Mehak, udoben in prostoren
Sedli smo za volan največjega Citroena v ponudbi. Ta je zdaj opremljen z novim hibridnim pogonom, a pri njem na prvo mesto postavljamo predvsem druge adute.

Citroen je nekdaj veljal predvsem za udobno avtomobilsko znamko. Prav to udobje pa so zagotavljali z inovativnimi inženirskimi stvaritvami. Če odmislimo novotarije na silo, je C5 X hybrid v vseh pogledih pravi Citroen. Njegove zunanje mere ga postavljajo med velike Citroene. Veste, nekdaj so bili veliki Citroeni ali žabe vseh vrst in bili so mali Citroeni.
Tudi danes pregled Citroenove palete pokaže enako razporeditev. Med limuzinami je C5 X najbliže tem legendarnim žabam. Družinsko podobnost vidimo predvsem v manjšem modelu C4 X. X torej predstavlja križanca, ki je posebej všeč današnjemu kupcu. Dodatek hybrid pa različico s priključnim hibridom, ki zagotavlja do največ 63 kilometrov električnega dosega. Seveda je teh kilometrov v realnosti, sploh pozimi, precej manj.
Štirivaljnik pod pokrovom je tih spremljevalec, dokler od njega ne zahtevate več in več moči.
Zunanjost zaznamuje dolga silhueta z močnim citroenovskim nosom, značilnimi V usmerjenimi dnevnimi žarometi in s pravimi žarometi, postavljenimi nekoliko nižje. V se ponovi na zadnjih žarometih, ki so deloma nameščeni tudi na velikem prtljažnem pokrovu kombi limuzine. Avtomobil je nekoliko bolj oddaljen od tal, od tod X. Obenem so ga opremili z največ 19-palčnimi platišči in malce bolj mesnatimi pnevmatikami. Križanec pač. Pod pokrovom že omenjenega prtljažnika je v hibridu za 485 litrov prostora. Nekaj manj od običajne različice. Hibrid pa se oddolži še z manjšo posodo za gorivo.
Udobje za potnike
Notranjost tega je usmerjena v udobje s francosko zapletenim ambientom mnogih oblikovnih prvin. Na kvalitetni, z zanimivimi vložki popestreni armaturni plošči prevladujeta zaslon pred voznikom in sredinski zaslon s hišno kvadratno oblikovalsko logiko. Sredinski je na dotik sicer dobro odziven in pri hibridu izpopolnjen s prikazom pretoka energije, učinkovitosti pogonskega sklopa in še čim. Sistem menijev je nekoliko zapletenejše vrste. Našli boste vse pomembne informacije in nastavitve. Za obvladovanje prav vseh elementov pa potrebujete nekaj časa. Uporabljeni materiali so kvalitetni tudi na otip. Seveda hvalimo tudi velik zaslon za projekcijo na vetrobransko steklo. Zelo prijeten je tudi volan in posebni vložki na vratih. Enako tudi dejstvo, da so ohranili logične in pripravne vrtljive gumbe za upravljanje klimatizacije. No, zdaj prihajamo do posebnih sedežev, ki vpijajo vibracije s ceste z uporabo rešitev kot je posebna dodatna pena v njih. Zares udobno sedenje se ne konča spredaj, ampak ga nudijo tudi za potnike na široki zadnji klopi.
Tehnični podatki:
Dimenzije (D/Š/V): 4.805 x 1.859 x 1.485 mm
Motor: 1,6-litrski bencinski motor s 132 kW + elektromotor 81 kW
Baterija: litij-ionska 12,4 kWh
Doseg na elektriko - 50 km (WLPT)
Prtljažnik: 485 l
Posoda za gorivo: 44 litrov
Cena: 46.600€ (z dodatno opremo 52.950€)
Bencinski motor in nekaj elektrike
Hibridna različica C5 X ponuja največ moči v Citroenovi paleti. Štirivaljni turbo motor prinaša 132 kW, dodatni električni pogon pa 82 kW. Baterija ima na razpolago 12,4 kWh in jo lahko polnite tudi prek navadne vtičnice brez tveganja, da v času polnjenja zapade redna mesečna najemnina za stanovanje. Priložen polnilni sistem s kabli, ki jih sicer težko skrijete v prtljažnik, je 3,7-kilovatni. Za dodaten denar vam prodajo tudi 7,4-kilovatnega. Zadnji polnitev skrajša na vsega uro in 55 minut.
Štirivaljnik pod pokrovom je tih spremljevalec, dokler od njega ne zahtevate več in več moči. Z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom povsem ustreza udobju ostalega avtomobila. Presenečenj niti ne pričakujte v športnem načinu vožnje. Ekonomija s polno baterijo in polno podporo hibridnega pogona je prijetno in globoko pod petimi litri na sto prevoženih kilometrov. Za polno zabavo in velike bencinske užitke se lahko dvigne za skoraj tri dodatne litre. Vse ostalo je dovolj ugodno vmes, odvisno seveda od individualnega načina vožnje.
Ne, ne moremo mimo hibridnih komentarjev, ki se tudi pri priključnih hibridih vrtijo zgolj okrog razpoložljivosti polnilnih postaj. Res lahko Citroen C5 X hybrid enostavno polnite prek domače vtičnice. Če je seveda dovolj blizu vašega parkirnega mesta in si jo lastite. V nasprotnem ste, kot mi v drugem delu testa, obsojeni na opozorila avta, da naj končno napolnimo baterijo. Še dobro, da imajo pri Citroenu tudi navadno različico avtomobila.
Udobno tudi na cesti
Posebnost Citroena C5 X hybrid je zares vrhunsko udobje. O sedežih z dodatnim oblazinjenjem smo že govorili. Avtomobil pa premore tudi adaptivno vzmetenje, ki blaženje prilagaja stanju na cesti in omogoča vrhunsko izolacijo pred večino spodrsljajev cestne službe in gospodov nizke gradnje.
Občutek v kabini je zares vrhunski. Z mehkim in močno izoliranim volanskim mehanizmom voznika ne izziva k iskanju športnih vozniških užitkov. Avtomobil ima seveda tudi športni program, za katerega pa nismo našli pravega vzroka za uporabo. Francoz je pravo presenečenje in vrnitev velikega udobnega Citroena na sodobne ceste. Hibridna tehnologija je nekaj, kar vam pride hudo prav ob dosegljivosti polnilnic in kombinaciji mestne vožnje. Avtonomija je uporabna, ni pa seveda bajna. Udobje, prostornost v kabini in citroenovski občutek za volanom je prepričljiv razlog za resen premislek o preizkusu vožnje v C5 X. Če so vas Citroenove žabe že od nekdaj privlačile še toliko bolj.