Je s Kitajske, a želi ugajati Evropejcem

Veliki križanec s kitajskim poreklom, ki ga poganja izključno bencin, se zdi kot izjema, ki potrjuje pravilo.

MG HS velja za spodobno velikega križanca, ki se znajde v vlogi 
družinskega ali poslovnega avtomobila. Foto: Marko Hanželič
MG HS velja za spodobno velikega križanca, ki se znajde v vlogi družinskega ali poslovnega avtomobila. Foto: Marko Hanželič

Nekoč, pred davnimi časi, smo znamko MG poznali predvsem kot utelešenje britanske športnosti. Ko so pred slabima dvema desetletjema v lastniško strukturo stopili predstavniki kraljestva sredine, se je spremenila tudi dogma okoli znamke MG. Novi lastniki so s pridom izkoristili prepoznavnost slavne dvočrkovne oznake in se, ne glede na športne gene, lotili avtomobilov za množice. Novi HS je druga generacija istoimenskega modela, ki v dolžino 465 centimetrov in na 277 centimetrih medosne razdalje v prvi vrsti ponuja veliko prostora potnikom na sprednjih in zadnjih sedežih.

Nova generacija je prinesla tudi povsem novo oblikovanje, kar še posebej izraža sprednji del vozila, ki ga spredaj zaznamuje prepoznavna MG-jeva maska z velikimi “usti” in ozkimi, zašiljenimi žarometi, ki jih povezuje tanka črna linija. Zadek se rahlo spogleduje s kupejevsko zasnovo, a v prvi vrsti ostaja SUV-jevski, saj so vrata prtljažnika postavljena dovolj navpično, da lahko v celoti izkoristimo prostornost prtljažnika, ki pa ima razmeroma visoko postavljeno dno.

Tehnični:

Motor: 1,5-litrski s 125 kW (169 KM)

Menjalnik: 7-stopenjski, samodejni

Dimenzije: 4.670 mm x 1.890 mm x 1.663 mm

Medosna razdalja: 2.765 mm

Obračalni krog: 11,3 m

Prtljažnik: 507 - 1484 litrov

Teža: 1575 kg

Najvišja hitrost: 195 km/h

Rezervoar: 55 litrov

Cena: 26.990 evrov (z dodatno opremo 32.990 evrov)

Udobno in prijetno

Tudi notranjost se, podobno kot zunanjost vozila, lahko pohvali z moderno zasnovo, saj se pred voznikom nahaja par 12,3 palčnih zaslonov, ki opravljata funkcijo instrumentne plošče in nadzora nad infozabavnimi vsebinami. Zadeva na prvi pogled deluje zelo všečno, a ima predvsem zaslon tega sistema še nekaj hroščev, ki poskrbijo, da zadeva ni tako odzivna, kot bi morala biti, pa tudi slovenščina mu ni materni jezik.

Na testu se nam je tu in tam namreč zgodilo, da je navigacija občasno “zaspala”, kar utegne biti nerodno, ko se nahajate v mestni gneči in za minutko ali dve ostanete brez ustreznih navodil. Glede uporabljenih materialov HS-ju ni kaj očitati. Usnje na sedežih in armaturni plošči, nekaj elementov v visokem sijaju, v usnje oblečen volanski obroč in električni pomik voznikovega sedeža so stvari, ki v nekaterih evropejskih primerkih istega razreda niso samoumevni. Za razliko od manjšega ZS-ja ima MG HS volan nastavljiv tudi po globini, kar bistveno prispeva k voznikovi ergonomiji. Še vedno pa je tudi tu telefon s sistemom v vozilu mogoče povezati izključno prek kabla.

Novi lastniki so s pridom izkoristili prepoznavnost slavne dvočrkovne oznake in se, ne glede na športne gene, lotili avtomobilov za množice.

Gnal ga je bencinski motor

Novi MG HS je dobro založen z varnostnimi asistencami, vključno z radarskim tempomatom, samodejnim zaviranjem pri vzvratni vožnji, nadzorom mrtvih kotov in 360-stopinjsko parkirno kamero. Posebnost je tudi nadzor voznikove utrujenosti preko kamere, ki spremlja oči, a zna biti s svojimi pogostimi opozorili marsikdaj moteč. Pod motornim pokrovom je v testnem primerku za moč in navor skrbel izključno bencinski motor, kar je pri avtomobilih kitajskega porekla danes prej izjema kot pravilo. Gre za 1,5-litrski štirivaljni agregat s prisilnim polnjenjem, ki sodeluje s 7-stopenjskim avtomatiziranim menjalnikom z dvojno sklopko. V praksi se motor izkaže kot uglajen in tih, omogoča solidne pospeške in temu primerne zmogljivosti, a se je na testu izkazal tudi kot precej žejen, saj smo v povprečju namerili 8,1 litra bencina na sto prevoženih kilometrov. Menjalnik svoje delo opravlja zelo všečno, brez nepotrebnega “cukanja”, vozniku pa je na voljo tudi športni način, vključno z možnostjo ročnega prestavljanja.

Nekaj več kot 30 tisočakov

Glede voznih lastnosti je HS predvsem na strani udobja in umirjene vožnje, manj pa se veseli vožnje skozi ovinke, kjer voznik dobi premalo povratnih informacij o dogajanju med kolesi in cestiščem. Tu kaj dosti ne pomaga niti športni način odzivnosti volanskega mehanizma. Prav tako je pri hitrejši vožnji v ovinek hitro prisotno podkrmarjenje, saj nos vozila hitro sili iz ovinka, medtem ko je vzmetenje nastavljeno udobju v prid, a se vseeno precej muči s kratkimi neravninami na cestišču.

V praksi se motor izkaže kot uglajen in tih, omogoča solidne pospeške in temu primerne zmogljivosti, a se je na testu izkazal tudi kot precej žejen, saj smo v povprečju namerili 8,1 litra bencina na sto prevoženih kilometrov.

Novi MG HS je v osnovi prav to, kar kitajska avtomobilska industrija (z nekaterimi izjemami) želi ponuditi evropskim kupcem - namreč všečno in že v osnovi bogato opremljeno vozilo, za ceno Evropejca, Japonca ali Korejca razreda nižje. Kljub temu novi HS vseeno ni ravno poceni, saj testni primerek po ceniku velja 32.990 evrov, kar je pa vseeno precej manj, kot stanejo nekateri njegovi konkurenti, kot so hyundai tucson, mazda CX-5 ali volkswagen tiguan s podobnim kompletom opreme. Kupec MG HS ob nakupu prejme tudi sedemletno (150.000 kilometrov) tovarniško garancijo. Tudi to nenazadnje nekaj šteje. Novi MG HS ima precej adutov, da se resno vključi v tekmo v enem najbolj tekmovalnih segmentov evropskega trga, a veliko bolj kot različica, ki jo poganja izključno bencin, se zdi za ta namen primeren HS PHEV, ki ob večji moči ponuja tudi nižjo porabo goriva.


Najbolj brano