Mesec dni s priključno-hibridno kugo
Pod drobnogled smo vzeli srednje velikega družinskega križanca, ki je nase opozoril predvsem zaradi nove cenovne pozicije. Temu je slovenski zastopnik precej znižal ceno, s čimer bi lahko pri kupcih dobil dodaten zagon.

Da bi ga še nekoliko bolje spoznali, smo z njim v mesecu dni prevozili nekaj več kot 2500 kilometrov na različnih cestah, pri tem pa smo merili njegovo učinkovitost. Že na začetku lahko razkrijem, da smo v času preskusa bencinski servis obiskali trikrat, ob koncu pa zabeležili povprečno porabo 4,4 litra. Kar še zdaleč ni slabo. Naše poti so vključevale tudi velik del avtoceste, kjer z višjimi hitrostmi poraba precej naraste.
Kuga je letos v prvih petih mesecih osvojila skoraj 250 slovenskih kupcev, kar jo uvršča med najbolje prodajane srednje velike križance. Dizelski motor, ki je bil nekoč najbolj priljubljen, ni več v ponudbi, zato se večina kupcev odloča za bencinsko gnane kuge. Med temi je seveda velik delež elektrificiranih, na svoj trenutek pa zdaj čaka tudi kuga PHEV. Namreč, slovenski trgovec je v sodelovanju s tovarno za več tisoč evrov znižal cene v obliki popustov, kar pomeni, da najcenejša kuga PHEV, v primeru financiranja pri nas stane manj kot 31 tisoč evrov.
Tehnični:
Motor: 2,5-litrski s 112 kW (152 KM) + elektromotor - 97 kW
Skupna sistemska moč: 178 kW (243 KM)
Baterija: 14,4 kWh
Menjalnik: brezstopenjski CVT
Obračalni krog: 11,4 m
Dimenzije: 4.645 mm x 1882 mm x 1683 mm
Medosna razdalja: 2711 mm
Odmik od tal: 180 mm
Prtljažnik: 412 - 1503 litrov
Teža: 1859 kg
Rezervoar: 43 litrov
Cena: 30.900 evrov (s financiranjem in popustom)
Naš testni avto ni bil zasičen s kopico dodatne opreme, pač pa je s paketom titanium predstavljal šele začetek tistega, kar Američani pri kugi zmorejo ponuditi. V osnovni shemi je opreme več kot dovolj, tako z vidika udobja kot varnosti. Pravzaprav ne pogrešam ničesar, a če bi moral karkoli dodati, bi si izbral vlečno kljuko in sedeže z AGR certifikatom, ki ponujajo precej več oprijema in mehkobe. Spomin iz testne kuge active X je še kako živ. Upravljanje je z vozniškega vidika preprosto, saj so vse pomembne stvari na svojem mestu in na dosegu roke. Osrednji 13-palčni zaslon na dotik z zadnjo verzijo infozabavnega sistema sync4 je preprost za uporabo, saj ima enostavne in pregledne menije, edina šibka točka je, da informacije (še) niso v slovenskem jeziku. Ozvočenje, čeprav gre za osnovno verzijo, sploh ni tako “švoh”. Še eno uporabno lastnost ima kuga. Za izklop delovanja sistema za ohranjanje vozila na voznem pasu sta potrebna le dva stiska na gumb na volanu.
Baterija za večino kratkih poti
Bistvena razlika med hibridno in PHEV različico je v kapaciteti baterijskega akumulatorja. V kugi PHEV je vgrajena jasno večja 14,4 kWh baterija, ki po tovarniških podatkih obljublja več vožnje na zgolj električni način in za 41 kilogramov prirastka k skupni teži. Baterija po podatkih tovarne zagotavlja med 60 in 70 kilometrov vožnje na elektriko. Na preskusnem krogu, ki je bil dolg nekaj več kot 140 kilometrov, sem slabo polovico poti prevozil (64 kilometrov) samo na elektriko. Seveda je končni energijski izplen odvisen tudi od konfiguracije poti. Šel sem s Kozine, s kratkim postankom v Štanjelu, do končnega cilja v Ljubljani. Čez Kras in do Postojne sem vozil po stari cesti in v večji meri za pogon izkoriščal elektriko. Kuga denimo ne ponuja posebnih gumbov vklop rekuperacije energije pri spustih, pač pa je večja intenzivnost opazna le pri izbiri režima vožnje eco. V tem delu sem dosegal blesteč rezultat porabe, saj je računalnik izračunal le 1,6 litra goriva na 100 kilometrov.
Kuga PHEV je najzmogljivejša različica v celotni ponudbi, čeprav zunanja podoba tega ne kaže.
Bencinski 2,5-litrski štirivaljnik s 111 kilovati moči, ki ima sicer glavno vlogo, se je oglašal le občasno, ko je bilo potrebno zagotoviti večjo intenzivnost v križišču ali pri prehitevanju. Skratka, kuga je lahko energetsko precej učinkovit avtomobil. Omenil sem že, da sem v daljšem obdobju bencinski servis obiskal le trikrat. Preprosto zato, ker sem večino dnevnih voženj opravil s pomočjo električne pogonske enote, ki razvija maksimalnih 97 kilovatov moči. V povprečju sem dnevno prevozil okrog 30 kilometrov, pri tem pa nisem “šparal” s stopalko za plin. Kuga gre na elektriko tudi do 140 km/h, a takrat je poraba energije bistveno višja, doseg pa hitro kopni. Še eno uporabno lastnost kuga PHEV ponuja vozniku. V meniju sem lahko izbiral možnost, da energijo v bateriji uporabim kasneje. Ta možnost pride prav predvsem, ko z njo zavijemo na avtocesto. V tem delu se povprečna poraba giblje okrog osem litrov.
Kuga PHEV je najzmogljivejša različica v celotni ponudbi, čeprav zunanja podoba tega ne kaže. Pogonski sklop razvija kar 178 kilovatov sistemske moči (243 KM), s čimer se 4,7 metra dolga in 1859 kilogramov težka kuga z mesta do 100 km/h odrine v nič kaj skromnih 7,7 sekunde. Ko pošteno pritisnem na plin, se pozna vsa ta zaloga moči. Pogon je preko samodejnega CVT menjalnika z vrtljivim stikalom v notranjosti avtomobila, ki deluje precej uglajeno, speljan na sprednja kolesa. Možnosti izbire štirikolesnega pogona pri različici PHEV ni.
Kako je s polnjenjem?
Čeprav konkurenca ponuja možnost polnjenja baterije z močjo že do 50 kilovatov, je kuga PHEV pri tem še v zaostanku. Vgrajen ima 3,7-kilovatni polnilnik, kar pomeni, da je polnjenje na zmogljivejših polnilnicah na poti dolgotrajno, zato sem baterijo redno polnil v nočnem času na domači klasični vtičnici. Ta proces je v povprečju trajal od 6 do 12 ur, na kar me je vsakič znova ob izstopu iz avtomobila obvestil avto.
Polnilni kabel za domačo enofazno gospodinjsko vtičnico je sicer del dodatne opreme in stane 50 evrov, loputa za polnjenje pa je postavljena na sprednji levi bok avtomobila. Med daljšim druženjem sem preskusili tudi brezplačno fordpass aplikacijo, preko katere sem lahko spremljal lokacijo vozila, ga odklepal, zaganjal in zaklepal na daljavo, še najbolj uporabna pa je funkcija urnika polnjenja, ko aktivacijo polnjenja nastavimo v času, ko je elektrika najcenejša. Zadeva deluje brezhibno. V nekoliko daljšem druženju sem se na kugo kar dobro privadil tudi zaradi dejstva, ker je nenazadnje to tudi družinsko orientiran avtomobil, z možnostjo obiska tudi kakšnega višje ležečega cilja. Na primer obiska bližnje Vremščice, kjer nastaja odličen ovčji sir. Več pa v naslednji objavi.