Najmanjša Alfa Romeo kot križanec

Zanimivosti
, posodobljeno:

Kaj so glavni postulati vsakega pravovernega Alfista že desetletja? Če je videti kot Alfa in se pelje kot Alfa, potem je zagotovo Alfa.

Junior je nov družinski član znamke Alfa Romeo v Sloveniji. Na 
voljo v treh pogonskih izvedbah.
Junior je nov družinski član znamke Alfa Romeo v Sloveniji. Na voljo v treh pogonskih izvedbah.Artur Švarc

Junior je s svojimi drobnimi dimenzijami, v dolžino meri 4,17 metra, zelo blizu male mito, na drugi strani kot križanec pa nekaj povsem drugega. Oblikovno je izdelek prvenec novega šefa oblikovanja pri Alfi, Alejandra Mesonero-Romanosa, ki je na čelu znamke od sredine leta 2021. Za svojo vrsto avtomobila ima skladne proporce, vendar prav z ničemer ne izdaja, da gre za Alfo Romea. Uvedba črnega scudetta (ščita) se zdi še najmanj posrečena ideja, ker se izrezljana kača in križ “svetega” znaka izgubita v enotni barvi. Tu so sicer drzno oblikovane luči, mali “buco” pa nese kar precej dinamike čez boke tudi na zelo visoko postavljen zadek z obokom z lučmi. Če na nosu znamko izdaja le značka, jo zadaj razkriva tradicionalni napis Alfa Romeo.

Ampak hej, ta svetlobni lok me spomni na - njegovega hišnega sorodnika z dvema ničlama na sredi imena. Oblikovno je junior zanimiv avto, drzen, drugačen, a če potrebujete odgovor na vprašanje iz uvodnega stavka - ne, junior ni videti kot Alfa, vsaj ne v očeh tradicionalnih voznikov znamke.

Tehnični podatki

Motor: 1,2-litrski trivaljnik s 100 kW (136 KM) + elektromotor

Menjalnik: 6-stopenjski, dvosklopčni samodejni

Obračalni krog: 10,5 metra

Dimenzije: 4173 mm x 1781 mm x 1539 mm

Medosna razdalja: 2562 mm

Odmik od tal: 200 mm

Prtljažnik: 415 litrov

Teža: 1305 kg

Pospešek: 8,9 s do 100 km/h

Najvišja hitrost: 206 km/h

Rezervoar: 44 litrov

Cena: 29.490 evrov (z dodatno opremo 32.290 evrov)

Notranjost je prijetna in prostorna

Ena od reči, ki prijetno preseneti, je velikost notranjosti, saj se da spredaj sedeti kar kraljevsko, če malo odmislimo širok sredinski del, ki odžira mesto za desno koleno, zmoti pa tudi previsok prag, ki je kar naporen za dviganje nog. Notranjost želi delovati dinamično in to ji uspeva. Ob mehkem materialu na robovih sredinske konzole in pred sovoznikom pa je vse ostalo odeto v neugledno trdo plastiko, ki je na manj vidnih robovih tudi ne najbolj natančno spojena.

Na voljo so digitalni merilniki, na sredi je nižje nameščen infozabavni vmesnik, pod njim klasični gumbi klimatske naprave, med sedežema pa štrli greben z gumbom za zagon in selektorjem prestav, ki je - kaj smo že rekli o varčevanju? - enak kot pri vseh ostalih znamkah. Aha, tu je še obvezno DNA stikalo za režim vožnje, ampak roko na srce - med N (normal) in D (dynamic), razen da se spremeni osvetlitev in barva zaslonov, nisem opazil niti najmanjše razlike (čeprav menda zrahlja delovanje ESP, a za tovrstno polaganje ovinkov avtomobilu manjka tudi moči).

Preglednost nazaj je zaradi visokega zadka (pod katerim se skriva 415 litrov kar visokega prtljažnika z dvojnim dnom) in ozke zadnje šipe omejena v glavnem na tudi ne najboljša vzvratna ogledala in se je najbolje zanesti kar na kamero.

Multimedijski sistem je koncernski, ki zahteva nekaj privajanja logiki in ob zagonu kar dolgo melje z nekimi potrditvami in izbirami profila. Najbolj najeda dejstvo, da ko že prestavite vzvratno in se vklopi kamera, potem čez zabriše še črno okence s senzorji (kot del dodatne opreme) in traja nekaj sekund, da se umakne kameri. Precej nerodno je skrit tudi gumb “home” za naslovno stran, nad zaslonom pod robom armaturne plošče, in ga boste prvič kar malo iskali, gumb za odpiranje prtljažnika pa je kar na stropu nad ogledalom (spomin na odpiranje šip pri Alfi 75?).

Hibridni pogonski sklop

Junior je na voljo kot električar in kot hibrid, z 1,2-litrskim turbo trivajlnikom s 100 kW v navezi s hibridnim pogonom in šeststopenjskim e-DCT6 menjalnikom. V menjalnik je vdet še 21 kW elektromotor, ki odpelje nekaj metrov samo na elektriko in je namenjen predvsem zniževanju porabe. S pospeškom 8,9 sekunde do 100 km/h podatki obljubljajo nekaj dinamike, a premalo za slavno znamko. Sama lega je čvrsta, a ker gre za najmanjšo hišno platformo STLA, pač ob 2,5 metra medosne razdalje prinaša tudi precej čutnega in glasnega pobiranja neravnin in lukenj. Volan je zelo direkten, čeprav rahlo skriva informacije, karoserija je toga in ja, malčka lahko zapodite tudi čez ovinke, pri čemer bo rad pomahal z repom, za prave športne užitke pa mu manjka moči in še raje - ročni menjalnik za krotenje le-te.

Poraba je zelo odvisna od tega, kje in kako vozite - lahko iščete dosegljivih spodnjih pet litrov in pol, a v povprečju se bo po vseh različicah cest ustavila nekje pri 7,5 litra, z enim rezervoarjem pa je mogoče tako po oceni odpeljati tudi 600 kilometrov. Za juniorja ibrida speciale, ki ima 18-palčna platišča, posebno notranjost z osvetlitvijo, električni pomik voznikovega sedeža in Alfa Connect z navigacijo (brez nekih dodatnih informacij o prometu), je treba odšteti 29.490 evrov, dodatno pa je imel junior še arese sivo kovinsko barvo s črno streho za 1250 evrov in paket Tech Speciale (LED matrični žarometi, parkirni senzorji in brezžično polnjenje) za 1550 evrov, skupno torej 32.290 evrov. Njegov Fiatov tehnični sorodnik 600 je zajetnih pet tisočakov cenejši. Junior je simpatičen izdelek, precej drugačen in drzen in bi lahko naslovil predvsem mlajše voznike.

Notranjost je alfistična, a ne gre spregledati znanih koncernskih 
elementov.
Notranjost je alfistična, a ne gre spregledati znanih koncernskih elementov.Artur Švarc