Juke je ohranil status posebneža
Nissan je z jukom pred več kot desetletjem oral ledino v segmentu, ki je danes izjemno priljubljen pri kupcih. Priljubljenost pa ni naraščala juku, kjer se zdi, da so Japonci malce spali na lovorikah. A v lanskem letu so končno predstavili novega naslednika, s katerim želijo osvojiti veliko število kupcev.

Novi juke ne skriva sorodstva s predhodnikom. Nenavadna oblika je njegov zaščitni znak, zato je ohranil značilno in prepoznavno silhueto, ki pa je izgubila nekaj zaobljenosti in ima malo več ostrine. To dodajo tudi ozke dnevne LED luči in večja maska v obliki črke V. Izrazite linije se nadaljujejo tudi v zadnjem delu in tudi tam opazimo ožje luči kot pri predhodniku. Če na zunaj ni radikalnih sprememb, je v notranjosti vse obrnjeno na glavo. V primerjavi s predhodnikom je novi juke pridobil nekaj centimetrov v širino in dolžino, medosna razdalja se je povečala za deset centimetrov, kar se v notranjosti občutno pozna.
Več prostora in dobra ergonomija
Z novo generacijo je pridobil širšo armaturo klasičnim merilnikom hitrosti in vrtljajev motorja se je pridružil večji digitalni instrumentni zaslon, na vrhu sredinske konzole pa je zaslon z navigacijo, radijskim sprejemnikom z DAB funkcijo, sistemom za prostoročno telefoniranje in različnimi možnostmi za prilagoditev udobja v potniški kabini. Kontrolna stikala in gumbi so ergonomsko dobro razporejena, celotna armaturna plošča je izdelana iz kakovostnih materialov, dovolj je tudi ustreznih odlagalnih mest.
Tehnični podatki
Dimenzije (D/Š/V): 4210 mm, 1800 mm, 1595 mm
Motor: litrski turbo bencinski motor 86 kW (117 KM)
Menjalnik: 6-stopenjski ročni
Gume: 215/60/R17
Posoda za gorivo: 46 litrov
Cena s popustom: 19.660 evrov
Izpostaviti velja prostor za pijačo, ki ima za običajne pločevinke nekoliko prevelik premer, zato mora biti vožnja nekoliko bolj umirjena. Sedeži so privlačne športne oblike in dovolj udobni tudi za daljše poti. Voznikovo mesto je prilagodljivo po višini in globini nastavljivim volanom ter sedežem in nudi obilo prostora tudi visokim voznikom. Žal je kljub najvišje dvignjenemu sedežu položaj sedenja še vedno precej nizek za voznice nižje rasti, ki imajo zato vidno polje nekoliko okrnjeno in slabši pregled nad dogajanjem okoli avta, deloma tudi zaradi razmeroma visoko nameščenega zunanjega ogledala, ki ob zavijanju v levo nekoliko zastira pogled. V primerjavi s predhodnikom je prtljažni prostor pridobil 68 litrov in meri začetnih 422 litrov, medtem ko prilagodljiva predelna polica omogoča še razporeditve odlagalnih mest in ustvarjanje ravnega dna.
Samo en motor v ponudbi
Pri Nissanu so odločeni, da bo trenutna ponudba zasnovana zgolj na enemu motorju. V našem primeru je bil vgrajen litrski turbo bencinski trivaljnik s 86 kilovati moči, kombinaciji s šestopenjskim ročnim menjalnikom. Ta omogoča, da juke do stotice pospeši v debelih desetih sekunda in po potrebi doseže zavidljivo visoko hitrost. Po prvih kilometrih je juke deloval nekoliko zaspan, kar pa se hitro spremeni s pritiskom gumba za izbiro načina vožnje, ki je nameščen na sredinski konzoli ob prestavni ročici. Privzeti način je standard, lahko pa uporabnik izbere varčni eco ali dinamični sport način. Prav slednji šele pokaže tisto pravo odločnost, porabe pa tudi ni pretirano povečal. Ta se je vztrajno gibala okoli 7 litrov. Vožnja ni najmehkejša, kot smo jo bili vajeni pri predhodniku, zato se tudi v zavojih ne pretirano nagiba in samozavestno drži začrtano vozno linijo. Brez pripomb.
Končna cena je stvar potreb uporabnika
Juke je v novi generaciji napredoval tudi na varnostnem področju. Za varnost med vožnjo skrbijo asistenčni sistemi, kot so aktivni nadzor poti, inteligentno opozorilo o zapustitvi voznega pasu, inteligentno zaviranje v sili s prepoznavo pešcev in kolesarjev in prepoznavanje prometnih znakov, ki jih vsebuje že osnovni paket opreme visia. Ostali paketi opreme vsebujejo še kamero za pomoč pri vzvratni vožnji, ki se nam je zdela nepogrešljiva, sploh zaradi nekoliko slabše preglednosti.
Naš testni avto je imel srednji paket n-connecta, ki ima za običajnega uporabnika dovolj dolg seznam opreme. Končna cena je bila v našem primeru sicer postavljena na 21.660 evrov, a pri Nissanu, ne da prestopimo prag prodajnega salona, ponujajo 2500 evrov popusta. Juke je bil že ob svojem čisto prvem prihodu na trg izjemno polarizirajoč avto in takšen je še danes. Čeprav se v novi generaciji nekaterim oblikovno zdi še vedno preveč nenavaden, je mnogim všeč prav tak posebnež, kot je. Najboljšo oceno bodo zanj podali prav kupci oziroma prodajna statistika.