Največji dostavnik na dizel ali elektriko

Renaultova slovenska mreža trgovcev je iz tovarne v francoskem Batillyju pred kratkim dobila prve primerke največjega dostavnika v svoji četrti izdaji.

Renaultov velikan je po novem na voljo tudi kot električar, a bo 
večina prodaje slonela na dizelsko gnani verziji. Foto: Peter Pirkovič
Renaultov velikan je po novem na voljo tudi kot električar, a bo večina prodaje slonela na dizelsko gnani verziji. Foto: Peter Pirkovič

Renault master ima bogato zgodovino, ki sega v leto 1980, ko so predstavili takratno prvo generacijo tega velikana. V več kot 40 letih so po vsem svetu zabeležili že več kot tri milijone prodanih primerkov, s čimer se ta uvršča med najuspešnejše v svojem segmentu. Tudi pri nas je ta izjemno priljubljen, saj je bilo denimo lani registriranih 950 novih primerkov, kar ga je postavilo na drugo mesto v razredu lahkih gospodarskih vozil. Najbolj priljubljena izbira je bil master v tovorni verziji z dvolitrskim dizelskim motorjem s 110 kilovati moči ter z oznako L3 H2. Nova četrta generacija prinaša povsem nov zunanji videz, ki sledi oblikovalskemu jeziku uvedenemu pri modelu austral, sploh s C-lučmi, veliko masko z vertikalnimi rešetkami in novim Renaultovim logotipom. Pri Renaultu dodatno izpostavljajo nekoliko bolj kratek pokrov motorja, bolj položno postavljeno vetrobransko steklo in novo oblikovana ohišja vzvratnih ogledal, s čimer so dosegli boljšo aerodinamiko in posledično nižji zračni upor, ki seveda prinaša nekaj prihrankov pri porabi goriva in izpustu emisij. Dodatno prednost pri uporabi prinašajo za štiri centimetre večja stranska nakladalna odprtina, skozi katero je možno naložiti evro paleto, in za deset centimetrov daljši tovorni prostor.

Mobilna pisarna na kolesih

Kupcem je master na voljo v več kot tridesetih različicah z uporabno tovorno prostornino od 10,8 do 14,8 kubičnih metrov. Kupci ga lahko izberejo tudi kot kesonarja ali kot šasijo za kasnejše nadgradnje, prav tako je v vseh obstoječih verzijah lahko opremljen z dodatno sedežno klopjo v drugi vrsti, medtem ko klasične potniške večsedežne verzije ni več v ponudbi. Pri Renaultu pravijo, da je zanimanje zanjo v zadnjih letih močno upadlo. V vozniški kabini je vse prilagojeno vozniku. Novi in prijetnejši so sedeži, opazno izboljšana je zvočna izolacija, armaturna plošča je polna različnih odlagalnih mest (v celotni kabini je za 135 litrov odlagalnih površin), medtem ko je na sredini serijsko nameščen velik 10-palčni zaslon z infozabavnim vmesnikom OpenR Link, ki temelji na Googlovih storitvah in omogoča zrcaljenje podatkov iz različnih pametnih telefonov (Android Auto in Apple Car Play).

Dodatno prednost pri uporabi prinašajo za štiri centimetre večja stranska nakladalna odprtina, skozi katero je možno naložiti evro paleto, in za deset centimetrov daljši tovorni prostor.

In ne samo to, Renaultovci so vmesnik priredili na način, da je kompatibilen s kasnejšimi nadgradnjami. Temu pravijo Convertor Companion. V primeru, da ima master v zadnjem delu nameščeno hladilno komoro, voznik preko posebne aplikacije lahko upravlja temperaturo in spremlja podatke na tem istem 10-palčnem zaslonu. Omeniti velja še to, da se sredinski sedež lahko spremeni v priročno mizico, medtem ko za polnjenje mobilnih naprav skrbijo novi USB-C vmesniki.

Največ zanimanja za dizelski motor

Pri pogonu bo tudi v prihodnje najbolj priljubljen dvolitrski dizelski motor. Slednji je na voljo s 96, 110 in 125 kilovati moči, možno ga je kombinirati z ročnim 6-stopenjskim ali samodejnim 9-stopenjskim menjalnikom (samo pri različici dCi150). Pogon je speljan na sprednja kolesa, v najdaljši L4 verziji pa je ta lahko preusmerjen na zadnji par koles ali na vsa štiri kolesa. Master se v novi generaciji, zaradi manjše medosne razdalje in predelane sprednje preme, pohvali tudi z nekoliko krajšim obračalnim krogom - 12,7 metra, obenem pa ne gre spregledati bistvenega podatka, da je njegova maksimalna nosilnost skoraj dve toni, vlečna zmogljivost pa dve toni in pol.

V kratkem bodo velikana pri nas ponudili tudi kot električno vozilo. Opremljen bo z električnim motorjem s 96 ali 105 kilovati moči, med sprednjo in zadnjo osjo pa bo nameščena baterija s kapaciteto 40 ali 87 kWh. To na papirju pomeni 170 oziroma 410 kilometrov dosega. Hitro polnjenje z enosmernim tokom gre do maksimalnih 130 kilovatov moči, z izmeničnim tokom pa do 22 kW. Zgornja meja nosilnosti je pri električnemu masterju je tisoč kilogramov, omejitev najvišje hitrosti je pri 120 km/h, hkrati pa ta v tovornem prostoru omogoča priklop zunanjih naprav (do 3,5 kW) za opravljanje obrtniških del na terenu.

Velikan je zasnovan tudi s pogonom na vodikove gorivne celice, a ta za zdaj še ni pripravljen na prodajo. Prav tako slovenski trgovci še nimajo potrjenega cenika za električnega masterja, zato je v tem trenutku ves poudarek na dizelsko gnanih verzijah. Osnovna cena za šasijo znaša 30.800 evrov, kot furgon pa je ta na voljo za začetnih 31.100 evrov.


Najbolj brano