Lamborghini temerario: rojen je nov super športnik
Pri Lamborghiniju so v Montereyju zaključili obdobje menjavanja generacij superšportnikov, po večjem revueltu je naslednika dobil še huracan.

Jasno je, da v tem segmentu poslastic bencin še naprej ostaja prva gonilna sila, resda z nekaj pomoči elektrike, a za pravo vozniško izkušnjo in čarovnijo veliki motorji ostajajo. Elektrifikacija je del tega, a le kot podpora za še večjo moč. Novi temerario je točno to - ima novi štirilitrski osemvaljnik, postavljen pred zadnjo os in z dvema turbopolnilnikoma sam razvija 588 kW (800 KM), pomagajo pa mu še trije elektromotorji, ki dajo skupno moč 676 kW (920 KM). V tem pogledu je Lamborghini presneto blizu najbolj navitemu Ferrariju SF90 in do stotice pospeši v samo 2,7 sekunde, končna hitrost pa je 343 km/h. Masa avtomobila je 1690 kilogramov, okoli 250 več od štirikolesno gnanega huracana. Še bolj zanimivo je, da to ni koncernski osemvaljni motor, ki ga imajo Porscheji in Bentleyji, pač pa na novo razvita pogonska enota, ki se mu rdeče polje začne šele pri 10.000 vrtljajih. Nekaj normalnega v svetu motociklov, ne pa pri avtomobilih.
Dva od treh elektromotorjev sta nameščena na sprednji osi in premoreta od 60 do začasnih 220 kW in dopolnjujeta temeraria v polnovredni štirikolesno gnani avto. Tretji od elektro mlinčkov je nameščen med V8 in 8-stopenjskim dvosklopčnim menjalnikom. Tam poskrbi, da s takoj dobavljivimi 300 Nm navora turboluknja praktično ne obstaja. Lamborghini novega člana družine ne imenuje PHEV, pač pa HPEV ali High Power Electrified Vehicle, kar vsekakor drži. Vendar bencinski motor sodeluje v vseh treh voznih načinih, saj s 3,8 kWh na elektriko temerario ne bo prišel daleč. Se jo pa da polniti tudi s kablom z običajno sobno jakostjo in se napolni v pol ure. Dovolj, če imate 220 voltov v garaži, drugače pa se bo bolj polnila z regeneracijo na sprednji osi.
Podatki o porabi in emisijah CO2 so pri teh avtomobilih nepomembni, le toliko, da se da primerjati temeraria s predhodnikom in tu je po besedah Lamborghinijevih inženirjev 50 odstotkov manjša poraba. Vsaj na papirju. Sam pogonski sistem je v električnem delu enak kot pri še močnejšem revueltu, ki ima enako baterijo, a večji bik ima V12 in še nekaj več skupne moči.
Nekoliko večji od predhodnika
Temerario v dolžino meri 4,71 metra, širok je 1,99 metra in visok 1,2 metra. V tem pogledu je v vse smeri nekoliko večji od huracana. Novo aluminijasto ogrodje ne povečuje le trdnosti in zmanjšuje teže, pač pa daje tudi več prostora v notranjosti. Prtljažnik v nosu meri 122 litrov, nekaj prostora pa je tudi za sedeži. V notranjosti so tudi trije zasloni, 12,3-palčni merilniki, 8,4-palčni osrednji zaslon in sovoznikov zaslonček z diagonalo 9,1 palca. Navzven je temerario tipičen Lamborghini, pa tudi samosvoj. Na zadku razkriva profil gum, izpušni sistem je spet postavljen visoko na sredino, okvir pa ima enako obliko kot tudi obe zadnji luči. Krilca kot police za rože ni, le majhen zavihek. Prav ta zaključek omogoča, da je pritiska k tlom za 103 odstotke več v primerjavi s huracanom. Posebna različica alleggerita ima še več pritiska k tlom in zaradi nekaj karbonskih delov prihranek pri teži borih 12,65 kilograma.
Cena bo znamki primerno visoka
Za pravoverne ljubitelje italijanskega bika bo dejstvo, da se je desetvaljni motor, ki je bil del njihovih malih športnikov od Gallarda naprej, poslovil, povzročil kar mali šok. Sploh, ker je večji revuelto še vedno opremljen z V12 motorjem. Ampak, če spomnimo na 10.000 vrtljajev in 920 bikov? O ceni za zdaj ni nič znanega, čeprav je slišati, da se bo ta gibala pri začetnih 300 tisočakih. Ogromno, kajne? Lahko pa imate mokre sanje s konfiguratorjem na spletni strani proizvajalca in izbirate najbolj strupene kombinacije barv in platišč.