Mini Countryman C: Postal je še večji

Zanimivosti
, posodobljeno:

Mini countryman začenja svojo tretjo generacijo in je kot največji svoje vrste v mnogočem tudi najbolj uporaben.

Osnovna cena sicer znaša slabih 38.000 evrov, naš testni pa je, z 
bogatim naborom opreme, dosegal ceno 55.000 evrov.
Osnovna cena sicer znaša slabih 38.000 evrov, naš testni pa je, z bogatim naborom opreme, dosegal ceno 55.000 evrov.Artur Švarc

Countryman je vse tisto, kar originalni Cooper ni. Je velik, prostoren, družinsko orientiran in pripravljen za najrazličnejše pustolovščine, ki niso nujno vezane na asfaltne poti. Je tudi prvi Mini, ki nastaja v Nemčiji, točneje v Leipzigu. S 4,44 metra dolžine je z naskokom največji Mini, sploh potem ko ni več običajnega clubmana in je na voljo s tremi bencinskimi motorji in v dveh električnih različicah. Na našem testu smo vozili osnovo, ki je pri Miniju trivaljni turbo. Od prejšnje generacije je zrasel kar za 13 centimetrov, višji pa je za šest centimetrov. Pred tem je spadal v B-segment križancev, zdaj je nesporno prestopil v segment C, kar se sicer malce kreše z osnovno filozofijo znamke Mini, a po drugi strani ponuja prav tisto - prostoren in velik avto s prepoznavno obliko.

Povsem drugačen

Countryman je še vedno Mini, kaj pa naj bo drugega, z visokim bokom in daljši iz profila kot kadarkoli prej. Deluje (in seveda tudi je) širši, ima bolj oglat in resnejši videz, podrobnosti od maske pa vse do zadka pa so nekoliko bolj premišljene in estetsko vkomponirane. Usedimo se v notranjost - zelo minimalistična je. Sredinska konzola je še vedno začinjena s tradicionalnimi “stikali”, ki so tokrat malce drugačna in manj letalska, za zagon pa je treba zavrteti fiksni “ključ”, kar mi ni bilo všeč, potem ko se pri večini avtomobilov navadiš na klasični pritisk gumba. Prostora spredaj je malce manj kot pri tradicionalnem Miniju, saj je na isti platformi bilo potrebno dodati še drugo vrsto enakovrednih sedežev, a pri gledanju čez plot countryman ni nič kaj manj razkošen kot kak qashqai ali celo Mazda CX-5.

Tehnični podatki

Motor: 1,5-litrski trivaljnik s 125 kW (170 KM)

Menjalnik: 7-stopenjski, dvosklopčni

Dimenzije: 4.444 mm x 1.843 mm x 1.661 mm

Medosna razdalja: 2692 mm

Prtljažnik: 450 litrov

Teža: 1545 kg

Najvišja hitrost: 180 km/h

Posoda za gorivo: 45 litrov

Cena: 37.700 evrov (z dodatno opremo: 55.576 evrov)

Srednje velik volan za sabo nima nikakršnega zaslona, vse informacije so se zdaj preselile na osrednji zaslon, okrogel in večji kot kadarkoli prej. OLED zaslon je zelo svetel in jasen, v premeru meri kar 24 centimetrov, toliko kot krožnik za vaše kosilo. Upravlja se ga z dotikom ali glasovnimi ukazi, fizičnega upravljanja ni. Sploh osnovni zna biti ponoči presneto svetel, tako da si pač izberemo nekaj temnejšega. Za doplačilo Mini doda tudi prikazovalnik na steklo z nekaj informacijami, ki pa je seveda odvisen od kota gledanja. Za mojo višino nikoli ni niti z zgornjim robom dosegel sprednje šipe, torej je bil le malce višje postavljen klasični zaslon z merilniki.

Zgodba o osrednjem zaslonu pa ima tudi negativni podton. V iskanju grafike so ga (pre)napolnili s funkcijami in brez nekajtedenskega privajanja zna biti zelo konfuzen že pri iskanju osnovnih funkcij, da o vseh podmenijih in profilih in ostalem ne govorimo.

Za pogon skrbi trivaljnik

Z dolžino in medosno razdaljo countryman zdaj seveda obljublja sedenje tudi višjim, ki imajo na voljo sicer zelo rudimentarno mizico v hrbtišču sprednjih sedežev. Mini je dodal zelo zanimive materiale, tako po vzorcu kot dotiku, navezane na spodobno ulito plastično osnovo višje na armaturni plošči. Čisto zadaj je za 450 litrov prtljažnega prostora z nekoliko bolj plitvim dnom in nekaj manjšim od konkurence. C vstopna različica ima osnovni pogon - 3-valjni turbo s svojim značilnim rahlo zoprnim zvokom in 125 kW (170 KM). Moč na sprednji kolesni par prenaša sedemstopenjski dvosklopčni menjalnik. Podvozje je dobro uravnoteženo, zna pa kako nepravilnost precej trdo in glasno pobrati, kljub temu da bi človek pričakoval prej plavajočo terensko mehkobo. Osnovni motor se sicer trudi po številkah, a tako po vozni izkušnji ni nič posebnega in tudi neke pretirane dinamike ne ponudi.

Osnovna cena za countryman C je 37.700 evrov, potem pa za 20-palčna platišča vzamejo 1642 evrov, posebna sivo-zelena barva pa stane 741 evrov. Streha in ogledala v srebni barvi vzamejo še 212 evrov, Paket XL z obilico elektronike, ogrevanjem tega in onega ter asistenčnimi sistemi in Harman Kardon zvočnim sistemom pa stane 10.983 evrov. Skupaj je na koncu dodatne opreme naneslo za 16.544 evrov, servis in tri leta brezplačnih popravil pa še 1332 evrov. Končna cena se je tako povzpela na 55.576 evrov. Ekskluziva tradicije ima pač svojo ceno.

Notranjost prinaša povsem samosvojo obliko in glede na dimenzije tudi več prostora.
Notranjost prinaša povsem samosvojo obliko in glede na dimenzije tudi več prostora.Artur Švarc