Motorji za BMW-je v večini prihajajo iz Avstrije
Za nekatere utegne biti informacija presenetljiva, a največji del pogonskih agregatov za BMW-jeva vozila in vozila znamke Mini ne nastaja v Nemčiji, temveč v avstrijskem kraju Steyr, ki ga bolj kot z avtomobili povezujemo s kmetijsko mehanizacijo in orožjem.
Ne glede na stereotipe je BMW-jeva tovarna največji zaposlovalec v regiji, saj je v tovarni zaposlenih 4700 ljudi, od katerih jih sedemsto dela v bližnjem centru za raziskave in razvoj. Gre za največjo BMW-jevo tovarno za proizvodnjo pogonskih agregatov, njeni začetki pa segajo v zdaj že davno leto 1977. O razsežnosti izdelave motorjev precej pove podatek, da je v vsakega drugega BMW-ja na svetu vgrajeno srce iz Steyrja.
Trenutno so osredotočeni na izdelavo bencinskih in dizelskih agregatov, v prihodnjem letu pa bodo v Steyrju začeli tudi s proizvodnjo električnih pogonskih sklopov, za katere pa že izdelujejo sestavne dele. Ker smo tovarno obiskali v sklopu predstavitve nove serije 1 in SUV-a X3, velja omeniti tudi podatek, da tri četrtine vseh pogonskih agregatov za omenjena avtomobila prihaja iz te avstrijske tovarne. V tovarni so ločene linije za proizvodnjo velikoserijskih pogonskih agregatov, posebno področje tovarne pa je namenjeno proizvodnji osemvaljnikov.
O razsežnosti izdelave motorjev precej pove podatek, da je v vsakega drugega BMW-ja na svetu vgrajeno srce iz Steyrja.
V tem delu, ki je zaprt za posebnimi vrati, velja povsem drugačen režim kot v velikoserijskem delu, kjer s tekočih trakov vsakih dvanajst sekund zapelje nov motor. V optimalnih pogojih tako tovarna proizvede kar 5500 pogonskih agregatov dnevno, in sicer v razmerju 3:1 za bencinske agregate. A vrnimo se k oddelku V8. Motor V8, ki je v najzmogljivejši različici na voljo s 460 kW moči, ima več kot 500 posameznih delov, za katere je potrebna velika količina ročnega dela. Če je v velikoserijskem delu na prvem mestu hitrost, je v oddelku V8 najpomembnejša natančnost in zanesljivost opravljenega. Vsak korak pri sestavljanju tega izjemnega pogonskega agregata je zato ustrezno premišljen, visoko usposobljeni delavci, ki so morali skozi zahtevno izobraževanje, pa trenutno na dan izdelajo dvajset teh 4,4-litrskih pogonskih agregatov. “Posebnost motorja V8 ni le moč tega prestižnega motorja, temveč tudi način njegove izdelave. Več kot 500 posameznih delov zelo zapletene pogonske enote sestavljamo v slogu manufakture. To pomeni, da proizvodnja vključuje veliko ročnega dela, ki ga opravljajo naši visoko usposobljeni zaposleni. Posebno pozornost namenjamo izjemno visokim zahtevam glede kakovosti,” je pojasnil Thomas Ottenberger, vodja serije za montažo V8 v tovarni BMW Group v Steyru.
Vzpostavljen je tudi razvojni center
V sklopu tovarne deluje tudi raziskovalno-razvojni center, kjer se zgodba o novem avtomobilu začne že pet let pred njegovim prihodom na trg. Na testnih mizah, ki jih je več kot dvajset, testirajo vse, od vpliva podlage, klimatskih razmer (od -40 do +50 stopinj Celzija), nadmorske višine, obrabe materialov, degradacije motornih tekočin, obnašanja motorja in vozila pri različnih voznih situacijah in na ta način dobijo vpogled v delovanje motorja, še preden se s testnimi vozili podajo na pravo cesto.
Maria Sonnleitner, ki vodi ekipo razvojnikov, je poudarila pomen ponovljivosti testov pod enakimi pogoji, saj je te na cesti praktično nemogoče reproducirati. Poseben izziv je po njenem mnenju tudi nenehno prilagajanje vse strožjim pravnim okvirjem, ki se vse hitreje spreminjajo, in v tem oziru ne gre samo za zniževanje emisij, temveč tudi številne druge dejavnike, ki jih določa evropska legislatura.
Del razvojnega centra je namenjen tudi testiranju, ali bolje rečeno, določanju ustreznega zvoka motorja v zvočno izoliranem prostoru, kjer poteka kalibracija prenosa zvoka, testiranje različnih komponent, ki vplivajo na zvok motorja, seveda pa tudi tukaj v prvi vrsti skrbijo za to, da motor ni preglasen in da je v skladu z regulativami o dovoljeni glasnosti. Nekaj dni pred našim obiskom je tovarno obiskal morda najbolj znani Avstrijec na svetu, nekdanji junak akcijskih filmov in nekdanji guverner Kalifornije, Arnold Schwarzenegger, za katerega vemo, da se aktivno zavzema za ohranjanje narave in preprečevanje klimatskih sprememb. Skupaj z direktorjem tovarne Steyr, Klausom von Moltkejem, sta simbolično odprla vod, s katerim je BMW-jeva tovarna v Steyru postala popolnoma neodvisna od zemeljskega plina, saj bo za 250 gigavatnih ur energije odslej skrbela biomasa.