali veliko pozornosti. Pri Alfi Romeu pravijo, da bo zanimanja zanj zelo malo, a kljub temu velja izpostaviti, da ima prav električni junior veloce 280 daleč največ pogonske moči v paleti novinca. Električni motor razvija maksimalnih 206 kilovatov moči, hkrati pa so to verzijo dodatno opremili z mehanskim Torsenovim diferencialom, s športnim podvozjem, ki je nižje za 25 milimetrov, in učinkovitejšim zavornim sistemom.
V ponudbi je tudi izvedba s 115-kilovatnim elektromotorjem, v obeh primerih pa sta verziji povezani z 51 kWh baterijo (uporabna vrednost). Na izmeničnem toku se ta polni z največ 11 kW, na hitri polnilnici z enosmernim tokom pa se moč polnjenja poveča do maksimalnih 100 kilovatov. Baterije po WLPT meritvah omogočajo do 410 kilometrov dosega.
Električni je le za 300 evrov dražji od bencinskega
Večina kupcev si bo pri nas juniorja omislilo z znanim bencinskim 1,2-litrskim elektrificiranim motorjem s 100 kilovati moči, v kombinaciji s samodejnim 6-stopenjskim menjalnikom. Konec leta se ponudbi pridružuje še štirikolesno gnana verzija, ki je bila pred dnevi predstavljena na bruseljskem avtomobilskem salonu. Junior z bencinskim motorjem pri nas stane 26.490 evrov oziroma 24.990 evrov, če se nakup izpelje preko financiranja, medtem ko je osnovna električna verzija le 300 evrov dražja. Namreč, nakup preko financiranja in ob odbitku državne subvencije, ceno električnega juniorja zniža na 25.290 evrov. Najbolj športni veloce, brez upoštevane subvencije, stane 45.790 evrov.