Lahko je družinsko ali poslovno vozilo

Zanimivosti
, posodobljeno:

Multivan je v svoji sedmi generaciji doživel pomembno preobrazbo. Pri Volkswagnu so fokus namenili udobju potnikov in vozniški učinkovitosti, saj je bil ta razvit na platformi, kjer sta pred tem nastala golf in tiguan.

S prihodom multivana sedme generacije se je zapolnila praznina, 
ki jo je pustil upokojeni enoprostorec sharan. Ta ima zdaj še več 
prostora in najmanj sedem sedežev.
S prihodom multivana sedme generacije se je zapolnila praznina, ki jo je pustil upokojeni enoprostorec sharan. Ta ima zdaj še več prostora in najmanj sedem sedežev.Peter Pirkovič

Multi Van se v tej generaciji še odtenek bolj približuje bistvu - kombi z več uporabnimi lastnostmi. Kot prvo, je učinkovit potovalnik, ki ima v osnovi 7-sedežno konfiguracijo po sistemu 2-2-3, za doplačilo pa zdaj omogočajo še dodatni osmi sedež. Po drugi strani se ta lahko spremeni v tovorni kombi, saj je sedeže iz druge in tretje sedežne vrste možno v nekaj potezah odstraniti. To opravilo je sicer sila enostavno, a velja opozoriti, da sedeži niso najlažji.

Vase sprejme kar tri četrt tone

Tako v nekaj potezah za voznikovim in sovoznikovim sedežem nastane ogromen tovorni prostor. Dolžina do sprednjih sedežev znaša skoraj 2,3 metra, v višino gre do 1,3 metra, v širino pa 1,61 metra. Bistven je tudi podatek o nosilnosti. Vanj je možno naložiti za nekaj več kot 730 kilogramov tovora, pri tem pa je potrebno paziti, da ne uničimo tirnic, v katere so vpeti sedeži, in mehke talne podloge.

Tehnični podatki

Motor: dvolitrski dizel s 110 kW (150 KM)

Navor: 360 Nm pri 1600 vrtjajih

Menjalnik: 7-stopenjski, DSG

Obračalni krog: 12,1 metra

Dimenzije: 4973 mm x 1941 mm x 1907 mm

Medosna razdalja: 3.124 mm

Prtljažnik: 1,7/3,3 m3

Teža: 2115 kg

Rezervoar: 60 litrov

Cena: 57.613 evrov (z dodatno opremo 64.728 evrov)

Po dveh letih sem pred časom znova sedel za volan potniškega Volkswagna, ki je na nek način nadomestil nekdanjega sharana, le da je bil tokrat testni avto z vidika opreme postavljen stopnico višje. Zato sem preverjal, ali je doplačilo za skoraj 9000 evrov dražji paket style smiselno? Seznam, kjer je navedena vsa serijska oprema, je res daljši. Tisto, kar najprej opazim, je, da ima takšen multivan od B stebrička dalje nekoliko bolj temna stekla, s čimer za 65 odstotkov absorbirajo svetlobo. Tako pravijo pri Volkswagnu.

Drugačna so platišča, v našem primeru velikosti 18 palcev, pogled v sprednji del pa razkriva, da ima ta vgrajene matrične LED žaromete IQ Light. To seveda pomeni, da se snop dolgih luči ponoči usmerja povsem samodejno in priznati velja, da je vožnja lahkotna, saj ti zelo učinkovito osvetljujejo vse najbolj kritične dele poti. Ali s tem tudi bleščijo nasproti vozeče voznike, iskreno - ne vem. Včasih se mi zdi, da so žarometi nekaterih avtomobilov precej agresivni. Če ostajamo pri osvetljevanju, velja izpostaviti, da ima v vratih nameščen mini projektor, ki v nočnem času na tla izriše silhueto multivana.

Veliko uporabne opreme

Obenem paket style vključuje električno odpiranje drsnih vrat na levi in desni strani, prav tako se s pomočjo elektrike odpirajo tudi prtljažna vrata. To lahko aktiviramo s pritiskom na gumb na ključu ali na tistih v potniški kabini. Vstop v notranjost nam razkrije, kje so bistvene razlike med osnovnim in bogatejšim paketom opreme. Domala povsod so opazni precej boljši materiali. Obloge vrat, stropa, armaturna plošča in nenazadnje tudi sedeži imajo izbrane materiale. Pri sedežih so izbrali kombinacijo alkantare in usnja, ki so na otip prijetni.

Občutno boljša je tudi ambientalna osvetlitev celotne potniške kabine (na voljo je 30 različnih barv), pri Volkswagnu pa pravijo, da so še dodatno izboljšali zvočno izolacijo. Pomična sredinska konzola s tremi držali za pijačo in tremi predali, ki se jo lahko odstrani oziroma se jo vozi po tirnicah naprej in nazaj, v sebi skriva še uporabno večnamensko mizico, da so daljša potovanja prijetnejša.

Za volanom sem neizmerno užival. Všeč mi je nekoliko višja pozicija in udoben sedež z možnostjo ogrevanja in s prilagodljivim naslonom za roke. Dražji paket pri multivanu med serijsko opremo uvršča še napredno digitalno instrumentno ploščo z 10,25-palčnim zaslonom visoke ločljivosti, ki vozniku omogoča več različnih prikazov (npr. navigacija, asistenčni sistemi, multimedija) in široko prilagodljivost prikaza informacij glede na voznikove želje. V primerjavi z osnovno različico ima boljšo grafiko, več funkcij ter možnost personalizacije.

Dizel je še vedno najbolj smiselna izbira

Preizkušeni model poganja preverjen dvolitrski dizelski motor z močjo 110 kW (150 KM), ki je povezan s 7-stopenjskim DSG menjalnikom. Ni najzmogljivejši v ponudbi, je pa zagotovo najbolj kultiviran in cenejši od zmogljivejšega priključnega hibrida. In ne samo to. Povprečna poraba med testom je znašala okoli 8 litrov na 100 kilometrov, doseg s polno 60-litrsko posodo za gorivo pa se giblje okrog 700 kilometrov. Strogi emisijski pogoji, ki jih pišejo v Bruslju, so mu vzeli možnost, da si uporabnik ta pogon kombinira s sistemom štirikolesnega pogona 4Motion. Tudi brez tega tehničnega dodatka se na cesti multivan pelje precej suvereno - skoraj kot osebni avto. Nagibanja v ovinkih je malo, odzivnost pogona pa primerna tudi pri polno obremenjenem vozilu. Če je potreba po vleki prikolice ali plovila, multivan zmore tudi to (981 evrov je doplačilo za vlečno kljuko), a teža ne sme biti višja od dveh ton.

Veliko dodatkov dviguje končno ceno

Volkswagnov potniški jezdec se lahko prelevi v odličen poslovni ali nenazadnje v družinski avtomobil, kjer mora biti proračun nekoliko višje postavljen. Začetna cena s paketom style se namreč začne pri 57 tisočakih, a potrebno je upoštevati še nekaj dodatne opreme - panoramsko strešno okno, navigacijski sistem discover pro, ogrevan volan, rezervno kolo in sredinska večnamenska mizica. Vse te stvari končno ceno postavijo še nekoliko višje. A najprej si je potrebno odgovoriti na vprašanje, za kakšne vrste prevoza bi multivana sploh potrebovali. Odgovor obenem pove, ali je pametno investirati dodatnih devet tisočakov.

S prihodom multivana sedme generacije se je zapolnila praznina, 
ki jo je pustil upokojeni enoprostorec sharan. Ta ima zdaj še več 
prostora in najmanj sedem sedežev.
S prihodom multivana sedme generacije se je zapolnila praznina, ki jo je pustil upokojeni enoprostorec sharan. Ta ima zdaj še več prostora in najmanj sedem sedežev.Peter Pirkovič
Vse sedeže iz druge in tretje vrste je možno v celoti odstraniti, s 
čimer se ustvari velik tovorni prostor.
Vse sedeže iz druge in tretje vrste je možno v celoti odstraniti, s čimer se ustvari velik tovorni prostor. Peter Pirkovič