Mazda 6e: četrta generacija samo na elektriko

V Bruslju so Japonci predstavili četrto generacijo Mazde 6, narejene za evropski trg in ta je - zgolj in samo - električna.

Če gre verjeti trenutnim napovedim, bi se cena pri nas lahko gibala 
okrog 45.000 evrov. Foto: Mazda
Če gre verjeti trenutnim napovedim, bi se cena pri nas lahko gibala okrog 45.000 evrov. Foto: Mazda

Drugi Mazdin električni model ima še bolj resno konkurenco - Teslo model 3 in VW ID7. In kot kaže za zdaj, bo nova šestica na voljo le kot električni avto, vsaj v Evropi. Ampak če se vam zdi, da ste vse skupaj že nekje videli, seveda to drži. Kitajci imajo svojo različico EZ-6 že od lanskega aprila, ki je narejena v partnerstvu s kitajskim Changanom. V primerjavi s kitajskim EZ-6 bi morala biti evropska različica močno spremenjena, pa ni. Pri Mazdi so povedali, da so spremenili nekaj malega pri žarometih in da so drugačni samo še sedeži. Tudi samo “podkožje” je praktično enako, razen nekaj prilagoditev za evropski trg.

A razlika je vendarle pri pogonu. Mazda 6e ima dve baterijski različici. Večja z 80 kWh baterijo, ki jo ima tudi kitajski sorodnik in po WLTP obljublja 550 kilometrov dosega, hitrost polnjenja pa je 90 kilovatov, obenem pa bo pri nas na voljo tudi različica z 69 kWh baterijo, ki je EZ-6 nima, ima pa ga kitajski SUV brat iz znamke Deepal, L7. Ta po WLTP omogoča 479 kilometrov dosega in polnjenje do 200 kilovatov. Četrta generacija je prva s pogonom zadaj, obe baterijski različici pa imata en električni motor na zadnji osi, kjer je tisti pri šibkejši bateriji razvija maksimalnih 190 kilovatov moči.

Veliko prostora v potniški kabini

Karoserijsko 6e ni čistokrvna limuzina, ima še peta vrata prtljažnika in se tehnično uvršča med kombilimuzine. Zakaj to razlagamo? Ker karavanske različice ni in je ne bo in velika vrata vsaj malo povečajo dostop do prtljažnika. Ob velikem prtljažniku zadaj je 70 litrov na voljo še pod sprednjim pokrovom. Tu je tudi dvižni zadnji spojler, kar je v tem segmentu sploh redkost. Notranjost se za razliko od sodobnih električarjev drži bolj klasične zasnove - seveda pa ne manjkata velik osrednji zaslon in še en manjši pred volanom. Odvisno od opreme na armaturno ploščo dodajo tudi les in usnje. Dolga medosna razdalja poskrbi za dovolj prostora zadaj, sploh, ker je celotna dolžina avta kar 4,96 metra. Na trg avto pride letos poleti, a z zelo omejenimi različicami - denimo ne bo možnosti izbire štirikolesnega pogona.


Najbolj brano